Яким повинен бути український експорт
Яким повинен бути український експорт

Яким повинен бути український експорт

1. Візія України має передбачати повернення показнику експорту 60% до ВВП з чинних 25%.

2. Потрібно радикальне розширення географії експорту, а не концентрація на ТОП-10 ринках. Більше того, потрібна активізація торгових місій в векторі пошуку експортних можливостей і просування України.

3. Критично важливо перейти до логіки включеності України до глобальних мереж створення вартості. Причому не в форматі відкриття українськими підприємцями заводів за межами України. І точно не в логіці постачання руди чи іншої сировини (в тему рідкісноземельних металів). Основна вартість має створюватися в Україні. Розвиток кластерів має бути в пріоритеті.

4. Це передбачає залучення технологій, інвестицій і збільшення людського капіталу.

5. Отже експорт — це про адаптивність, швидкість, інновативність як конкурентні позиції України.

6. Залученість і співдія: формування експортної стратегії потребує узгодження позицій Уряду, бізнесу, експертів і розуміння вигод співпраці для залучення міжнародних партнерів.

Отже лише проривна стратегія, а не "ще 1000 компаній в додаток до 21000" чи "зростання на 5%". Нам потрібно шукати способи збільшення експорту в 5 разів в наступні 10 років.

Хочете стати колумністом LIGA.net – пишіть нам на пошту. Але спершу, будь ласка, ознайомтесь із нашими вимогами до колонок.

Статті, що публікуються в розділі "Думки", відображають точку зору автора і можуть не збігатися з позицією редакції LIGA.net
Джерело матеріала
loader
loader