Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші?
Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші?

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші?

Для компанії BMW модель Х5 є знаковою, якщо згадати, що саме з неї 1999 року розпочалася історія кросоверів марки. Цікаво, що на ідею створення такого автомобіля «баварців» надихнув британський Land Rover, який у середині 90-х перейшов «під крило» BMW. Наприклад, від Range Rover на Х5 «перекочувала» двосекційна кришка багажника.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 1

BMW Х5 третього покоління F15 випускався у період з 2013 до 2018 років

Здається, що ще вчора модель третього покоління F15 (08/2013–07/2018 рр.) продавалася в автосалонах, але зараз ця родина вже належить до категорії б/в. Зараз F15 можна знайти навіть за $20 тисяч, щоправда, це будуть машини із США, відновлені після ДТП. Є, звичайно, пропозиції в діапазоні 50-55 тисяч доларів за моделі останніх років випуску з пробігом приблизно 100 тисяч км.

Отже на що варто звернути увагу перед покупкою BMW X5 (F15) нам розповіли фахівці з Hunters Garage.

Кузовні особливості BMW X5 (F15)

Конструкція BMW X5 виконана досить якісно та корозійна стійкість кузова у моделі цього покоління хороша. Нюанси стосуються насамперед тих машин, які приїжджають із США. Як правило, вони були у ДТП, тому важливо перевірити геометрію кузова. Також на «американцях» перед продажем намагаються провести косметичний ремонт та усунути сліди активної експлуатації, але не завжди це виконується на якісному рівні.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 2

Конструкція BMW X5 виконана досить якісно та корозійна стійкість кузова у моделі цього покоління хороша

Якщо автомобіль був у аварії, необхідно звернути увагу, наскільки якісно проведено роботи з ремонту та відновлення, наприклад, як виконані зварювальні шви, які були використані матеріали. Це важливо з урахуванням того, що в конструкції Х5 використовується багато алюмінію для зниження ваги.
Якщо пошкоджено в ДТП алюмінієвий капот, його простіше замінити, ніж займатися відновленням. Це стосується пластикових крил, які також не має сенсу ремонтувати.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 3

Згодом можуть з’явитися відколи лакофарбового покриття на даху в районі лобового скла та передній окрайки капота

Згодом можуть з’явитися відколи лакофарбового покриття на даху в районі лобового скла та передній окрайки капота. Це обумовлено тонким шаром фарби, тому вони страждають насамперед. З цією проблемою можна впоратися шляхом локального фарбування. Після відновлення покриття можна скористатися бронеплівкою, яка допоможе захистити кузов.

Двигуни BMW X5 (F15)

Для BMW X5 (F15) пропонувалося кілька турбованих бензинових та дизельних двигунів. Базова версія з 2-літровим дизельним мотором sDrive25d мала привід на задні колеса, а всі інші модифікації оснащувалися повним фірмовим приводом xDrive. Покупцям пропонувався безальтернативний 8-ступеневий “автомат” ZF 8HP.

Найбільш поширеними в нашій країні є версії з турбодизельними двигунами об’ємом 2 і 3 літри

Найбільш поширеними в нашій країні є версії з турбодизельними двигунами об’ємом 2 і 3 літри. На думку фахівців, вони є найбільш надійними серед широкої палітри силових агрегатів сімейства F15.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 4

Дизельні двигуни вимогливі до регулярного обслуговування

Турбодизель 2.0 Twin Turbo забезпечує ідеальну комбінацію потужності та економічності. Крім того, він конструктивно простіше, а також дешевше у ремонті. «Слабким місцем» цього мотора є паливна система. Вона вимагає регулярного (40-50 тисяч пробігу) очищення від сажових відкладень у системі впуску. Усунути проблему дозволяє комплексне очищення впускної системи. У процесі роботи проводиться очищення впускного колектора, заслінок, каналів впуску в головці блоку. Орієнтовна вартість такої операції складає 15-20 тисяч грн. Якщо цього вчасно не зробити, заслінка може поламатися, потрапити в циліндри та призвести до коштовного ремонту.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 5

«Слабким місцем» мотора 2.0 Twin Turbo є паливна система. Вона вимагає регулярного (40-50 тисяч пробігу) очищення від сажових відкладень у системі впуску

Дизельні двигуни вимогливі до регулярного обслуговування. Кожні 9-10 тисяч необхідно міняти оливу та фільтри. На 200 тисяч рекомендується заміна ланцюга приводу ГРМ. Заміна ланцюга приводу ГРМ коштуватиме приблизно 50 тисяч грн. У цій моделі немає отвору для інспекції ланцюга, тому дізнатися про необхідність заміни можна лише у разі характерних неприємних звуків.

