Далеко не всі, хто помітив цей автомобіль, одразу безпомилково назвуть марку та модель. Проте помітять точно всі, адже не звернути на нього увагу просто неможливо!
Поруч з автівки більш звичних для українців брендів виглядають немов гвинтовий літак на фоні космічного літального апарата. І це не лише наші асоціації, а ідея самого виробника, яку й було цілеспрямовано втілено в життя. Вона зветься Mecha, або “футуристичний проблиск”. Зазвичай подібний вигляд мають або концепти,або надсучасні електрокари, а тут – серійне авто з ДВЗ. Цікаво? Нам теж, тож поспішаємо розібратися, що це за диво.
Звісно ж, це кросовер – найпопулярніший сьогодні формфактор. За габаритами (довжина 4590 мм, ширина 1900 мм, висота 1685 мм та колісна база 2720 мм) конкурентами Jetour Dashing можна вважати таких добре відомих нам гравців, як Hyundai Tucson, Nissan Qashqai та Kia Sportage. Проте Dashing сприймається як гість із преміального сегмента, хоча коштує відчутно дешевше більшості зазначених моделей.
Погляньте хоча б на дверні ручки, що ховаються у площині кузова. На стрімкий купеподібний профіль, захоплюючу комбінацію плавних і прямих ліній, цікаву конфігурацію зовнішнього освітлення. Світлодіодні смуги, що забралися майже на капот – це денні ходові вогні, а ось адаптивне головне світло “замасковане” у верхніх зовнішніх кутах величезної радіаторної решітки – таке рішення тепер у тренді. Задні ліхтарі притягують погляд дивовижним малюнком у стилістиці фінішного прапорця, відмашкою якого зазвичай відмічають переможця перегонів. А ще закладаємося, що ключа такої форми ви не бачили! Дивовижний зразок сміливої дизайнерської думки, проте зручно лежить у руці. Втім, поспішаємо взятися за дверну ручку, що її люб’язно висунув нам назустріч, адже в салоні теж вистачає оригінальних, стильних і трендових рішень.
Насамперед увагу привертають чіткі горизонтальні лінії мінімалістичної панелі приладів, вдало підкреслені багатокольоровим діодним підсвітленням, та приємні матеріали оздоблення: фактурний м’який пластик, шкіра із якісного замінника і замша. Остання наразі особливо популярна в автомобілебудуванні, її використовує більшість брендів зі світовим ім’ям. Але такого майстерного тиснення, як на правій частині торпедо Jetour Dashing, на замшевих панелях інших виробників ми ще не зустрічали. Також замша дуже вдало доповнює бокові частини сидінь, і тут вже йдеться не лише про красу, але й про практичність, адже без цих вставок сидіння з перфорованої екошкіри були б не настільки зручними. А так вони чудово тримають тіло в поворотах, до того ж кермо Jetour Dashing також повністю оформлене із тієї ж екошкіри.
Салон Jetour Dashing дуже світлий завдяки надвеликому 75-дюймовому люку, дуже просторий та ще й найширший у своєму класі, на чому особливо наголошує виробник. Задля перевірки цього факту ми спеціально запросили знайомого бійця, кремезного дядьку зростом 196 см з широчезними плечима.
Виявилося, що твердження це цілком правдиве: наш велетень розмістився вельми зручно і особисто відзначив, що за обсягом місця для плечей Jetour Dashing перевершує не лише конкурентів, але й вищі класом автівки. І над головою дуже високим людям цілком вистачає простору, і для ніг його вдосталь.
Але це стосується переважно задньої частини салону. Щодо передньої, то туди нашому “тестовому дядьку” взагалі було трошки складно забратися. Адже передній дверний отвір порівняно вузький, а верхня частина майже трикутної форми змушує сильно нахиляти голову. До того ж передні крісла Jetour Dashing хоча й привертають увагу своєю аерокосмічною формою, на відміну від задніх мають нерегульовані підголівники, і вони теж виявилися замалими для людини зростом 196 см.
Решта частини нашої тестової команди, люди зростом 175-185 см, ніяких складнощів на передньому ряді кросовера не відчули. Навпаки, всі відзначили напрочуд зручну посадку у кріслах. Тож можемо зробити висновок: дуже високих людей Jetour Dashing радий вітати переважно на задньому ряді, а якщо ви середнього зросту чи навіть трошки вище, вам буде зручно скрізь.
Розібравшись з нюансами внутрішнього планування та оздоблення, переходимо до оснащення салону. Перш за все увагу до себе привертає центральний дисплей. Він просто величезний, діагоналлю 15,6 дюйма – і це, здається, рекорд, адже у конкурентів екрани значно менші. І навіть не у конкурентів: до прикладу, у BMW X3 діагональ становить 14,9 дюйма.
