Прототип майбутнього пасажирського авіалайнера зміг піднятися на рекордну висоту під час випробувального польоту.
Компанія Boom Technology (США) провела восьме успішне випробування надзвукового літака XB-1, який є прототипом для розроблюваного тією ж компанією надзвукового пасажирського авіалайнера Overture. Літак XB-1 міг піднятися на рекордну висоту 7 632 метри і, як і під час минулого польоту, набрав максимальну швидкість 1 012 км/год.У такий спосіб компанія Boom Technology наближається до подолання швидкості звуку і робить впевнений крок уперед до повернення надзвукових пасажирських перельотів, пише Interesting Engineering.
Епоха пасажирських перевезень із надзвуковою швидкістю закінчилася 21 рік тому, коли свій останній рейс виконав надзвуковий літак "Конкорд". Відтоді люди можуть переміщатися між континентами тільки на звичайних авіалайнерах, що займає не так і мало часу. Наприклад, у середньому переліт із Лонда до Нью-Йорка займає приблизно 8 годин. Але новий надзвуковий літак під назвою Overture, над яким працює компанія Boom Technology, дасть змогу здійснювати такий самий переліт лише за 3,5 години. Цей літак має літати зі швидкістю 2 100 км/год, що майже в 2 рази швидше за швидкість звуку (1 234 км/год).
Перед створенням літака Overture компанія Boom Technology побудувала надзвуковий літак XB-1, якій є зменшеною версією майбутнього пасажирського авіалайнера. За його допомогою інженери компанії тестують особливості конструкції, а також управління та маневреність транспортного засобу.
Перший випробувальний політ літака XB-1 відбувся в березні цього року. На початку листопада він вирушив у сьомий випробувальний політ, коли зміг набрати рекордну для себе швидкість 1 012 км/год і піднявся на висоту 7 015 метрів. Нещодавно відбувся новий, восьмий випробувальний політ і надзвуковий літак XB-1 знову набрав ту саму швидкість, але цього разу встановив рекорд висоти — він піднявся на 7 632 метри. Цей політ тривав 54 хвилини.
Компанія Boom Technology планує провести цього року ще 2 випробувальні польоти, щоб наблизити швидкість XB-1 до швидкості звуку. А вже на початку наступного року планується, що надзвуковий літак подолає звуковий бар'єр, що стане важливим кроком на шляху до реалізації проєкту Overture.
З огляду на те, що надзвукові літаки під час подолання звукового бар'єру створюють дуже сильний гуркіт, у компанії Boom Technology працюють над тим, щоб і XB-1, і майбутній Overture, не робили цього. Поки що точно невідомо, коли буде створено повноцінний варіант надзвукового літака Overture, але раніше повідомлялося, що це має статися в найближчі кілька років.
Щодо нещодавнього випробування XB-1, то інженери підтвердили те, що під час польоту надзвуковий літак може переміщатися без допомоги системи підвищення стійкості. Випробування показало, що пілот може безпечно керувати літаком у ручному режимі навіть на дозвукових швидкостях.