На цьому двигуні використовуються п’єзофорсунки, але вони досить надійні та проблем з ними не виникає. Буває, що підтікають сальники клапанів. Це можна визначити за підтіканням з-під клапанної кришки. На ремонт піде приблизно півдня, а робота коштуватиме 7-8 тисяч грн.

Буває, що підтікають сальники клапанів. Це можна визначити за підтіканням з-під клапанної кришки

Трилітрові бензинові “шістки” (N55) не такі надійні, як турбодизелі. Вони з’явилися на другому поколінні, а потім перекочували на третю генерацію Х5. Ці мотори термонавантажені, через те, що вони пересихають ущільнювальні елементи, включаючи прокладку клапанної кришки, а сама клапанна кришка може деформуватися. Це може статися після 100 тисяч пробігу. Якщо з’явилися підтікання з-під клапанної кришки, то найкраще разом із заміною прокладки замінити й клапанну кришку. Також після пробігу понад 100 тисяч можуть почати підтікати сальники клапанів.

Крім того, згодом можуть виникнути проблеми із котушками запалювання. Одна котушка коштуватиме приблизно 3-4 тисячі грн. Особливо заощадити не вдасться, оскільки якісний аналог буде майже в тій самій ціні, що й оригінал.

На всіх версіях Х5 варто звернути увагу на дренажну систему під капотом і регулярно вичищати бруд, що накопичується в порожнинах в районі моторного щита. Зазвичай сюди набивається листя та пісок.

На всіх версіях Х5 варто звернути увагу на дренажну систему під капотом і регулярно вичищати бруд

Рекомендовані оливи WOLF для BMW X5 (F15)

sDrive35i (2013–2018) N55B20, бензин турбо WOLF ECOTECH 0W30 FE  7Л
xDrive35i (2013–2018) N55B20, бензин турбо WOLF ECOTECH 0W30 FE  7Л
xDrive40e (2015–2018) N20B20, бензин турбо WOLF OFFICIALTECH 0W20 LS-FE  5Л
xDrive50i (2013–2018) N63B44, бензин турбо WOLF ECOTECH 0W30 FE  10Л
X5 M (2015-2018) S63B44, бензин турбо WOLF ECOTECH 0W30 FE  10Л
sDrive25d (2013–07/2015) N47D20, дизель турбо WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE  6Л
xDrive25d (2013–07/2015) N47D20, дизель турбо WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE  6Л
sDrive25d (08/2015–2018) B47D20, дизель турбо WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE  5Л
xDrive25d (08/2015–2018) B47D20, дизель турбо WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE
xDrive30d/xDrive35d* (2013–2018) N57D30, дизель турбо WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE   7Л
xDrive40d (2013–2018) N57D30, дизель турбо WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE   7Л
M50d (2013–2018) N57D30S1, дизель турбо WOLF OFFICIALTECH 0W30 LL III FE   7Л

*Позначення на американському ринку

Підвіска BMW X5 (F15)

Якщо говорити про машини, які приїжджають до нас зі США, то вони мають свої нюанси. Важливо уважно оглянути та перевірити ходову частину. Часто машини привозять із проблемною підвіскою: гнуті важелі, пошкоджені сайлентблоки. Також можливі пошкодження при завантаженні/розвантаженні на корабель – не завжди до машин ставляться дбайливо і при транспортуванні можуть пошкодити саме підвіску.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 6

Важливо уважно оглянути та перевірити ходову частину

Основну увагу при перевірці передньої підвіски слід звернути на кульові опори верхніх і нижніх важелів. Сайлентблоки страждають менше. Звичайно, все залежить від характеру експлуатації та доріг. У середньому заміну кульових доводиться проводити після 80-100 тисяч кілометрів пробігу. При виникненні проблем сайлентблоком рекомендується змінювати його разом із кульовою опорою. Щодо пильовиків, то з ними проблеми бувають рідко.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 7

