На український ринок вийшов новий Volkswagen Tiguan. Що особливого у третьому поколінні моделі, та як вона поводиться на дорозі ми перевіряємо на нашому тест-драйві версії VW Tiguan в комплектації Elegance з двигуном 2.0 TDI та повним приводом 4Motion.
Тігуан – один з сучасних бестселерів Volkswagen. Це найпопулярніша модель в лінійці з річним накладом понад пів мільйона. Вже випущено понад 8 000 000 екземплярів цієї моделі, тому при зміні покоління марка не має права на помилку.
Новий дизайн Tiguan, вочевидь, створювався під сильним впливом гамми електричних моделей Volkswagen: обриси кузова, дизайн оптики, підсвітка лого. Проте, пластичні лінії кузову – це не стільки данина моді, скільки намагання зробити кросовер більш обтічним. Коефіцієнт лобового опору вдалось знизити з 0,33 в попередника до 0,28.
Яким може бути Tiguan
Для Тігуана в Україні пропонується тільки 2,0-літровий турбодизель сімейства TDI (EA288) в версіях на 150 та 193 к.с. В обох випадках машина матиме автоматичну роботизовану 7-ступеневу коробку передач DSG. 150-сильна версія в комплектації Life пропонується для машин з переднім приводом. А 193-сильна Elegance – для авто з повним приводом 4Motion.
В Європі модель є також в бензиновій версії з двигуном 2.0 TSI (EA888 evo4) в версіях на 204 та 265 к.с. Не говорячи вже про плагін-гібрид. Та до нас вони «не доїхали».
В новому Тігуані впровадили прогресивну підвіску з амортизаторами DCC Pro. Ці амортизатори мають по два клапани регулювання жорсткості. За рахунок цього вони реагують на зміни швидше і точніше. Воно цікаво і ефективно, але в Україну DCC теж не постачаються, бо в нас авто з пакетом «Погані дороги». Тому на машинах стоять звичайні амортизатори.
Салон зручний і лаконічний
Всі ваговоди в салоні нового Тігуана знайдуть не багато «того самого» стиля та компоновки марки. Все принципово нове. На першому місці великий тачскрін по центру торпедо. Через нього регулююється та керується геть усе, як в усіх сучасних авто. Такий самий стояв в тестовому VW Golf, про який ми недавно писали. Меню системи зручне, та легко конфігурується під юзера.
Фішка в салоні нового Тігуана – простір та практичність. На центральній консолі знаходиться величезна зона для дрібних речей. Її можна переробляти та зонувати.
Селектор коробки передач, так само як в нового Passat та ID.7, перенесли на правий підкермовий важіль. Він має інтуїтивно зрозумілий принцип роботи: перемикач повертається вперед до «D» для руху вперед і назад до «R» для заднього ходу, тоді як стоянкове гальмо активується натисканням бічної кнопки перемикача.
А решту функцій перенесли на лівий підкермовий важіль. Так що, лівий важіль тепер відповідає і за вказівники поворотів, і за омивач скла, і за передні двірники, за їх інтенсивність роботи, і за омивач заднього скла, і за задній двірник. Чимало функціоналу, та за кілька годин звикаєш.
Внизу центральної консолі розмістили поличку для бездротової зарядки одразу двох телефонів. Зручно, що вона рухома і поличку можна підняти, щоб отримати доступ до речей під нею. Індукційна зарядна панель для смартфонів (потужність 15 Вт, та ще й з охолодженням, щоб телефон не перегрівався під час заряджання) і двох портів USB-C (45 Вт).
Салону додають крутизни ряд елементів оснащення. Такі як акустика Harman/Kardon на 11 спікерів. Вона звучить дуже пристойно, та й шумоізоляція салону на рівні. Гарно виглядає панорамний дах (опція $1480).
Лобове скло не тільки шумонепроникне, але й має підігрів. Зверніть увагу, що в ньому нема звичних для такої функції ниток обігріву. Їх замінили електропровідним матеріалом, який розташований між двома шарами скла.
Чимало різних зручних опцій новий Тігуан отримав від старших моделей, традиційно більш багато оснащених, та з більш дорогими технологіями. Наприклад, крісла ergoActive Plus позичили у флагманського Touareg, як і матричні фари головного світла IQ.LIGHT HD. Крісла зручні і мають не тільки електропривод, але й функцію масажу. І мушу визнати, що масаж справді добре мне спину. Саме перед тестом мені закусило поперед, то ж підігрів сидінь в купі з масажем були просто порятунком.
