Сара Потемпа в блискучій сукні та капелюшку Санти на рожевому волоссі стояла перед своїм смартфоном на складі своєї компанії з догляду за волоссям у Вокігані, штат Іллінойс. Пора було йти на роботу.
Потемпа — знаменитий перукар, який кілька разів на тиждень виходить у прямому ефірі на TikTok. Під час «пакувального шоу», як вона це називає, Потемпа транслює себе в прямому ефірі, як пакує замовлення на свою вірусну плойку Beachwaver протягом шести-восьми годин за раз.
Потік 20 листопада мав атмосферу вечірки, коли Potempa робила перерви, щоб станцювати під «In Da Club» від 50 Cent між розсилкою замовлень. Для понад 1000 користувачів TikTok, які зазвичай дивляться шоу Potempa, це водночас і розвага, і покупки.
Beachwaver є частиною зростаючого напливу роздрібних продавців, які стікаються до TikTok Shop, торгового сервісу відеопрограми. TikTok Shop був запущений у вересні 2023 року як спосіб для користувачів купувати продукти, не виходячи з додатка, і з того часу додаток, що належить Китаю, став життєздатною альтернативою для роздрібних торговців, які прагнуть диверсифікувати свій бізнес електронної комерції від Amazon..
Через спеціальну вкладку «Магазин» великі та малі роздрібні торговці рекламують різноманітні товари, починаючи від палеток тіней для повік, зарядних пристроїв для телефонів, детокс-чаїв, бігових доріжок тощо. У TikTok роздрібні продавці зазвичай пропонують щедрі купони та безкоштовну доставку протягом кількох днів. Дописи, які можна купити, які виглядають як звичайні відео, але є рекламою товарів, що продаються в TikTok Shop, часто з’являються в головній відеострічці TikTok, відомій як сторінка «Для вас». Ці публікації дозволяють користувачам купувати продукти, не виходячи зі своєї стрічки для вас.
У шоу Потемпи покупці змагаються, щоб зробити замовлення, щоб отримати 50% знижку на продукти Beachwaver і безкоштовні додатки до свого замовлення, як-от засоби для вмивання обличчя чи помади, а також шанс, щоб Потемпа зачитала їх ім’я користувача вголос, поки вона пакує замовлення. на екрані.
«Коли TikTok Shop був новим і люди ще ним не користувалися, вони запитували: «Це вже на Amazon?», — сказав Потемпа в інтерв’ю. «Я отримував такі запитання, як: «Чи можу я купити це десь в іншому місці?» Тепер, коли він існує приблизно рік, ми зробили 1,2 мільйона замовлень».
TikTok, що належить ByteDance, уже закріпився як рекламний центр, а завдяки TikTok Shop компанія намагається створити ще один потік доходу через електронну комерцію. Компанія залучила таких людей, як Nike, PacSun і Crocs, серед інших. Ці роздрібні продавці хочуть залучити понад 170 мільйонів американців у TikTok, які роблять покупки імпульсивно, переглядаючи відео.
Вони не єдині.
Продавців Amazon також переконують спробувати цю послугу, обіцяючи низькі комісії та великі знижки на продукти TikTok. Окрім продавців, компанія також найняла талантів із Amazon, зайнявши ключові ролі для TikTok Shop у таких сферах, як маркетинг, стосунки з творцями, безпека бренду, менеджери категорій та операції.
За 15 місяців після запуску TikTok Shop перетворився на «масову машину електронної комерції», за даними ecommerceDB , фірми з дослідження ринку. EcommerceDB прогнозує, що цього року TikTok Shop збільшить валовий обсяг товарів або вартість товарів, проданих на його ринку, більш ніж удвічі, до 50 мільярдів доларів. Це незначна частина очікуваної валової вартості Amazon на 2024 рік у розмірі 757 мільярдів доларів, але, попри це, TikTok Shop досягає успіхів.
«Щоразу, коли ви прокручуєте, кожен інший прокручує публікацію в магазині, тому вони роблять багато інвестицій, щоб заохочувати конверсію в додатку», — сказала Кайла Шварц, представник Salesforce.директор із споживчих аналізів і стратегії роздрібної торгівлі та споживчих товарів.
Прес-секретар Amazon Міра Дікс повідомила CNBC у своїй заяві, що продавці взаємодіють із його магазином «більше, ніж будь-коли раніше», і досягають більшого успіху. Дікс сказав, що послуги компанії для продавців є необов’язковими, наприклад доставка, яка коштує «в середньому на 70% дешевше», ніж аналогічні варіанти дводенної доставки.
«Наші торгові партнери неймовірно важливі для Amazon, і ми наполегливо працюємо над інноваціями від їх імені та підтримуємо зростання й успіх цих компаній у всіх їхніх каналах продажів», — сказав Дік
Наближається дедлайн
Поштовх TikTok до електронної комерції стався для компанії в небезпечний момент.
У квітні президент Джо Байден підписав закон , який зобов’язує ByteDance продати TikTok до 19 січня. Якщо TikTok не розірве зв’язки зі своєю материнською компанією, магазинам додатків і службам інтернет-хостингу буде заборонено пропонувати додаток, що рівнозначно загальнонаціональній забороні. у США TikTok подав до суду, щоб заблокувати цей захід.
