У другому півріччі Держкомтелерадіо під час моніторингу встановив факти незаконного розміщення в інтернеті комерційних пропозицій щодо продажу заборонених видань 45 українськими інтернет-магазинами. З квітня 2024 року було припинено розповсюдження понад 6 тисяч найменувань видавничої продукції Росії та Білорусі.
Про це у коментарі «Детектору медіа» сказав голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко.
За його словами, як один із виконавців Стратегії інформаційної безпеки до 2025 року Держкомтелерадіо продовжував здійснювати моніторингвидавничої сфери держави-агресорки, республіки Білорусь і тимчасово окупованої території України.
«За підсумками цього моніторингу встановлено факти незаконного розміщення в інтернеті комерційних пропозицій щодо продажу заборонених видань 45 українськими інтернет-магазинами. Виявлену видавничу продукцію держави-агресорки та республіки Білорусь видалено з зазначених ресурсів. Також виявлено понад тисячу пропозицій щодо реалізації російської та білоруської продукції продавцями на маркетплейсі Stylus.ua. У зв’язку з цим адміністрації маркетплейсу запропоновано самостійно видалити інформацію про заборонені видання та попередити продавців про передбачену законом відповідальність за провадження незаконної діяльності у видавничій справі. Повторним моніторингом встановлено, що адміністрація цього ресурсу поступово позбавляється від “токсичних” комерційних пропозицій», — сказав голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко.
Як повідомив Наливайко, у другому півріччі припинили протиправну діяльність із реалізації видавничої продукції держави-агресорки в 11 стаціонарних книжкових магазинах у Києві та восьми магазинах інших міст України (Полтаві, Харкові, Запоріжжі та Фастові).
Також продовжується співпраця Комітету з Prom.ua. Адміністрація маркетплейсу відповідально ставиться до необхідності очищення книготорговельної мережі від ворожої продукції. Наразі видалено з інформаційних ресурсів, що виявлені Держкомтелерадіо, 4340 найменувань видавничої продукції, пов’язаної з державою-агресоркою та республікою Білорусь (4167 та 173 найменувань відповідно).
Суб’єктам електронної комерції надіслано попередження щодо неприпустимості діяльності у видавничій справі з порушенням вимог українського законодавства.
Загалом з квітня 2024 року завдяки налагодженій співпраці з Prom.ua Держкомтелерадіо припинено розповсюдження понад шести тисяч найменувань видавничої продукції держави-агресорки та республіки Білорусь.
«Програмне забезпечення маркетплейсу Prom.ua містить алгоритм, який відсікає спроби розміщення пропозицій продажу будь-якого забороненого товару, зокрема й книжкової продукції. Однак завжди знаходяться охочі “пройти поміж крапельками”. З несумлінними продавцями, які після видалення неправомірних комерційних пропозицій намагаються розмістити їх повторно, маркетплейс припиняє співпрацю», — уточнив Олег Наливайко.
Він додав, що співвідношення українськомовних і російськомовних видань в Україні з кожним роком зменшується щодо останніх.
Згідно з інформацією Книжкової палати України імені Івана Федорова, станом на грудень 2024 року опрацьовано 11099 обов’язкових примірників видань, що надійшли до наукової установи.
З них російською мовою 408 примірників — це 3,67% від загальної кількості; українською мовою 9662 примірники — це 87,05% від загальної кількості опрацьованих видань. Більш вичерпні статистичні дані будуть оприлюднені у першому кварталі 2025 року.
Щодо Переліку книжкових видань, зміст яких спрямований на ліквідацію Незалежності України, пропаганду насильства, розпалювання міжетнічної, расової релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини, то у другому півріччі 2024 року він збільшився на 89 найменувань друкованої продукції. Станом на грудень 2024-го у ньому налічується 542 видання.
- Читайте також: Держкомтелерадіо відмовився від телеграму. Моніторинг роботи відомства за друге півріччя 2024 року
Фото: Максим Поліщук/Детектор медіа
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.