Сидіння ergoActive Plus для водія та переднього пасажира опціонально доступні для обох версій Тігуана, як частина шкіряного пакету Vienna. Вони електрично регульовані та пропонують 10-камерний точковий масаж, функцію пам’яті. Крім того, сидіння ergoActive Plus мають незалежний обігрів поверхонь сидінь і спинок, а також вентиляцію сидінь. Підігрів і вентиляція сидінь можуть активуватися автоматично – залежно від зовнішньої температури. Такі крісла – опція. Вартість шкіряного оздоблення салону Varenna з передніми сидіннями ergoActive Plus 2 393 USD.
Щодо місця в салоні, то тут Тігауан дуже і дуже. Салон широкий та напрочуд просторий. Місця вдосталь і водієві і всім пасажирам. До речі, якщо вам хочеться прихопити в дорогу побільше народу, то в гамі Volkswagen з’явилась ще одна модель, яку українці поки не дуже знають – Tayron. Це наче Tiguan Allspace на новий лад.
Динаміка та керованість
З 193-сильним турбодизелем та роботизованою 7-швидкісною коробкою передач Tiguan простий та зрозумілий в керуванні. Його потужність, а головне – крутний момент 400 Нм дозволяють бадьоро набирати швидкість. Динаміка прискорення до першої «сотні» складає дуже пристойні 7,7 секунди.
Сучасна роботизована коробка DSG працює дуже швидко та «культурно» і забезпечує дуже пристойну економічність. Так, під час тесту в міському режимі, показник витрат склав 8,2 л, проти заявлених заводом 8,7 л в міському режимі. Якщо орієнтуватись на показник в змішаному циклі в 6,6 л/100 км, то на баку 58 л можна подолати 880 км.
Хоча в нашого авто не активні амортизатори, а звичайні, проте керованість Tiguan дуже пристойна. Хоча кузов доволі високий, але при активному маневруванні нема сильного відчуття кренів. Хоча зважаючи, що перед цим я їздив тиждень на новому Гольфі, то в поведінці між цими авто справжня прірва. Ходова Тігуана більш комфортна, передає значно менше недоліків від дороги на кузов, але й не дає такого зворотнього звязку з дорогою, як в хетчбека. Тут зовсім інша філософія, як і цільова аудиторія. Якщо говорити порівняннями, то новий Тігуан за відчуттям значно більше нагадує маленький Туарег, ніж високий Гольф.
Міняти характер авто в керуванні можна за допомогою шайби з екраном на ній, розташованій на центральному тунелі. Зазвичай вона регулює гучність аудіо. Та якщо тапнути по її екранчику, то він перемкне систему на можливість вибору… Зараз наче треба було б написати режимів керування, та в Тігуана перемикаються «Атмосфери». У цих «Атмосферах» є налаштування фонового освітлення та звукової системи, об’єднані для створення світлових і звукових настроїв. Існує також можливість додавати списки відтворення зі Spotify. Можна активувати режими Lounge, Energetic, Joy, Minimal і Me. Лаунж характеризується приглушеними кольорами, тихими звуками та класичною музикою, наприклад. В Energetic більше кольорів, звуки голосніші, а список відтворення жвавіший. Чи не занадто все складно? Раніше в машинах можна було просто обрати режим Спорт або Комфорт, які міняли налаштування керма та коробки передач.
Ціна нового Tiguan
Нове покоління Tiguan стало дуже сучасним, зʼявилось багато просунутих опцій та технологій від більш дорогих моделей марки. Водночас, збереглись добре знайомий дизельний двигун та вже доведена до ладу DSG. Прихильників марки новий Tiguan не розчарує.
Якщо говорити про ціну, то Tiguan з дизельним двигуном зараз грає в тій же лізі, що його японські конкуренти Honda CR-V e:HEV чи Nissan X-Trail e-Power з гібридними силовими установками. Вартість передньоприводного Tiguan стартує з позначки 1 640 729 грн, а більш потужна версія з повним приводом вартує від 1 828 073 грн. Наша тестова машина, з урахуванням додаткових опцій склала $50 608. Це чимало, проте цілком в ринку.