Євросоюз хоче змінити регулювання онлайн магазинів
Євросоюз хоче змінити регулювання онлайн магазинів

Євросоюз хоче змінити регулювання онлайн магазинів

Європейська комісія почала боротися з ризиками, які несе різке зростання обсягів імпорту в Європейський Союз товарів низької вартості, що надходять з інтернет-магазинів з держав, які не входять до складу ЄС.

Про це на спільній прес-конференції у Брюсселі 5 лютого повідомили європейська комісарка з питань технологій Хенна Вірккунен, єврокомісар з питань торгівлі Марош Шефчович та єврокомісар з питань юстиції Майкл Макграт, передає кореспондент "Європейської правди".

Єврокомісія вживає необхідні заходи для подолання негативних наслідків, пов’язаних з надходженням на ринок ЄС величезної кількості дешевих товарів з онлайн-магазинів, які часто мають низьку якість, повідомили єврокомісари.

"Троє з чотирьох європейців регулярно роблять покупки в Інтернеті.

Проте зростання кількості імпортних товарів може становити загрозу правам європейських споживачів та їхній безпеці.

Настав час… протистояти цим загрозам і захистити європейських споживачів.

Мусимо гарантувати, що товари, які потрапляють на наш ринок, є безпечними, і що всі продавці поважають права споживачів", – заявив Майкл Макграт.

Йдеться, серед іншого, про такі заходи як запуск митного контролю для дешевих посилок, які надходять на територію ЄС.

"Наші митні органи є першими нашими "очима" на кордоні, тому ми повинні забезпечити їх відповідними інструментами… для перевірки товарів, що потрапляють на ринок ЄС.

Амбітна реформа Митного союзу, запропонована Єврокомісією у травні 2023 року, передбачає скасування митних пільг для посилок низької вартості, а також посилення контролю за допомогою запропонованого Митного органу ЄС та Центру митних даних ЄС.

Це стане справжньою зміною правил гри, яка вирівняє ігрове поле для гравців електронної комерції", – пояснив Марош Шефчович.

Для подолання ризиків, пов'язаних з імпортом товарів з низькою вартістю з інтернет-магазинів з країн, що не входять до складу ЄС, буде запроваджений ряд заходів, які є частиною Комюніке про електронну комерцію "Комплексний інструментарій ЄС для безпечної та сталої електронної комерції", запропонованого Єврокомісією 5 лютого.

"ЄС готовий відповісти на ці виклики, об'єднавшись в "Команду Європа" (Team Europe), щоб громадяни та бізнес могли продовжувати користуватися багатьма перевагами онлайн-покупок, мінімізуючи при цьому ризики небезпечних продуктів, які загрожують здоров'ю та безпеці споживачів", – розповіла Хенна Вірккунен.

За даними Єврокомісії, у 2024 році на ринок ЄС надійшло близько 4,6 млрд малоцінних відправлень – тобто товарів, вартість яких не перевищує 150 євро.

Це дорівнює 12 млн посилок на день.

Обсяг дешевих відправлень зріс вдвічі, порівняно з 2023 роком, і є втричі більшим, ніж у 2022 році.

Причому багато з цих товарів виявилися невідповідними європейському законодавству.

"До ЄС потрапляє все більше і більше шкідливих продуктів.

Більше того, європейські продавці, які поважають наші високі стандарти якості продукції, ризикують постраждати від недобросовісної практики та продажу підроблених товарів через онлайн-маркети.

Нарешті, велика кількість упаковок, що відвантажуються та транспортуються, негативно впливає на навколишнє середовище та клімат", – повідомили у прес-службі Єврокомісії.

Про проблеми адаптації українського законодавства щодо прав споживачів до стандартів ЄС читайте у колонці експерта – Боротьба навколо прав споживачів: як профільний закон адаптувати до вимог ЄС.

Джерело матеріала
loader
loader