Зауважимо, що центральний дисплей тут має особливе значення, оскільки за його допомогою в Jetour Dashing налаштовується геть усе: від бокових дзеркал та висоти відкриття кришки багажника до температури та режимів зовнішнього освітлення. Фізичних клавіш у салоні майже немає! Навіть обігрів сидінь вмикається і регулюється за допомогою дисплея. Чи не доведеться морозним ранком довго чекати, поки завантажиться мультимедійка та можна буде нарешті увімкнути рятівний підігрів? Зізнаємося, у нас були певні побоювання, але швидкість завантаження системи, оснащеної новітнім потужним процесором від Qualcomm, виявилася просто космічною. При плюсовій температурі повітря екран взагалі запускається миттєво, при -5 градусах довелося зачекати буквально декілька секунд. Загалом мультимедійка завантажується навіть швидше, ніж у деяких японських конкурентів, і це нас неабияк здивувало. Ну і якщо вже йшлося про підігрів сидінь, згадаємо і про вентиляцію, яка у Jetour Dashing є навіть у стартовому оснащенні – і це черговий привід для здивування, зауважте.
Коли екран оживає, очі розбігаються від наявного функціоналу! Почнемо з чи не найважливішого для водія: системи кругового огляду. Вона пропонує чудове зображення з гарною деталізацією та одразу декілька режимів на вибір, у тому числі 3D. На великому екрані це виглядає просто феєрично. Можна обирати потрібний ракурс і навіть масштабувати зображення спереду чи ззаду автівки. Не помітити щось поруч з Jetour Dashing, дивлячись на величезну та яскраву картинку з системи огляду – це ще треба примудритися.
Далі відзначимо величезну кількість усіляких налаштувань – від кольорів фонової підсвітки салону до чутливості електронних асистентів водія. Як ми вже згадували, навіть положення бічних дзеркал тут налаштовуються через меню, і навіть положення сидінь при бажанні можна за допомогою екрана налаштувати. Хоча для останніх Jetour Dashing робить виняток, пропонуючи ще й традиційні клавіші збоку крісел.
Спочатку звертатися до екрана буквально за всім, зізнаємося, було незручно, але тільки спочатку, бо звикаєш на диво швидко. До того ж все виявляється простіше, ніж здається, бо Dashing вміло підказує, як все зробити. З тими ж дзеркалами, наприклад, все відбувається за таким алгоритмом: спочатку обираєш на екрані, яке саме дзеркало треба налаштувати, а потім задаєш потрібне положення за допомогою клавіш на кермі.
Можна подумати, що Jetour Dashing намагається все ускладнити, але ні. Інколи бортове меню значно спрощує деякі операції. Наприклад, одним натисканням віртуальної клавіші на дисплеї можна увімкнути дуже зручний режим провітрювання, коли Jetour Dashing одночасно опускає ліве переднє та праве заднє бокове скло сантиметрів на п’ять, створюючи в салоні приємний протяг.
Apple CarPlay і Android Auto? Так, та ще й бездротові. Також за допомогою функції Mirror Screen центральний дисплей Jetour Dashing вміє відображати зміст екрана вашого смартфона.
Зауважимо також, що цей автомобіль добре спілкується українською – десь на 99%. Ще один відсоток написів у бортовому меню займає англійська (фразу “Jetour always at you command” ви завжди бачите в лівому верхньому кутку дисплея) та фірмовий сленг. Так, ми знайшли в меню вельми цікавий напис “Мілейг подорожував”. Спочатку, звісно, пораділи за Мілейга-мандрівника, бо зараз далеко не кожен може дозволити собі подорожі. А потім виявилося, що Мілейг – то ми самі, адже так Jetour Dashing позначає наш пробіг у тріп-комп’ютері. І це аніяк не дратує, радше звеселяє. Бо треба визнати, меню дійсно величезне, і маємо віддати належне перекладачам, що все ж таки гарно його адаптували, постаралися.
Награвшись зі здоровезним екраном, натішившись його кольорами, роздільною здатністю та чутливістю на дотик (зреагував навіть на палець у шкіряний рукавичці!), починаєш помічати інші цікаві деталі. Приміром, площадку для смартфона: вона не лише вміщує апарат будь-яких габаритів та оснащена бездротовим зарядним пристроєм, але навіть має вентиляцію! І це дуже корисно, оскільки під час бездротового заряджання смартфони сильно гріються. А ще салон новенького Jetour Dashing приємно пахне – можемо стверджувати це, адже ми були першими, хто тестував цей конкретний автомобіль. Такий собі тонкий ненав’язливий аромат, зазвичай притаманний значно дорожчим авто.
Закінчити опис салону хочемо насправді ексклюзивною деталлю, яку ми раніше взагалі не зустрічали в інших автівках: Jetour Dashing уміє визначати якість повітря. Індикатор забрудненості мікроскопічними твердими частинками РМ 2.5 разом з покажчиком зовнішньої температури розташований на картах дверей. І він дійсно працює, ми мали змогу пересвідчитись у тому. Заїхавши на парковку, охоронці якої якраз розтопили піч, побачили, що значення “5” миттєво збільшилося до 13-ти. Нагадаємо, що нормою, згідно ВОЗ, вважається середньорічний показник, що не перевищує 10 мкг/м3. Враховуючи той факт, що ми все частіше бачимо сумне лідерство Києва у світі щодо якості повітря, здатність Jetour Dashing вимірювати забруднення повітря і, головне, очищувати його за допомогою спеціальних фільтрів не здається зайвою.
