В 2024 році на українському ринку почали продавати оновлений Volkswagen Golf VIII. Модель отримала не тільки зовнішні оновлення, а й ряд технологічних вдосконалень. Давайте перевіримо все на тест-драйві.
У світі не багато харизматичних хетчбеків, які зберегли впізнаваність крізь покоління. І фаворитом тут безумовно є Volkswagen Golf. Хоча дизайн передньої частини міняється весь час, та профіль і особливо форма задньої кузовної стійки зберігає характерну форму та впізнаваність.
Восьме покоління Гольфа спочатку отримало якісь дивні, і не дуже гарні, як на мій погляд, фари. Та в ході рестайлу, на щастя, їх поміняли. Повернулась лаконічність та простота ліній.
Коли ми вже почали з фар, то варто поговорити про їх технології. В комплектації R-Line пропонуються Bi-LED Plus фари IQ.LIGHT. Це матричні фари з динамічним регулюванням дальнього світла Dynamic Light Assist. З ними приємно їздити в вечірній та нічний час. Адже в режимі дальнього світла вони освітлюють до 500 метрів! Камера під лобовим склом розпізнає зустрічний транспорт, та вимикає окремі світлодіоди, щоб створити тінь, та не сліпити зустрічний автомобіль.
Крім того, пакет опціональних світлодіодних матричних фар IQ.LIGHT включає 3D світлодіодні задні ліхтарі, ефект привітання та прощання (три варіанти на вибір), який можна налаштувати через інформаційно-розважальну систему. Тема світлових ефектів в Гольф продовжує підсвічування ручок, та «висвітлення» лого на землі біля дверей. Та й в салоні передбачено аж 30 кольорів підсвітки.
Після рестайлу в Гольфа пропонується три комплектації для нашого ринку: Life, Style та R-Line. В базового Life решітка звичайна. А в дорожчих Style та R-Line вона має підсвітку, як і логотип. Особисто мені ну зовсім не до вподоби. Але рятує як в тій ситуації з Ейфелевою вежею. Коли сидиш за кермом – решітку радіатора, яка світиться, на щастя, не бачиш.
Що оновилось в салоні?
В салоні оновленого Golf VIII в очі відразу кидається нова інфорозважальна система четвертого покоління MIB4. Вона доступна у двох різних форматах дисплея. У базовій версії Ready 2 Discover (діагональ 10,4 дюйма). А в нашій машині – топова версія Discover з діагоналлю дисплея 12,9 дюйма. Новий дісплей сприймається як чималий планшет.
Попри мою нелюбов до тренду все робити на тачскрінах, треба сказати що логіка роботи та керування функціями доволі зручні. Екран розділений на дві сенсорні панелі вгорі та внизу, і головний екран посередині. Можна призначити улюблені функції прямого доступу до великих областей верхньої панелі та головного екрана. Індивідуально налаштована верхня панель і статична нижня панель постійно відображаються, коли водій відкриває різні функції у вигляді програм на головному екрані.
Температурою тризонного клімату та гучністю аудіо можна керувати за допомогою окремих сенсорних повзунків внизу екрану. Вони, до речі, тепер підсвічуються. Крім того, тут зʼявилась кнопка Home, яка повертає на головне меню. Як в телефоні.
Цікаво, що в оновленому Гольф кнопки на кермі зробили не «тач», а звичайними, фізичними. Все ж почули голоси користувачів, яким на кермі зручніше користуватись такими кнопками наосліп.
Цифрова приладова панель і раніше була доступна як опція. А тепер в Гольф вона цифрова за замовчуванням, в будь-якій комплектації. Панель має діагональ 10,2 дюйма і два варіанти дизайну: Classic з круглими приладами та Progressive з плитками дисплея. Область між круглими інструментами або плитками можна вільно призначати – наприклад, за допомогою маршруту навігаційної системи або дисплеїв допоміжних систем.
Щодо зручності салону, то тут все на ВАГовському рівні. Матеріали добротні, підгонка чудова.
Передні крісла в версії R-Line спортивні, з інтегрованим підголів’ям. Та попри це в них не дуже агресивна бокова підтримка. В них їздити зручно навіть коли статура в вас не найспортивніша, або на вас теплий верхній одяг.
