Падіння ІЛ-76 над Білгородом: експерти встановили кілька фактів
Падіння ІЛ-76 над Білгородом: експерти встановили кілька фактів

Падіння ІЛ-76 над Білгородом: експерти встановили кілька фактів


Фахівцям вдалося знайти інформацію про 21 з 65 загиблих військовослужбовців, яких протягом січня бачили в місцях утримання в РФ.

В небі на російьским Білгородом перед падінням Іл-76 був іще один літак з військовополоненими. Загалом до обміну того дня готувалось близько 200 осіб. Проте й нині не можна стверджувати, що на борту літака, який зазнав падіння, були українські військовополонені. Про це заявила виконавча директорка Медійної ініціативи за права людини Тетяна Катриченко під час пресконференції в Медіацентрі Україна.

“Нашою організацією збирались повідомлення, фотографії, докази про падіння військово-транспортного літака Іл-76, щоб потім можна було співставити здобуту інформацію… Ми поставили перед собою кілька запитань, на які намагались знайти відповідь. Одне з них – траєкторія польоту літака”, – сказала вона.

Команда перевірила версію, згідно з якою літак мав не сідати в аеропорту Бєлгорода, а злітати.

“Були залучені міжнародні експерти, які сказали, що літак міг опинитися і впасти в тому місці за умов, якщо він злітав, і політ відповідав правилам посадки і зльоту в цьому аеропорту”, – поінформувала вона.

Експертка нагадала, що російська сторона повідомляла, що у момент збиття літак перебував на висоті 4000 метрів, тому виникали питання, чому літак, здійснюючи посадку, за версією російської сторони, перебував так високо неподалік аеропорту.

Різні експерти зазначали про те, що літак міг виконувати так звану афганську посадку, тобто літак має сісти швидко, аби менше часу перебувати в зоні дії ППО. Скоріше за все ця версія і стала робочою. В цей же момент у небі над Бєлгородом перебував ще один літак, який перевозив військовополонених.

“Якщо рахувати, скільки військовополонених було на борту обох літаків та в дорозі (а ми знайшли осіб, яких вивели напередодні з камер, але не посадили в літак), то цифра склала близько 200 людей”, – підкреслила виконавча директорка МІПЛ.

Організація також зробила відеореконструкцію пересування військовополонених на обмін того дня. Було опитано багато військовополонених, звільнених в обмінах пізніше.

“Точно був другий літак, в якому перебували військовополонені з кількох місць утримання. Їх усіх везли спочатку автозаками дуже довго до якогось аеродрому. Потім вони ночували в колонії в Кам’янці-Шахтарському, і наступного дня, 24 січня, їх посадили в літак, який пізніше розвернули, діставши новину про збиття іншого літака. Також ми встановили, проаналізували весь “список 65″. Ми знали, з яких колоній їх переміщали на обмін. І, ймовірно, це був такий же маршрут, який був попереднього літака”, – акцентувала експертка.

Загалом відомі факти про те, що:

  • літак упав у Бєлгородській області;
  • в той день мав відбутися обмін полоненими;
  • їх мали доправити кількома літаками;
  • літак, який упав, мав приземлитися в аеропорту Бєлгорода;
  • нема точної інформації “чи були там військовополонені на борту”.

Організації також вдалося знайти інформацію про 21 з 65 загиблих, за версією РФ, військовослужбовців, яких протягом січня минулого року бачили в місцях утримання на території Російської Федерації. Ці особи перебували в загальних камерах, їх стан здоров’я був відносно стабільний, тому “ці всі люди, як мінімум на момент 23 січня, були живі”.

“Це перший крок до встановлення всіх фактів і об’єктивної істини – що відбулося на території Білгородської області. Ми не закінчуємо наше розслідування. Цей матеріал про констатацію фактів, про те, щоб зберегти хронологію подій, для того, щоб не втрачати докази. Далі ще багато роботи”, – підсумувала Катриченко.

Нагадаємо, 24 січня  2024 року стало відомо, що російський військовий літак Іл-76 розбився в Бєлгородській області.



Джерело матеріала
loader
loader