При виникненні проблем сайлентблоком рекомендується змінювати його разом із кульовою опорою

Задня підвіска може бути пружинною або опціонною пневматичною. З останньої жодних проблем не виникає. Загалом до задньої підвіски Х5 нарікань немає. Н-подібні важелі виходжують 200 і більше тисяч. Єдине, на що варто звернути увагу, це стан протектора. Якщо з’явилось нерівномірне зношування шин, це може свідчити про те, що з’явився люфт кульової опори заднього поперечного важеля.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 8

Якщо з’явилось нерівномірне зношування шин, це може свідчити про те, що з’явився люфт кульової опори заднього поперечного важеля

Гальма BMW X5 (F15)

Гальмівні колодки виходжують приблизно 30-40 тисяч кілометрів, а кожні 60 тисяч потрібно заміняти гальмівні диски.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 9

Гальмівні колодки виходжують приблизно 30-40 тисяч кілометрів, а кожні 60 тисяч потрібно заміняти гальмівні диски

У задній частині під дном знаходиться коробка електричного стоянкового гальма. У разі виходу з ладу електроніки блок рекомендується змінювати в зборі. На щастя, цей елемент конструкції може бути досить довго – 200 тисяч км і більше.

У разі виходу з ладу електроніки блок стоянкового гальма рекомендується змінювати в зборі

АКП BMW X5 (F15)

Всі версії Х5 оснащуються виключно автоматичною коробкою ZF 8HP. У процесі експлуатації вона вимагає періодичної заміни оливи та фільтра. Виконувати цю процедуру необхідно на 50-60 тисяч пробігу, тоді вона довго служитиме. Заміна обійдеться 2,5-3 тисячі без урахування вартості оливи та фільтру.

Повнопривідна трансмісія BMW X5 (F15)

Головне, на що слід звернути увагу, це стан сальника редуктора. Якщо він починає підтікати, необхідно терміново вирушати на сервіс. Для усунення цієї проблеми потрібно виконати складний комплекс процедур, який потребує кваліфікованого спеціаліста та спеціальних інструментів. У роботу входить заміна оливи в редукторі.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 10

Головне, на що слід звернути увагу, це стан сальника редуктора

Виконати самостійно такий ремонт буде проблематично. Процедура коштуватиме приблизно від 7 до 10 тисяч залежно від стану механізму. Не варто чекати, коли з редуктора витече масло та його заклинить, а кожні 30 тисяч пробігу відвідувати сервіс. Природно, що паралельно необхідно провести аналогічні регламентні роботи з обслуговування переднього редуктора.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 11

Не варто чекати, коли з редуктора витече масло та його заклинить, а кожні 30 тисяч пробігу відвідувати сервіс

Заміна оливи у роздавальній коробці виконується через 30 тисяч км. Ця операція виконується на сервісі за допомогою спеціального обладнання. Потрібно приблизно 1-1,5 л оливи. Також під час заміни оливи проводиться процедура «адаптації» – регулювання фрикціонів.

Заміна оливи у роздавальній коробці виконується через 30 тисяч км

Порівняння цін на зимові шини залежно від типорозміру*

MICHELIN Alpin 7

255/55 R189121 грн.
255/50 R19
275/40 R20
315/35 R20

* На прикладі зимової шини Michelin Alpin 7

BMW X5 (F15): підсумки

Якщо ви вирішили придбати Х5 третього покоління (F15), то оптимальним вибором стане версія із 3-літровим дизельним мотором, який зарекомендував себе як надійний та невибагливий. Потужна «шістка» під капотом дозволить впевнено почуватися у будь-яких дорожніх ситуаціях.

Вибір вживаного BMW X5 : що перевірити, щоб не потрапити на гроші? - Фото 12

Для тих, кому економність важливіша за динаміку можна порекомендувати 2-літровий турбодизель. Природно, перед покупкою такого високотехнологічного преміального автомобіля, як BMW X5 необхідно провести всебічну діагностику: перевірити геометрію кузова, стан силового агрегата та ходовий.

Джерело матеріала
loader
loader