Про це під час презентації в Укрінформі дослідження «Як українці користувалися державними електронними послугами та інтернетом у 2024 році та чи змінилися ці звички за рік?» повідомив виконавчий директор Київського міжнародного інституту соціології Антон Грушецький.
«Наразі 54,7% українців стверджують, що вони користувалися принаймні однією державною електронною послугою. Не користувалися трохи більше 40%. Якщо говорити саме про користування «Дією» як флагманом сприйняття державних електронних послуг в Україні, то 42% українців визнають, що вони користуються нею», - сказав Грушецький.
Він зауважив, що певна диференціація серед користувачів спостерігається у віковому розрізі і пов'язана вона як з різною інтенсивністю користування інтернетом, так і з цифровою грамотністю. Зокрема, найчастіше і за більшою кількістю сервісів звертається до «держави у смартфоні» більш молода аудиторія – у категорії до 30 років е-послугами користуються понад 70% українців, тоді як серед людей віком від 70 років таких лише 22%.
Як зазначила заступниця керівника з розвитку електронних послуг Міністерства цифрової трансформації Валерія Коваль, торік загальна кількість користувачів е-послуг в Україні трохи зменшилася у порівнянні з 2023 роком, коли в аналогічному дослідженні показник сягав 64,1%. Але зумовлене це, на її думку, рядом об’єктивних факторів.
«Наприклад, деякі люди користуються послугою лише раз у житті – це може бути «єМалятко» або одруження у «Дії». Друга причина - здебільшого послуги ми трансформуємо в автоматичні, щоб громадянин взагалі не потребував окремого звернення за ними. Наприклад, як автоматичне подовження субсидій. Найбільш показовим для нас є показник задоволеності українців електронними послугами. І за минулий рік він збільшився на 5%», - сказала Коваль.
Так, задоволеними в цілому е-сервісами є 84% українців проти майже 80% роком раніше.
Серед найбільш популярних державних е-послуг є «Дія» (її серед фаворитів назвали 42% опитаних), послуги щодо особистого транспорту (15%), платні послуги отримання інформації з реєстрів (13%), питання пенсійного забезпечення та отримання паспортів (по 10%).
Головним завданням запровадження е-послуг є спрощення життя для українців в контексті бюрократичного спілкування з державою. Цього року у Мінцифри обіцяють зосередитися на впровадженні принципів безбар’єрності у наданні державних сервісів, зокрема, сфокусувати увагу на спрощенні послуг для ветеранської спільноти.
Як повідомлялося, у сервісних центрах МВС оновлять систему електронної черги та запровадять нові послуги, зокрема отримання міжнародних прав через "Дію".