ТОВ “Державний земельний банк” повідомив суборендарів про необхідність виготовлення агрохімічних паспортів ділянок сільськогосподарських земель, які беруться в оренду. Така вимога встановлюється для збереження родючості ґрунтів і забезпечення контролю їхнього стану, пише agronews.ua.
Агрохімічний паспорт — це документ, що фіксує стан ґрунту, його склад та рекомендації щодо правильного догляду. Він дозволяє:
- визначити, які заходи потрібні для покращення стану ґрунту;
- порівняти початковий та поточний стан землі за рівнем поживних речовин;
- оцінити рівень забруднення ґрунту токсичними речовинами;
- запобігти деградації ґрунтів;
- визначити найефективніші методи використання землі, які сприятимуть максимальному збереженню її родючості.
Звертається увага, що створення агрохімічного паспорта є не лише важливим кроком для підтримки ґрунтів у належному стані та контролю якості землі, але й обов’язковою умовою виконання договорів.
«Ефективне використання кожного гектара є пріоритетом для нас, як державного оператора, так і для аграріїв — переможців наших торгів, які сплачують значну плату за суборенду землі. Крім того, важливим аспектом є контроль. Через 14 років, коли закінчиться термін суборенди, потрібно буде порівняти стан ґрунту на початку та наприкінці договору. Також передбачається періодичний контроль раз на 5 років для оцінки змін у складі ґрунту», — підкреслює Ярослав Ярославський, генеральний директор ТОВ «Державний земельний банк».
Кожен суборендар отримає офіційний лист від державного оператора з роз’ясненням щодо виготовлення агрохімічного паспорта.
Перший крок — це створення стартового агрохімічного паспорта ґрунту на етапі, коли жодні добрива ще не були внесені. Він дозволить зафіксувати поточний стан ґрунту та забезпечити можливість його порівняння в майбутньому.
Замовлення та проведення аналізів ґрунту здійснюється у спеціалізованих установах та сертифікованих лабораторіях.