В рамках реформи Нової української школи (НУШ) вже з 1 вересня у школах більше не буде восьмих класів із поглибленим вивченням окремих предметів. А наступного року, коли НУШ дістанеться дев’ятих класів, вони зникнуть і там. Погано це чи навпаки, розповіла Ірина Чернілевська-Бойко у статті «Чому восьмі класи стануть випробуванням для реформи НУШ».
«На мою думку, критично важливо зберегти поглиблене вивчення окремих предметів у восьмому класі. Чому? Маю декілька аргументів», – пише авторка.
За словами Чернілевської-Бойко, у восьмому та дев’ятих класах діти вже цілком сформовані та більш менш орієнтуються в тому, які предмети більше подобаються та легше вчаться. Крім того, авторка підкреслила, що в рамках НУШ багато чого зробили для слабких учнів, але нічого для сильних. Попри те, що здібних учнів потрібно шукати та плекати задовго до того, як вони підуть до профільної школи.
«Й один зі способів — це якраз створення класів із поглибленим вивченням окремих предметів, коли ми кажемо: «Слухайте, а зберімо дітей, яким подобається математика, в окремий клас. Ми їм можемо дати більше математики, в них буде інший урок, насиченіший складними завданнями та динамічніший за темпом». Тобто класи з поглибленим вивченням окремих предметів допоможуть відібрати обдарованих дітей і дати їм більше, ніж усереднена шкільна програма», – зазначила Чернілевська-Бойко.
За її словами, поглиблене вивчення окремих предметів у восьмому та дев’ятому класах створює базу для майбутньої профілізації в старшій школі.
«Якщо найближчим часом МОН не озвучить свого бачення перспектив поглибленого вивчення предметів… тоді втрати неминучі… Відмовлятися від цього не можна», – додає авторка.
Нагадаємо, моніторинг якості освіти показав, що у межах реформи НУШ немає принципової відмінності між успіхами «реформованих» шестикласників і «нереформованих» восьмикласників. При чому проблеми з компетентнісним навчанням видно не лише в тестах, а й в анкетах школярів.
Однак, заради справедливості варто підкреслити, що близько 90% учнів і шостого, і восьмого класів сказали, що вчителі роблять усе, аби допомогти їм опанувати навчальний предмет, що вони пояснюють ту чи іншу тему доти, доки учні її не зрозуміють.