Про це повідомила керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко на пресконференції в Укрінформі.
"За період з 17 по 31 жовтня... понад 76 тисяч користувачів пройшли тест від початку до кінця... Ця цифра включає як анонімних користувачів, так і тих, що залишили свої персональні дані і хотіли позмагатися за призи", - сказала вона.
За словами Кравченко, цей тест проходили і жителі тимчасово окупованих територій, і це свідчить про їхнє бажання залишатися в українському контексті.
Питання ж у тесті були максимально наближені до реального життя, більшість з них побудовані на прикладах. "Ми орієнтувалися на звичайного користувача, а не на експерта з медіаграмотності, не на журналіста. Ми хотіли зробити цей тест максимально близьким для кожного, тому питання не є якимись надто теоретичними та складними", - сказала керівниця проєкту "Фільтр".
Своєю чергою директорка програми USAID "Мріємо та діємо" Юлія Ткачук зауважила, що понад 46% учасників тесту показали високий рівень медіаграмотності і склали тест на значення "гуру" або "майже гуру".
"У 2024 році результати трішечки нижчі, ніж у 2023 році... Через те, що кількість учасників цьогоріч більша в п'ять з половиною разів, то, мабуть, набагато більше людей проходили тест уперше. І саме тому загальний результат є, насправді, хорошим і оптимістичним", - сказала Ткачук.
Директорка департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки Міністерства культури та стратегічних комунікацій Ганна Красноступ наголосила, що медіаграмотність є ключовою навичкою для стійкості українського суспільства.
"Це про нашу безпеку, про наше ментальне здоров'я, про наш добробут, про нашу перемогу та про те, як ми відповідально споживаємо інформацію... Третій рік поспіль ми єдина країна в світі, яка проводить такий масштабний тест. У нас унікальний досвід, і багато колег з наших сусідніх країн цікавляться, як ми це організували", - сказала Красноступ.
Національний тест з медіаграмотності реалізували за підтримки ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії, а також завдяки проєкту з медіаграмотності і когнітивної стійкості в Україні, що реалізується Zinc Network і фінансується урядом Великої Британії.
Як повідомлялося, у 2023 році участь в Національному тесті медіаграмотності взяли понад 26 тисяч українців.