Державна служба якості освіти надала рекомендації для подолання освітніх втрат
Державна служба якості освіти надала рекомендації для подолання освітніх втрат

Державна служба якості освіти надала рекомендації для подолання освітніх втрат

Про це інформує 24 Канал з посиланням на Державну службу якості освіти України. Рекомендації мають на меті підтримувати якісну організацію освітнього процесу, допомагати з адаптацією до нових викликів і забезпечити підтримку учнів та педагогів.

Як ефективно долати освітні втрати

У Службі зауважили, що ситуація в Україні призводить до освітніх втрат, емоційного вигорання педагогів, зниження мотивації серед здобувачів освіти, нерівномірності доступу до ресурсів та необхідності у психологічній підтримці учасників освітнього процесу.

Тож експерти надали школам відповідні рекомендації ефективного подолання освітніх втрат. Зокрема, варто:

  • забезпечувати неформальний підхід до розбудови внутрішньої системи забезпечення освіти, що передбачатиме, зокрема, проведення внутрішніх моніторингів результатів навчання учнів з усіх предметів інваріантної складової та їх аналіз;
  • гарантувати академічну свободу вчителям, що, зокрема, передбачає коригування календарно-тематичних планів відповідно до рівня підготовки учнів класу (ущільнення змісту та/або зміна послідовності вивчення окремих розділів/тем);
  • здійснювати гнучке планування освітнього процесу та розроблення власних освітніх програм;
  • впроваджувати в практику використання "нетипових" освітніх програм;
  • враховувати результати діагностики освітніх втрат при розподілі варіативної складової навчальних планів;
  • організовувати навчальні семінари для педагогічних працівників щодо використання сучасних технологій навчання, оцінювання результатів навчання учнів/учениць;
  • забезпечувати участь педагогічних працівників в експертній діяльності;
  • організовувати роботу пришкільних таборів (мовних, математичних, природничих тощо) та позаурочну діяльність учнів/учениць;
  • проводити стратегічні сесії з учителями та батьками учнів щодо підтримки дітей у навчанні;
  • надавати підтримку вчителям щодо професійного вдосконалення з питань кібербезпеки та використання педагогами/учнями технологій штучного інтелекту;
  • поширювати серед педагогічного колективу кращі практики з подолання освітніх втрат;
  • забезпечувати належним матеріально-технічним обладнанням, зокрема й в частині створення інформаційно-цифрового простору закладів освіти та формування інформаційно-комунікаційної компетентності учасників освітнього процесу;
  • підтримувати молодих спеціалістів, зокрема через наставництво;
  • проводити заходи щодо поліпшення ментального здоров’я учасників освітнього процесу;
  • створювати системи профорієнтації учнів/учениць.

Нагадаємо, що близько року тому оприлюднили результати PISA-2022 – міжнародного дослідження якості освіти. Воно оцінює здатність 15-річних учнів застосовувати знання й уміння з читання, математики та природничо-наукових дисциплін у житті. Вони продемонстрували, що порівняно з попереднім циклом 2018 року результати українських школярів, зокрема, з читання знизилися аж на 38 балів. Деталі читайте за посиланням.

Теги за темою
Школа
Джерело матеріала
loader
loader