Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України із посиланням на міністра Світлану Гринчук.
Міністр провела чергову онлайн-зустріч з міністром довкілля, водних та лісових ресурсів Румунії Мірчою Фекетом та в.о. міністра навколишнього середовища та води Болгарії Петаром Дімітровим.
Посадовці домовилися, зокрема, координувати спільні зусилля щодо обмеження виходу в Чорне море застарілого флоту РФ, який створює потенційні загрози для морської екосистеми.
За їхніми словами, залишається проблемою відсутність верифікованих даних про наслідки аварії російських танкерів 15 грудня 2024 року та подальше поширення мазуту.
Як заявили в Міндовкіллі, станом на сьогодні супутникові знімки демонструють, що забруднення російським мазутом сягнуло міста Євпаторія. УкрНЦЕМ продовжує спостереження за розвитком надзвичайної події.
«Колеги підкреслили, що наша кооперація - це не послуга для України, а спільна відповідальність. Чорне море об’єднує низку європейських держав. Попри те, що математичні моделі не демонструють рух плями на захід, наслідки аварії російських танкерів несуть ризики для всього Чорного моря. Йдеться про десятки кілометрів мазутної плівки на поверхні води вглиб Чорного моря, тисячі кілометрів забрудненого узбережжя, тисячі загиблих птахів та десятки дельфінів, порушені харчові ланцюги в екосистемах», - зауважила Гринчук.
За попередніми підрахунками екоінспекторів, витік мазуту завдав екосистемі Чорного моря матеріальної шкоди на понад 14 млрд дол. США.
Гринчук повідомила, що Україна вже звернулася до секретаріатів конвенцій ООН, UNEP, ЮНЕСКО, Європейського Союзу, Міжнародної морської організації (IMO). Отримали фідбек від Секретаріату Комісії із захисту Чорного моря від забруднення щодо необхідності проведення позачергового засідання для розгляду цього кейсу.
Також 27 січня цього року справа буде розглянута на засіданні Підкомітету ІМО з питань запобігання забрудненню.
Як повідомляв Укрінформ, 15 грудня в Керченській протоці затонули російські нафтові танкери «Волгонефть-212» та «Волгонефть-239». Унаслідок цього в Чорне море вилилося понад 4000 т мазуту.
Після аварії 15 грудня на узбережжі в Краснодарському краї зібрали 1700 т піску з мазутом.
У січні у Криму було виявлено десятки осередків забруднення. Мазут із затонулих російських танкерів уже досяг північно-східного узбережжя тимчасово окупованого Криму - Феодосії, Алушти та Судака.
Водночас у Міндовкіллі, провівши моделювання на основі супутникових знімків, заявили, що для Одеського регіону загрози поки що немає.
Фото: arc.construction