/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F45%2Fdc9f3a51b366489d528d3d7a9f5421b1.jpg)
Краще за диверсії та удари безпілотників. Як Україна б’є по російському "тіньовому" флоту
Офіційно зафрахтоване МО РФ судно стає законною ціллю
Україна могла б проводити диверсії і знищувати танкери російського "тіньового флоту", однак є кращий і значно більш законний спосіб перервати експорт нафти з РФ. В хід підуть і дії самої України, і наших стратегічних союзників.
Про це в ефірі YouTube-каналу Telegraf UA розповів капітан 1-го рангу запасу, ексзаступник начальника штабу ВМС ЗСУ Андрій Риженко. Він пояснив, як можна позбавити Росію доходів від продажу "чорного золота".
Військовий експерт визнав: якщо танкер з нафтою зафрахтований Міністерством оборони Росії чи офіційно під фрахтом МО РФ перевозив вантаж для Міноборони — він є цілком законною цілю. Але якщо це цивільне судно, то напад на нього викликає більше запитань, аніж рації.
— Я думаю, що це не наш шлях — атакувати цивільне судна. Наш шлях — за ними слідкувати, і коли вони заходять в ті порти, терводи, прилеглі води, де можливий вплив на них екологічної, технічної, інших інспекцій — тоді це [треба] робити і бити коштами, — каже військовий моряк.
Він згадав російські суховантажні судна Sparta та Sparta II компанії "Оборонлогістика", що входить у структуру МО РФ. Ними окупанти перекидали зброю із Сирії до чорноморських портів Росії (цей напрямок мав назву "Сирійський експрес"). Однак згодом змушені були змінити напрямки транспортування військової техніки.
— Коли почались [повномасштабні] бойові дії і Туреччина пропускала їх в Чорне море, вони регулярно привозили в Новоросійськ ракети С300, якими били по Україні, — каже військовий експерт. — Їх потім прибрали, тому що у нас з’явилися безпілотні ударні системи Magura та Sea Baby.
Тому я думаю, що бити танкери — це не найкращий метод. Кращий метод — шукати шляхи, як перебити ланцюги постачання і сплати. Бачите, Сполучені Штати оголосили, що будуть санкції, і Індія призупинила [закупки нафти у Росії] і Китай почав думати, — продовжує Андрій Риженко.
Він згадав, що 30 років тому дислокований у Севастополі велетенський Чорноморський флот РФ мав бюджет 5 млрд дол. (із загального бюджету Міноборони РФ у 40 млрд дол. — Ред.), тому мав змогу виходити в море лише на одну-дві-три доби на рік.
— Потім їхній бюджет завдяки нафті зріс у 12-15 разів і вони почали напади на Грузію і Україну. Спочатку в 2014 році, потім у 2022-му. Тому як тільки кошти у них будуть обмежені — це буде зовсім інша ситуація, і перші симптоми цього зараз є, — підсумував ексзаступник начальника штабу ВМС ЗСУ.
Нагадаємо, що тиждень тому у найбільшому порту Росії Усть-Луга вибухнув танкер Koala із сотнями тисяч тонн мазуту. Це 22-річне судно з "тіньового флоту", що возило сирі нафтопродукти із Росії в обхід санкцій.

