Відбудова Харкова: у місті представили концепцію велосипедної інфраструктури
Відбудова Харкова: у місті представили концепцію велосипедної інфраструктури

Відбудова Харкова: у місті представили концепцію велосипедної інфраструктури

У Харкові на публічній дискусії “Відбудова Харкова. Влада + громада: транспорт” представили проєкт Концепції розвитку велосипедного руху та облаштування велосипедної інфраструктури у місті.

Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.

Відбудова Харкова: у місті представили концепцію велосипедної інфраструктури - Фото 1 У Харкові відбулася публічна дискусія «Відбудова Харкова. Влада+Громада:Транспорт» / Фото: В'ячеслав Мадієвський, Укрінформ

Концепція, розроблена фірмою “РС Інженерінг” на замовлення міського департаменту будівництва та шляхового господарства, передбачає облаштування близько 757 км веломаршрутів. Із них 349 км – магістральні, 272 км – периферійні, 127 км – рекреаційні. Зараз веломережа у Харкові складає лише близько 30 км, також є “стихійні” велошляхи, утворені велосипедистами в рекреаційних зонах.

Відбудова Харкова: у місті представили концепцію велосипедної інфраструктури - Фото 9

Розробники представили карти-схеми шляхів із урахуванням основних центрів тяжіння жителів. За задумом, велосипедна мережа має бути інтегрована у транспортну систему міста (облаштування велопарковок, можливості проїзду з велосипедом у транспорті, розміщення місць сервісу та велопрокату).

Відбудова Харкова: у місті представили концепцію велосипедної інфраструктури - Фото 10

Також під час дискусії обговорювали концепцію розвитку міського транспорту. Зокрема, заступник директора департаменту будівництва та шляхового господарства Володимир Матяс прокоментував доцільність закупівлі 30 електробусів, а не, наприклад, тролейбусів з автономним ходом (на це місто взяло 15 млн євро кредиту в Європейському інвестиційному банку – відповідне рішення ухвалили депутати на сесії у серпні 2024 року).Відбудова Харкова: у місті представили концепцію велосипедної інфраструктури - Фото 11

“Жоден тролейбус з підвищеним автономним ходом не буде мати такий запас ходу, як електробус. Тобто треба оцінювати кожен елемент транспортної інфраструктури окремо. Якщо вже ми стали на шлях закупівлі електробусів, то тільки експлуатація покаже, як вони будуть поводитись у нас. Ви знаєте, що деякі міста Європи, наприклад, повністю відмовилися від електробусів, їх немає. А деякі міста, навпаки – переходять повністю на електробуси. Тобто це такий досвід кожного міста окремо”, – пояснив Матяс.

Він додав, що тролейбуси з автономним ходом з часом також стають проблемними – потребують заміни акумуляторів, які є дороговартісними.

Відбудова Харкова: у місті представили концепцію велосипедної інфраструктури - Фото 12

“І тоді цей тролейбус може стати звичайним тролейбусом, який буде їздити тільки під контактною мережею”, – зауважив Матяс.

Як повідомлялося, депутати Харківської міської ради на позачерговій сесії 20 грудня 2024 року затвердили "План сталої міської мобільності" – стратегію розвитку транспортної інфраструктури та її сценарії до 2050 року.

Зокрема планується вдосконалення вуличного освітлення, обладнання транспорту системами інформування про загрозу надзвичайних ситуацій, облаштування захисних споруд поблизу зупинок, модернізація наземного громадського транспорту, врахування потреб зарядки електромобілів, зменшення часу та відстані пересування містян.

У плані на 25 років прописане будівництво нових станцій метрополітену, облаштування велосипедної інфраструктури, створення пішохідної зони в центрі міста, впровадження безбар'єрних тротуарів.

Деякі депутати та представники громадських організацій вказали на те, що такий стратегічно важливий документ для міста перед прийняттям не обговорювався з громадськістю.

Восьмого січня міськрада оголосила про початок громадського опитування щодо транспортної стратегії. Щоб долучитися, потрібно заповнити анкету до 17 січня.

Теги за темою
Харків
Джерело матеріала
loader
loader