Для боротьби з російськими атаками країни Європи повинні змусити Китай і ОАЕ не допускати саботажу за допомогою суден під їхніми прапорами, а берегова охорона затримувати погано застраховані судна. Про це пише The Economist.
Видання нагадує, що за останні два місяці комерційні судна з російськими зв’язками звинувачувалися в тому, що пошкодили якорями кабелі. Так, на Різдво було перерізано енергетичний кабель між Фінляндією та Естонією. Це було зроблено танкером Eagle S, який перевозив російську нафту під прапором Островів Кука.
Прибережна охорона стрімко висадилася на борт судна і відвела його у фінську гавань. Це дало змогу провести обшук – на борту знайшли російське шпигунське обладнання.
Говорячи про те, як країни можуть протистояти секретній зброї Росії – тіньовому флоту танкерів і вантажних суден, створений для обходу західних санкцій, журналісти пропонують наслідувати приклад фінів. Зазначається, що судна, подібні до затриманого танкера, погано обслуговуються, слабко застраховані та належать підставним компаніям у країнах Карибського басейну або Перської затоки.”
“Затримавши танкер, фіни поклали на його власників значні витрати. А порушення кримінальної справи за фінським законодавством проти власників (компанії з ОАЕ) за навмисне нанесення шкоди інфраструктурі та проведення розслідування щодо членів екіпажу створює стримувальний фактор для подальших диверсій. Тим часом НАТО оголосило про посилення патрулювання Балтики”, – ідеться в матеріалі.
Крім того, країни Європи повинні змусити Китай і ОАЕ не допускати диверсій за участю суден під їхніми прапорами, якщо Пекін і Дубай хочуть, щоб їхні компанії розглядалися на отримання вигідних контрактів на європейську морську інфраструктуру.