Антимонопольний комітет помітив ознаки монополії в Blablacar – доповнено
Антимонопольний комітет помітив ознаки монополії в Blablacar – доповнено

Антимонопольний комітет помітив ознаки монополії в Blablacar – доповнено

Антимонопольний комітет України знайшов ознаки монополії у ТОВ «І-ТРЕВЕЛС», що управляє сервісом для спільних поїздок BlaBlaCar. Про це повідомили на сайті комітету.

Комітет надав рекомендації компанії про припинення дій, які мають ознаки порушення антимонопольного законодавства. А саме — зловживання своїм панівним становищем на ринку послуг спільного використання автомобілів через онлайн-платформи.

Йдеться, що це може призвести до утиску інтересів споживачів і що АМКУ контролюватиме дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.

Окремо комітет дослідив встановлення, сплату та повернення сервісного збору Blablacar. Пишуть, що компанія наразі не пояснила належно механізму ціноутворення цього збору.

Фахівці виявили, що за однакових умов скасування поїздки (не з вини водія) одному пасажиру на власний розсуд повернули сервісний збір, а іншому ні. При цьому товариство не інформує пасажирів про всі умови повернення.

Раніше генеральний директор BlaBlaCar в Україні Роман Мірошніченко розповідав в колонці для AIN.UA про те, як у компанії тестували різні варіанти монетизації та пояснив, чому обрали саме варіант тестового збору.

ТОВ «І-ТРЕВЕЛС» має розглянути рекомендації АМКУ протягом двох місяців. Якщо їх проігнорують — комітет розпочне провадження у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

UPD 16:20. У пресслужбі BlaBlaCar розповіли, що рекомендації озвучили під час зустрічі між представниками компанії та АМКУ. Офіційний текст очікують отримати до кінця року, тобто фактично за 11 днів. Після цього зможуть проаналізувати рекомендації та дати детальну відповідь.

Ось що додатково зазначають у компанії, публікуємо без змін.

  • Озвучення або виконання рекомендацій не означає, що BlaBlaCar порушує будь-яке законодавство про конкуренцію в Україні.
  • BlaBlaCar працює на ринку України з 2014 року, дотримуючись усіх вимог чинного законодавства та впроваджуючи перевірені міжнародні практики. У 2022 році компанія запровадила сервісний збір в Україні. Він повністю відповідає нормам українського законодавства, а також є поширеною практикою на інших іноземних ринках.
  • BlaBlaCar є глобальною компанією, яка працює у 21 країні, дотримуючись високих стандартів якості та турботи про користувачів.
  • BlaBlaCar відкрита до конструктивного діалогу та працюватиме над рекомендаціями після їх офіційного отримання.
Джерело матеріала
loader
loader