Ситуація критична — Кулеба звинуватив опозиційних політиків у маніпулюванні темою доріг
Ситуація критична — Кулеба звинуватив опозиційних політиків у маніпулюванні темою доріг

Ситуація критична — Кулеба звинуватив опозиційних політиків у маніпулюванні темою доріг

Ситуація критична — Кулеба звинуватив опозиційних політиків у маніпулюванні темою доріг

Віцепрем'єр розповів як і куди витратить 12 мільярдів гривень, закладені на дороги в  Держбюджеті-2025. Це у чотири рази менше за потрібне, щоб втримати військову логістику.

Враховуючи повномасштабну війну, сьогодні не час для капітальних вкладень в інфраструктуру. Найперше, що потрібно зробити зараз, це утримати ту інфраструктуру, яка є, особливо дороги, заявив в інтерв’ю ZN.UA віцепрем’єр-міністр з відновлення — міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба, з яким поспілкувалася редакторка відділу внутрішньої політики Інна Ведернікова.

«Усі основні ресурси — 2,2 трильйона гривень — ідуть Міністерству оборони. Інші міністерства мають працювати в режимі пошуку фінансування для себе. Тим паче, що міжнародні партнери дають великі можливості. Це жорстокі правила війни, на які ми, звісно, можемо заплющувати очі, але я б не рекомендував. Тому, обговорюючи бюджет із народними депутатами, я абсолютно чітко розумів, що нині не час для капітальних інвестицій в інфраструктуру», – зазначив Кулеба.

За його словами, проєкти для майбутнього розвитку інфраструктури, звісно, треба готувати. Однак, найперше, що потрібно зробити зараз – це утримати інфраструктуру.

«Порти, залізниця, об’єкти енергетики, дороги, мости… постійно перебувають під обстрілами. Тому всі статті та мільярди — про «утримати». Особливо дороги. Інакше можемо підірвати всю військову логістику», – заявив міністр.

У держбюджеті на 2025 рік на дороги заклали 12 млрд грн. Водночас за словами Кулеби, аби «утримати» дороги необхідно 52 млрд. При цьому віцепрем’єр наголосив, що це питання національної безпеки.

«Приміром, уже зараз до депутатів звертаються люди, зокрема й військові, а депутати, своєю чергою, йдуть до нас щодо логістики та доріг. Просять відремонтувати, бо є проблеми. Тому що йдеться про цілу галузь, яка є дуже важливою за умов великої війни — коли закрито авіасполучення та закрито море. І депутати, й ми маємо бути готовими до того, що звернень від людей буде більше. І це стане проблемою для всіх», – каже Кулеба.

Раніше народна депутатка з фракції «Європейська солідарність» Ірина Геращенко заявляла, що «за два тижні до кінця року уряд планує витратити на дороги 1,7 мільярда гривень попри відсутність у держбюджеті на 2024 рік коштів на ці цілі. Останнім днем проведення казначейством платежів є 27 грудня 2024 року. Зрозуміло, що для тендеру часу немає. Тобто 1,7 мільярда будуть роздерибанені в непрозорий спосіб. Кошти забирають із програми погашення боргових зобов’язань за запозиченнями, залученими на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування». На прохання прокоментувати цю репліку депутатки Кулеба заявив, що політичні опоненти маніпулюють цією темою.

«Я чудово розумію, до чого все йде та чому політичні опоненти так легко маніпулюють цією темою. Наступним ходом будуть звинувачення влади в тому, що доріг немає. Постанова уряду — це можливість застрибнути до останнього вагона, щоб було трохи легше наступного року. Якщо ми не робитимемо доріг, то втратимо галузь. Під час війни! Згадайте 2010–2012 роки, коли ми не могли проїхати з Києва до Львова, зі Львова на Закарпаття. А ми з таким підходом до цього повернемося, на жаль», – заявив Кулеба.

Тому, за словами віцепрем’єр-міністра, сьогодні стоїть дуже складне завдання — виконувати необхідне, зважаючи на виділені кошти. Він запевнив, що чудово це розуміє та бере на себе відповідальність. Кулеба зазначив, що насамперед відомство розробить евакуаційні маршрути, а далі просто дивитиметься, на що залишилися кошти, й розставлятиме пріоритети.

У першій частині інтерв’ю Олексій Кулеба розповів Інні Ведерніковій про суб’єктність Кабінету міністрів, ключові виклики міністерства, побудову комунікації з місцевою владою, корупційні ризики бюджету і регіональну політику.

Джерело матеріала
loader
loader