Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще
Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще

Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще

Краса англійських жінок і смак англійської їжі зробили з англійців чудових першовідкривачів, великих мандрівників і найкращих виробників позашляховиків. Не встиг піти на спокій класичний «деф», як йому на зміну прийшов не менш всепролазний Ineos Grenadier.

Відключайте рекламу - підтримуйте ITC! Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще - Фото 1

Жив собі Джим Реткліфф – класичний селфмейдмен, який пройшов шлях від сина столяра з пролетарського Бірмінгема до одного з трьох найбагатших людей Великої Британії. Інженер-хімік виявився природженим корпоративним інвестором, такою собі акулою з Волл-стріт. Скуповував, поглинав, дробив і зливав, побудувавши в підсумку хімічну імперію рівня BP і BASF, що складається зі 194 підприємств, розкиданих по 29 країнах усіх п’яти континентів. І все б добре, але Land Rover зібрався знімати з виробництва його улюблений Defender – вписати легендарний позашляховик у вимоги з безпеки, що наближались, вже не виходило.

Тут потрібно зауважити, що для британців Land Rover – не просто автомобіль. В провінції цю автівку досі залишають у спадок разом із сімейними реліквіями, сідлами та мисливськими рушницями. Тобто на якому б автомобілі сучасні джентрі та сквайри не їздили на роботу, в сараї завжди дрімає батьківський Land Rover на випадок усіляких позаштатних ситуацій, включно з нападами марсіан на Лондон і четвертим льодовиковим періодом.

Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще - Фото 2

Джим Редкліфф починає ранок у тренажерному залі й не сідає за обідній стіл, не пробігши 10 км. Навіть власне 60-річчя він відзначив на бігу – під час південноафриканського надмарафону – 90 км в гору. Повертався до Європи він на мотоциклі, проїхавши самотужки всю Африку. Містер Редкліфф у рівних частках з Mercedes володіє найуспішнішою стайнею F-1 і навіть залучає її фахівців до своїх яхтової та велосипедної команд. Так само вельми успішні. Це взагалі його шлях – перетворювати збиткові підприємства на прибуткові.

Зміст

  • 1 Чоловік сказав – чоловік зробив
  • 2 Цегляний стиль Ineos Grenadier
  • 3 Змішаний конструктив
  • 4 Краще та комфортніше
  • 5 Комплектації Ineos Grenadier
  • 6 Ціна питання
  • 7 Технічні характеристики Ineos Grenadier Utility Wagon

Чоловік сказав – чоловік зробив

Редкліфф намагався домовитися з Jaguar Land Rover про продаж прав на випуск позашляховика, адже що-що, а домовлятися він вміє. Але в Утлі порахували цю ідею божевіллям старіючого мільйонера. Про що, скоріш за все, згодом пошкодували не раз. Бо та відмова главу нафтохімічної імперії Ineos тільки підбадьорила: на тлі «брекзиту» Редкліфф пообіцяв відродити автомобільну промисловість Британії. Січень 2016 року, коли після 67 років виробництва «деф» таки зняли з виробництва, можна вважати відправною точкою для підрозділу Ineos Automotive.

Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще - Фото 3

Як і у випадку з «дефом», справжній потенціал Grenadier можна відкрити лише далеко від цивілізації. Але не там, де закінчується асфальт, а де перестає орієнтуватися навігатор. На жаль, на презентації за кермо нікого не пускали – як і на початку нульових, можна було лише покататися «тушкою». Тож висновки зачекають до відбіркових заїздів конкурсу «Авто року». Але вже зараз зрозуміло, що конкурентів із прохідності Grenadier важко буде знайти.

Цегляний стиль Ineos Grenadier

Зовнішність «гренадера», мабуть, найбільш суперечливий момент. Одні приймають його за китайського клона Land Rover, інші – за осучаснену іспанську Santana, що збирала «дефи» з 1961 по 2011 роки. Перше, що спало мені на думку під час знайомства: так міг би виглядати сам Defender, якби у Jaguar Land Rover у 2016 році «не піднялася рука» на святе. Але ж свого часу саме з цієї моделі, як з гоголівської шинелі, надалі вийшли та сама компанія Land Rover, а пізніше і бренди Range Rover, Bowler і Special Vehicle Operations.

Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще - Фото 4

Якщо Defender – це захисник, то Grenadier (з фр. grenade – граната) – швидше нападник. Принаймні спочатку «гренадерами» називали добірні загони штурмовиків.

У будь-якому разі, важко повірити, що в штаті Ineos Automotive є ціла дизайн-студія на чолі з Тобі Екуайером. До того ж працює вона пліч-о-пліч з куди більш багатолюдним юридичним відділом. Саме там сформували необхідний перелік візуальних відмінностей, що дозволив Ineos відбитися від судових позовів Jaguar Land Rover про копіювання. На перший погляд здається, що у «гренадера» лише трохи інша світлотехніка і дверні ручки, перемальовані кришка капота і колісні арки. Насправді у нього немає з «дефом» жодної взаємозамінної деталі.

Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще - Фото 5

В плані геометричної прохідності Grenadier виявився кращим за сучасний Defender. Заявлений хід підвісок – 585 мм, дорожній просвіт – 246 мм, а паспортна глибина подоланого броду – 800 мм. Кути в’їзду/з’їзду/рампи – 35,5/36,1/28,2 градусів відповідно.

Змішаний конструктив

Оскільки Реткліфф задумував своє дитя і ідейним, і духовним спадкоємцем класичного «дефа», його конструкція має бути настільки ж простою, надійною і витривалою. Тож скопійовано не тільки зовнішність. В основі позашляховика теж сходова рама, кузовні панелі виконані з алюмінію, аналогічна архітектура підвісок з нерозрізними мостами та пружинами. І, зрозуміло, постійний повний привід, блокування міжосьового диференціала і понижена передача.

Про постачання двигунів (рядні 3-літрові «шістки») домовилися з BMW, а про 8-ступінчастий «автомат» із ZF. Систему охолодження баварці самі переналаштували під специфіку позашляховика, трохи дефорсувавши та переосмисливши. У підсумку бензиновий турбомотор B58 видає 286 к.с. і 450 Нм, а бітурбодизель B57 N57 249 к.с. і 550 Нм.

Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще - Фото 6

Eins, Zwei, Polizei! Drei, Vier, Grenadier! – І дизельний, і бензиновий мотори постачає BMW. Рідкісний випадок – вибір типу мотора на ціну не впливає.

Зрозуміло, що компанія без автомобільного минулого навіть настільки консервативну і багаторазово відпрацьовану конструкцію класно їздити не навчить. Тому залучили найкращі інжинірингові бюро. За шасі відповідала австрійська компанія Magna, за гальма Brembo, а загальну підтримку надавала мерседесівський підрозділ MBtech. В результаті виробник дає 5-річну гарантію без обмеження пробігу. Але це тільки в Європі та на Близькому Сході, тоді як для США і Канади ліміт 60 тисяч миль, а для країн Африки 100 тисяч км.

Краще та комфортніше

1111111111111

На відміну від екстер’єру, салон куди оригінальніший і більш самостійний. Замість армійської аскези численні «ускладнення», як кажуть виробники годинників. За словами Реткліффа, «є все що потрібно і нічого зайвого» за референти для оформлення приладової панелі, центральної та стельової консолей взято кокпіти літаків, кабіни суден і сільгосптехніки. Точніше максимально функціональні інтер’єри.

Такі ж кондові тумблери, кнопки та важелі, зроблено незвично великими та їх рознесли сторонами з запасом — щоб зручно було користуватися наосліп. Особисто мені все це оздоблення нагадує пульти в ПТС (пересувних телевізійних станціях) і панель управління ЧАЕС.

Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще - Фото 20

Із загальної квадратно-гніздової картини вивалюються характерний джойстик BMW, що є сусідами з олдскульною більярдною кулею управління роздаткою Tremec. Точнісінько як на радянській «Ниві». Передні сидіння від Recaro, під 3-місним диваном кофр для цінних речей, які краще не залишати в багажнику. Причому він герметичний — у підлозі передбачені дренажні отвори для миття салону зі шланга.

Комплектації Ineos Grenadier

Поки що пропонують лише дві фіксовані комплектації, що різняться ідеологічно. Fieldmaster націлений на максимальний комфорт для водія і його пасажирів. Там сервоприводиться та електро підігрівається все, що тільки можна. Замість зносостійких матеріалів і водовідштовхувальної тканинної оббивки салон зі справжньої шкіри, а не її імітацій. А протиковзне підлогове покриття змінив високоякісний ковролін.

Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще - Фото 21

На противагу люксовому Fieldmaster в експедиційних Trialmaster запхано все, що компанія пропонує в плані підвищення прохідності. Від шноркеля, захисних накладок по периметру кузова і бонусного 12-вольтового акумулятора до «зубастих» BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 та електронно керованих блокувань міжколісних диференціалів Eaton.

Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще - Фото 22

Якщо у звичайного Grenadier немає ні панорамного даху, ні люків, то у Fieldmaster їх одразу два, причому обидва – над головами передніх сідоків.

Ціна питання

Найдоступнішим вийшов пікап Grenadier Quartermaster його прайс-лист починається з позначки 3 690 179 гривень. За 2-місну вантажно-пасажирську версію Grenadier Utility Wagon просять 3 963 694 гривень, а 5-місна версія обійдеться на 4994 гривень дорожче. І, нарешті, найбільш популярний із «гренадерів» Station Wagon обійдеться мінімум у 4 137 239 гривень. Тобто за ціною він конкуруватиме з Lexus GX 550 Overtrail (4 157 588 гривень), тому що за порівнянний 3-літровий Defender (130 X-Dynamic SE) просять 4,772,341 гривень. Ну і щоб закрити тему з рамними позашляховиками, найдоступніший Geländewagen (G 500) оцінюють сьогодні в 9 290 477 гривень як три топових Jeep Wrangler Rubicon Unlimited.

КомплектаціяЦіна
Grenadier Station Wagon Trailmaster Edition4 137 239 ₴
Grenadier Station Wagon Fieldmaster Edition4 137 239 ₴
Grenadier Quartermaster3 690 179 ₴
Grenadier Quartermaster Trailmaster Edition4 137 239 ₴
Grenadier Quartermaster Fieldmaster Edition4 137 239 ₴
Grenadier Utility Wagon (двомісний)3 963 694 ₴
Grenadier Utility Wagon (п’ятимісний)3 968 688 ₴

Перший погляд на Ineos Grenadier: майже як Defender, але краще - Фото 23

В Україні продажем і обслуговуванням позашляховиків займеться AWT Bavaria, що отримала дистриб’юторський статус. Стандарти виробник поставив високі крім загальної «п’ятирічки» дається 3-річна гарантія на лакофарбове покриття і 12-річна на відсутність кузовної корозії. 7 футів під кілтом!

Технічні характеристики Ineos Grenadier Utility Wagon

Кузов, типПікап
Габарити (ДхШхВ), мм4896х2146х2036
Колісна база, мм2922
Заявлений кліренс, мм264
Об’єм багажника, л.н. д.
Споряджена маса, кг2740
Двигун6-ціл бенз рядний турбо
Робочий об’єм, куб. см2998
Потужність, к.с.286
Крутний момент, Нм450
Тип приводуПовний
ПідвіскаПружинна
КПП8-ст. АКП ZF 8HP51
Динаміка 0-100, с8,8
Максимальна швидкість, км/год160
Споживання палива, л (змішаний)14,4
Вартість, грн3 731 558 ₴.
Вартість тестового авто, грн3 731 558 ₴.
КонкурентиLexus GX 550, Land Rover Defender, Mercedes-Benz G 500, Jeep Wrangler

 

Джерело матеріала
loader
loader