Національний тест з медіаграмотності пройшли понад 76 тисяч українців
Національний тест з медіаграмотності у жовтні онлайн пройшли понад 76 тисяч українців. Про це повідомила керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко на презентації підсумків тестування в «Укрінформі».
«За період з 17 по 31 жовтня 76 323 учасники пройшли тест від початку до кінця. Ми вважаємо це абсолютний успіх, якого вдалося досягти завдяки синергії зусиль, і тому, що дозволили проходити тест, залишаючи персональні дані, щоб позмагатися за приз, і анонімно», — сказала вона.
Інформацію про себе залишили 45 104 унікальних учасників теста.
![]()
Кількість українців, які пройшли тест повністю, у порівнянні із попереднім роком зросла у 5,5 разів.
![]()
Ольга Кравченко зазначила, що цього року проведення тесту вперше вийшло з так званої «експертної бульбашки» та охопило таку велику кількість людей.
Керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко
«Національний тест з медіаграмотності проходили на окупованих територіях. Це свідчить, що люди на окупованих територіях хочуть залишатися в українському контексті. Вони слідкують за тим, що відбувається в Україні, хочуть бути частиною того, що відбувається. Ми дуже раді, що і з окупованих територій Донеччини, і з АР Крим люди проходили тест, дуже цінуємо цю довіру та підтримку», — розповіла Ольга Кравченко.
Директорка департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки Міністерства культури та стратегічних комунікацій Ганна Красноступ наголосила, що тест дає розуміння, як втілюється стратегія розвитку медіаграмотності у суспільстві.
Директорка департаменту інформполітики та інформбезпеки Міністерства культури та стратегічних комунікацій Ганна Красноступ
«Ми бачимо увагу до питання медіаграмотності, а медіаграмотність — ключова навичка для стійкості суспільства. І мова йде не лише про молодь, це про всіх нас, нашу безпеку, ментальне здоров’я, наш добробут, нашу перемогу. Про те, як ми відповідально споживаємо інформацію», — сказала Ганна Красноступ.
Вона додала, що Україна сьогодні єдина країна в світі, хто проводить такий масштабний тест, і досвід його організації, залучення партнерів з розвитку, громадськості до його промоції та представників різних категорій населення до його проходження є унікальним досвідом, цікавим іншим країна.
«Це дуже важлио. Наша країна не тільки боронить демократичні цінності в цьому світі, ми ще намагаємося застосувати найкращі практики медіаграмотності, які є», — зазначила вона.
Своєю чергою директорка програми USAID «Мріємо та діємо» Юлія Ткачук зауважила, що понад 46% учасників тесту продемонстрували високий рівень медіаграмотності і склали тест на значення «гуру» або «майже гуру».
![]()
Директорка програми USAID «Мріємо та діємо» Юлія Ткачук
«Практичо кожен другий озброєний навичками, як захищатися від дезінформації, та знає, як відповідально споживати інформацію», — прокоментувала Юлія Ткачук.
У 2024 році результати успішності виявилися дещо нижчими, ніж у 2023 році. Проте, за словами фахівчині, це не дає підстав вважати, що люди, які мали у 2023 році хороші навички з медіаграмотності, забули їх за рік. Через те, що кількість учасників більша у 5,5 разів, вірогідно, що значно зросла частка тих, хто проходив тест вперше.
![]()
«Якщо зважити на це, то слід вважати результат теста хорошим та оптимістичним», — додала Юлія Ткачук.
Фото: Персональні дані залишили понад 45 тис. учасників національного теста з медіаграмотності / скриншот презентації в Укрінформ
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.

