Міністерство оборони Японії оголосило про початок досліджень, спрямованих на інтеграцію вітчизняних ракет класу «повітря-повітря» на модернізовані винищувачі F-15JSI.
Відповідна інформація щодо пошуку підрядника для проведення цих досліджень була опублікована Агенцією з закупівель Міністерства оборони Японії.
У межах програми передбачено розробку програмного забезпечення для інтеграції ракет середньої дальності AAM-4/B (Type 99) з активною радіолокаційною головкою самонаведення, а також ракет ближнього бою AAM-5/B (Type 04/B) з інфрачервоною системою наведення.
Інтеграція включатиме їх адаптацію до нової радіолокаційної станції AN/APG-82(v)1, яка замінить попередню РЛС AN/APG-63(V)1 на модернізованих літаках.
Міністерство оборони Японії оголосило про початок досліджень з інтеграції національних ракет класу «повітря-повітря» AAM-4/B та AAM-5/B на модернізовані винищувачі F-15JSI. Ці дослідження мають забезпечити адаптацію ракет до нової радіолокаційної станції AN/APG-82(v)1, яка встановлюватиметься на оновлені літаки замість РЛС AN/APG-63(V)1.
Японські ракети AAM-4B нині є найтехнологічнішими і єдиними представниками свого класу. Їх особливістю є використання активного шукача з антеною, що має активну фазовану антенну решітку (АФАР). Завдяки цій технології ракета має значно покращені можливості з пошуку, захоплення та супроводження цілей, забезпечуючи швидше сканування простору й стійкість до ворожих засобів радіоелектронної боротьби (РЕБ) та протидії (РЕП).
Головка самонаведення працює в Ku-діапазоні та продемонструвала високу ефективність виявлення цілей на фоні землі. Модернізована технологія АФАР також використовується на інших японських ракетах, таких як Type 03 і ПКР SSM-2.
Порівняно з американськими AIM-120, AAM-4B є важчою через більш потужну боєголовку та масивний блок наведення. Ракета має вагу 220,4 кг, довжину 3667 мм, діаметр 203 мм і заявлену дальність польоту до 120 км. У парі з AAM-4/B буде інтегрована й ракета AAM-5/B із інфрачервоною головкою самонаведення, інтеграція якої є простішою, адже для її пуску не потрібне повне підключення до бортової РЛС.
Окрім безпосередньої інтеграції ракет на літаки, Агенція з закупівель Міністерства оборони Японії у 2021 році уклала контракт із компанією Mitsubishi Heavy Industries на вдосконалення авіаційних ракет AAM-4 та AAM-5.
У рамках бюджету на 2024 та 2025 роки Міністерство оборони також виділило фінансування у розмірі 40,120,000 доларів США на розробку нової керованої авіаційної ракети класу «повітря-повітря».
Треба зазначити, що у листопаді 2024 року компанія Boeing отримала контракт від Міністерства оборони США на суму $129,190,000 у рамках програми F-15JSI (Japan Super Interceptor).
Контракт передбачає впровадження інженерних змін для Повітряних сил самооборони Японії, зокрема інтеграцію японських ракетних систем, таких як ракети Type 99B та Type 04B. Також передбачено оновлення електронних систем, включаючи датчики попередження про опромінення (СПО), засоби радіоелектронної боротьби та сучасні системи зв’язку.
Програма JSI включає модернізацію 68 (98) винищувачів F-15J-MSIP до рівня Advanced Eagle.
Це значно розширить їхні бойові можливості завдяки встановленню нової радіолокаційної станції з активною фазованою антенною решіткою (АФАР), ймовірно, японської розробки, оскільки це питання розглядається як частина інженерних змін.
Крім того, літаки отримають удосконалені системи протидії AN/ALQ-250 EPAWSS (Eagle Passive Active Warning Survivability System) та інше сучасне обладнання.