За підрахунками експертів, український внутрішній ринок споживає понад 20 тис. т меду на рік. Хоча велика частина ринку не лежить у каналі офіційної торгівлі, а постачається напряму від бджоляра до споживача.
Про це розповів директор ТОВ «Мед України» Едуард Кричфалушій під час національної конференції «Медовий форум 2024».
«Більше 60% меду постачається споживачам напряму. Ще 25% потрапляє через неофіційний канал торгівлі, й лише 15% меду, що споживається українцями, — це той продукт, який проходить індустріальну переробку, має всі необхідні аспекти виробництва, фасування та продається офіційно зі сплатою податків. Цей відсоток щороку збільшується», — зазначає Едуард Кричфалушій.
Експерт відзначає, що український ринок меду не зростає, але збільшується споживання офіційного продукту, оскільки споживачі надають перевагу меду з необхідною сертифікацією та виваженою ціною. І, згідно з даними продажів у торговельних мережах, найулюбленішим медом українців є квітковий прозорий і рідкий мед.
Більше четвертини меду, який продається на українському ринку, — акацієвий. Близько 10% від загального обсягу споживання займає гречаний мед.
Ще однією особливістю українського ринку, яку відмічає Едуард Кричфалушій, є популярність продукту з кремовою текстурою. Зараз його частка оцінюється на рівні 5% від загального споживання медової продукції.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua