Вступ до ЄС: Україна розпочала пре-скринінг законодавства у сфері залізничного транспорту
Вступ до ЄС: Україна розпочала пре-скринінг законодавства у сфері залізничного транспорту

Вступ до ЄС: Україна розпочала пре-скринінг законодавства у сфері залізничного транспорту

Україна та Європейська комісія розпочали пре-скринінг законодавства у сфері залізничного транспорту для його подальшої гармонізації з вимогами європейських директив.

За інформацією Міністерства розвитку громад та територій України, це один із перших кроків підготовки до офіційного скринінгу за переговорним розділом 14 "Транспортна політика", який визначить подальший переговорний процес щодо гармонізації українського законодавства з вимогами європейських директив, зокрема щодо залізничного транспорту.

"Залізничний транспорт завжди був ключовим для економіки та населення України. З початком повномасштабної війни він став порятунком для мільйонів українців, підтримкою бізнесу та зміцненням обороноздатності країни. Сталий розвиток залізниці є національним пріоритетом і має стратегічне значення. Євроінтеграція та розвиток зовнішньоекономічних зв’язків висувають нові вимоги до галузі. Сьогодні в суспільстві і в бізнесі є прямий запит щодо нової залізниці: з можливістю відкриття ринку перевезень для бізнесу та якісними послугами для пасажирів. Справедлива конкуренція між усіма учасниками ринку, з прозорими тарифами на доступ до інфраструктури, економічна ефективність залізничних перевезень, максимальне використання наявної інфраструктури, – все це прямі вимоги директив ЄС, які Україна має імплементувати та реалізувати",— зазначив заступник міністра Сергій Деркач.

Реформа залізничного транспорту є пріоритетом для України в рамках євроінтеграційного курсу та необхідною умовою для зміцнення економічного потенціалу країни. Гармонізація українського законодавства відповідно до Директиви 2012/34/ЄС є ключовою умовою інтеграції України в європейський транспортний простір. Директива встановлює правила для створення єдиного європейського залізничного простору. Її мета — зробити залізничний транспорт у країнах ЄС більш відкритим, конкурентним і ефективним. Інакше кажучи, Директива створює "єдині правила гри" для залізничних компаній у Європі.

Іншим важливим напрямком євроінтеграційного процесу у сфері залізничного транспорту є імплементація в українське законодавство основних положень Директиви (ЄС) 2016/797 про інтероперабельність залізничної системи в рамках Європейського Союзу та Директиви (ЄС) 2016/798 з безпеки на залізничному транспорті. Цей процес, зокрема, охоплює впровадження системи безпеки руху за європейськими зразками, створення механізмів технічного розслідування залізничних аварій, а також встановлення правових основ технічного регулювання забезпечення інтероперабельності (здатності залізничного транспорту підтримувати безпечний рух).

Джерело матеріала
loader
loader