Обраний президент Дональд Трамп може врятувати TikTok від потенційної заборони США. Після спроби заборонити TikTok під час свого першого правління Трамп змінив свою позицію, визнавши в березневому інтерв’ю телеканалу CNBC “ Squawk Box ”, що в додатку “багато хорошого і багато поганого”. Трамп змінив свою позицію приблизно під час зустрічі з мільярдером Джеффом Яссом, який є головним інвестором ByteDance.
З наближенням січневого терміну TikTok здебільшого працює у звичному режимі.
Керівництво TikTok Shop представило свій ринок як місце для святкових покупок під час жовтневого заходу на Манхеттені за участю власників бізнесу та впливових людей із соціальних мереж. Користувачі придбали сотні мільйонів одиниць на його платформі електронної комерції з моменту запуску у вересні 2023 року, сказав Ніко Ле Буржуа, керівник відділу операцій TikTok Shop у США. Ле Буржуа, який приєднався до TikTok у серпні 2023 року, до цього провів майже дев’ять років в Amazon у різних підрозділах, включаючи його сторонній ринок.
TikTok Shop не намагається продавати «все всім», сказав Ле Буржуа CNBC у жовтні. TikTok Shop — це ринок для пошуку продуктів, який пропонує «нові, круті, цікаві» товари від великих і малих брендів, додав він.
«Ви це бачите, вам це подобається, ви купуєте це. Це не обшук», – сказав він. «Це зовсім інший спосіб покупки».
Le Bourgeois відмовився коментувати майбутню заборону TikTok, але представник компанії на заході сказав, що TikTok Shop не сповільнюється.
«Продавці тут, творці, вони заробляють на TikTok», — сказав речник. «Ми продовжуватимемо з’являтися для цього. Для нас є величезна можливість».
″Насолоджуйтесь, поки гаряче”
Очікується, що більше американців звернуться до TikTok та інших пов’язаних із Китаєм додатків для покупки подарунків цього сезону святкових покупок.
За даними Salesforce , приблизно 63% західних споживачів планують робити покупки в китайських торгових додатках протягом сезону . Це включає в себе TikTok, AliExpress Alibaba, Shein, Temu та компанію швидкого моду Cider.
У суботу TikTok заявив, що його продажі в Чорну п’ятницю в США перевищили 100 мільйонів доларів, при цьому товари для дому, мода та косметичні товари є одними з найпопулярніших категорій. Компанія Canvas Beauty, лідер продажів товарів для догляду за волоссям і краси в TikTok Shop, досягла $1 млн продажів протягом двох годин після запуску в додатку.
Роздрібні торговці та продавці, деякі з яких вважають TikTok левовою часткою своїх онлайн-продажів, повідомили CNBC, що вони дотримуються платформи, незважаючи на те, що вона може зникнути.
Хоча неможливо ігнорувати розмову про потенційну заборону TikTok у США як бренду, який значною мірою покладається на платформу, співзасновник і головний операційний директор Yay’s Snacks Рейчел Ченг сказала, що вона не впевнена, що TikTok зникне за правління Трампа, оскільки він не Здається, це не головна увага новообраного президента.
Yay’s Snacks, яка готує хрустку камбоджійську в’ялену яловичину, була однією з перших компаній, які приєдналися до TikTok Shop після його запуску. Засновник і генеральний директор Yay Марлін Чан, колишній користувач YouTube, часто публікує жартівливі відео TikTok, рекламуючи свої закуски, які засновані на оригінальному рецепті його бабусі. Серед роликів є серіал, який пародіює шоу «Бос під прикриттям». Ці відео допомогли Yay зібрати десятки тисяч підписників у TikTok, які продовжують купувати в’ялене, сказав Ченг.
У якийсь момент продажі TikTok становили майже 90% загального доходу Yay, а щомісячні продажі від додатка досягли максимуму в 75 000 доларів минулого листопада, сказав Ченг. Yay’s готовий перейти на Amazon і свій власний веб-сайт , якщо TikTok буде заборонено, але поки TikTok «все ще тут, ми будемо робити все можливе, щоб залишатися на вершині», сказав Ченг.
«Якби ми сиділи тут і хвилювалися про те, що буде далі, ми б ніколи не потрапили на TikTok Shop», — сказав Ченг. «Ми насолоджуємося, поки гаряче».
Конкурує з Amazon
Scrub Daddy, відомий своїми губками у формі смайликів, став вірусним у TikTok під час пандемії Covid і нараховує понад 4 мільйони підписників. Його найкраще відео , демонстрація губки Damp Duster, має 30 мільйонів переглядів, а його бестселер у TikTok Shop, згідно з додатком, купували майже 76 000 разів. Ця цифра не враховує товари, які було повернуто після покупки.
Почавши в 2012 році з появи в «Shark Tank», генеральний директор Scrub Daddy Аарон Краузе сказав, що втратив віру в традиційні маркетингові зусилля.
«Ми зробили телевізійну рекламу, ми зробили зовнішню рекламу на білбордах, ми зробили трохи радіо», — сказав Краузе. «Все, що я виявив, це те, що я кидав гроші в повітря».