/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Faa0368ef3a1cfcfa10adfeb26a6c80a3.jpg)
Державна служба якості освіти надала рекомендації для подолання освітніх втрат
Про це інформує 24 Канал з посиланням на Державну службу якості освіти України. Рекомендації мають на меті підтримувати якісну організацію освітнього процесу, допомагати з адаптацією до нових викликів і забезпечити підтримку учнів та педагогів.
Як ефективно долати освітні втрати
У Службі зауважили, що ситуація в Україні призводить до освітніх втрат, емоційного вигорання педагогів, зниження мотивації серед здобувачів освіти, нерівномірності доступу до ресурсів та необхідності у психологічній підтримці учасників освітнього процесу.
Тож експерти надали школам відповідні рекомендації ефективного подолання освітніх втрат. Зокрема, варто:
- забезпечувати неформальний підхід до розбудови внутрішньої системи забезпечення освіти, що передбачатиме, зокрема, проведення внутрішніх моніторингів результатів навчання учнів з усіх предметів інваріантної складової та їх аналіз;
- гарантувати академічну свободу вчителям, що, зокрема, передбачає коригування календарно-тематичних планів відповідно до рівня підготовки учнів класу (ущільнення змісту та/або зміна послідовності вивчення окремих розділів/тем);
- здійснювати гнучке планування освітнього процесу та розроблення власних освітніх програм;
- впроваджувати в практику використання "нетипових" освітніх програм;
- враховувати результати діагностики освітніх втрат при розподілі варіативної складової навчальних планів;
- організовувати навчальні семінари для педагогічних працівників щодо використання сучасних технологій навчання, оцінювання результатів навчання учнів/учениць;
- забезпечувати участь педагогічних працівників в експертній діяльності;
- організовувати роботу пришкільних таборів (мовних, математичних, природничих тощо) та позаурочну діяльність учнів/учениць;
- проводити стратегічні сесії з учителями та батьками учнів щодо підтримки дітей у навчанні;
- надавати підтримку вчителям щодо професійного вдосконалення з питань кібербезпеки та використання педагогами/учнями технологій штучного інтелекту;
- поширювати серед педагогічного колективу кращі практики з подолання освітніх втрат;
- забезпечувати належним матеріально-технічним обладнанням, зокрема й в частині створення інформаційно-цифрового простору закладів освіти та формування інформаційно-комунікаційної компетентності учасників освітнього процесу;
- підтримувати молодих спеціалістів, зокрема через наставництво;
- проводити заходи щодо поліпшення ментального здоров’я учасників освітнього процесу;
- створювати системи профорієнтації учнів/учениць.
Нагадаємо, що близько року тому оприлюднили результати PISA-2022 – міжнародного дослідження якості освіти. Воно оцінює здатність 15-річних учнів застосовувати знання й уміння з читання, математики та природничо-наукових дисциплін у житті. Вони продемонстрували, що порівняно з попереднім циклом 2018 року результати українських школярів, зокрема, з читання знизилися аж на 38 балів. Деталі читайте за посиланням.