Але вже час їхати, тож нарешті познайомимося з рушійною силою цього кросовера. Тут виробник теж демонструє цікавий підхід, адже обидві наявні комплектації Jetour Dashing, Premium і Prestige, пропонують геть різні комбінації двигуна та трансмісії. У стартовому оснащенні Premium ви зустрінете двигун 1,5 л у поєднанні з 6-ступеневим роботом DCT, а в топовому Prestige – пару з 1,6-літрового мотора та 7-ступеневого робота з подвійним мокрим зчепленням.
У нас на тесті комплектація Prestige, тому розкажемо детальніше саме про 1,6-літровий двигун. Здається, з “молодшим” мотором його поєднує лише те, що обидва – бензинові турбовані та мають вбудований випускний колектор. Далі починаються суттєві розбіжності. Наш 1,6 л значно потужніший за 1,5 л: 190 проти 147 к.с. та 275 проти 210 Нм відповідно. Він суцільно алюмінієвий (у 1,5 л – чавунний блок), оснащений безпосереднім впорскуванням замість послідовного та подвійною системою зміни фаз газорозподілу. Тож не дивно, що цей прогресивний двигун, незважаючи на значно серйозніші показники потужності та обертального моменту, має майже такий самий апетит, як і 1,5 л: 8,4 л/100 км проти 8,2 л/100 км у змішаному циклі. Паспортний показник цілком підтверджується даними бортового комп’ютера: Jetour Dashing їсть саме стільки, скільки й обіцяє.
Їде тестовий кросовер добре. Виробник не надає інформації щодо розгінної динаміки, проте її можна назвати цілком достатньою: Jetour Dashing швидко та адекватно реагує на акселератор, а звичне для трансмісій з подвійним зчепленням “посмикування” на невеличких швидкостях, коли коробка постійно обирає між першою та другою передачею, тут дуже легке і майже не відчувається. Так само легко та зручно водію буде обрати і напрямок руху, оскільки перемикач режимів трансмісії розташований на правому руків’ї під кермом.
Доволі зручною в користуванні виявилася і специфічна організація кокпіта, дещо схожа на i-Cockpit від Peugeot. Але якщо там на невеличку панель приладів треба дивитися зверху керма, то у Jetour Dashing – крізь нього, чому сприяє форма останнього: як ви бачите на фото, це не зовсім коло. Втім, 2,5 оберту від упору до упору зовсім не напружують, і щодо керма у нас лише одне побажання: хотілося б трошки менш слизького оздоблення. Зверніть увагу: на кермі є багатофункціональна клавіша, призначення якої водій може обирати сам. Ми обрали підігрів і не пожалкували: зручно вмикається, добре гріє.
У Jetour Dashing Prestige чималенькі як для свого класу 20-дюймові колеса, проте навіть на них він виявився доволі комфортним: дається взнаки багатоважільна задня підвіска. Кросовер адекватно реагує на асфальтові хвилі, не підстрибує на лежачих поліцейських і водночас не завалюється у поворотах, а кліренс у 160 мм можна вважати цілком достатнім для міста і нескладних ґрунтових маршрутів, де має цілком вистачити виключно переднього привода, яким оснащений Jetour Dashing. Варто відзначити добру шумоізоляцію салону на різних типах покриття і гарну якість його збирання, адже навіть на бруківці не скрипнула жодна деталь.
Що ще додати до його портрета? Мабуть, наявність пакета сучасних систем безпеки та асистентів водія – від контролю сліпих зон та адаптивного круїз-контролю до системи автономного екстреного гальмування та попередження про поперечне зіткнення позаду.
Нам лишається лише згадати ціни, і ця згадка має бути приємною для гаманця, адже Jetour Dashing стартує з відмітки 1 030 000 грн за комплектацію Premium. Зараз вона навіть дешевша – 970 000 грн – завдяки акційній пропозиції. На топову комплектацію Prestige знижок наразі немає, проте прайс у 1 150 000 грн все одно виглядає дуже привабливим як для автівки з такими можливостями та таким оснащенням.
Додатковим аргументом на користь Jetour Dashing можуть стати й умови гарантії. Згадаємо їх тут насамперед для тих, хто все ще підозріло ставиться до китайського автопрому. Так ось, на нові автомобілі Jetour Dashing в Україні встановлена гарантія протягом 60 місяців або 150 000 км; гарантія від наскрізної корозії кузова діє протягом строку дії гарантії на автомобіль. Більшість найважливіших вузлів – паливні форсунки, помпи, стартер, усі види ременів, амортизатори тощо – мають гарантію 36 місяців або 60 тис. км.
Рекомендуємо особисто познайомитися з Jetour Dashing, адже такий досвід стовідсотково виявиться цікавим: дуже яскравий, прогресивний і багато в чому неповторний автомобіль.