На задньому ряді сидінь для двох пасажирів комфортно. Є навіть окреме регулювання температури для заднього ряду сидінь (клімат трьох зонний). І традиційно для Гольфа є високий трансмісійний тунель, який робить їзду втрьох на задніх сидіннях дуже незручною.
Мотор один. Коробка теж, і це не DSG
Цікаво, що який би з варіантів оновленого Golf в Україні ви не обрали, він матиме бензиновий двигун 1.4 TSI з безпосереднім впорскуванням і турбіною та автоматичну 8-ступеневу коробку передач від ZF. Це гідромеханічна коробка. Вона швидка та економічна.
Двигун добре відомий по купі інших моделей концерну і під час останнього оновлення Golf не зазнав ні змін, ні оновлень. Він має 150 к.с. потужності та 250 Нм крутного моменту. До речі в Європі Golf продається з більш сучасним 1.5 TSI. Двигун 1.4 TSI нормально справляється з вагою машини і робить її доволі спритною, але не агресивною. До сотні Golf 1.4 TSI прискорюється за близько 8,5 с. Щодо витрат пального, то в середньому Гольф споживає 7,5 л/100 км, а в жорсткому міському трафіку – до 9 л/100 км.
Керувати роботою автоматичної коробки передач можна за допомогою підкермових пелюстків, але особливої потреби в цьому нема. Коробка швидка. А якщо хочеться більше спортивності, то можна обрати або один з режимів пакетних налаштувань авто, або просто перевести коробку в режим Спорт, ще раз потягнувши селектор назад.
В Гольфі органічно поєднались елементи хетчбека з перчинкою в характері керування, та комфорт для щоденних поїздок. Ще один приклад – колеса. Попри весь агресивний антураж R-версії колісні диски мають більш виразний дизайн, ніж в версії Life, але розмірність така ж сама. Це практично. Плавність ходу цілком нормальна, й тримається машина на дорозі добре. А перед зимою задумуєшся про ціну зимової гуми, й вона на 17-дюймові колеса теж не лякає.
Щодо спортивного антуражу, то передній бампер і загальна стилістика робить образ нашого авто «майже GTI». Але, при цьому задній бампер з декоративними вставками «глухий». Труби знаходяться за ним і дивляться вниз. Що поробиш. Це зараз загальний тренд.
Автоматичні помічники
Сьогодні в авто за майже 2 млн грн важко здивувати наявністю систем допомоги. Зручно, що Golf має активний круїз, зручно що не тільки автоматично гальмує перед авто, яке рухається попереду, та потім набирає швидкість, коли смуга звільнилась, але й сам може триматись в смузі руху.
Чимало користі з систем допомоги при маневруванні. Зокрема коли виїжджаєш з парковки заднім ходом. Система Lane Assist рішуче реагує на наявність завади, що рухається в поперечному напрямку. Вона виявляє перешкоду та екстрено гальмує, якщо вирішить, що є загроза зіткнення. По факту, навіть при малій швидкості в пару кілометрів на годину машина дає такого стусана по потилиці підголів’ям, що йой. Але велосипедист, чи самокатник, якого не побачив, спокійно доїхав куди збирався. А сам наступного разу ще уважніше крутиш головою при виїзді.
Що мені завжди подобалось в Гольфі, і це збереглось в актуальній версії, це чудовий зворотний зв’язок в керуванні. Окрім того, що ергономіка вивірена та звична підкупає прозоре зусилля на кермі, адекватні реакції педалей та зрозумілий відгук автомобіля на дії водія. Маневрувати на цьому авто легко і не напружує. І наче нічого особливого нема, але в сумі машина і практична і приємна. Мистецтво створювати такі авто на грані зникнення. Його вбиває всепоглинущий тренд кросоверів.
Вартість за цінність
Golf, як і раніше, підкупає не чимось одним, яскравим та захопливим. Зовсім ні. Ця модель, яка давно тримає чемпіонство «по очках». Вона в середньому краща за більшість однокласників. Завдяки цьому має багато прихильників.
Хоча останнім часом цей сегмент активно поглинається кросоверами. Зокрема у Volkswagen. Але я за час тесту цього авто отримав справжнє задоволення від гарно продуманого, збалансованого авто. Щодо ціни, то вона на Golf VIII після рестайлу стартує з 1 191 059 грн* за версію Life. А машина, як в нас на тесті в комплектації R-Line коштує 1 333 378 грн.
*Рекомендовані роздрібні ціни наведено станом на 11.11.2024 р.