Як вантажівка Volvo ECT випередила свій час
На Міжнародному салоні комерційних автомобілів RAI, який проходив в Амстердамі в середині лютого 1996 року, сенсацію викликала представлена на стенді фірми Volvo незвичайна вантажівка майбутнього – під назвою ECT. Ця абревіатура розшифровувалась як Environmental Concept Truck, що можна перекласти як «Екологічно чиста концептуальна вантажівка».
За задумом ця 15-тонна машина була призначена для розвізних робіт у міських умовах. Вона представляла лише частину великої програми Volvo з перспективного розвитку конструкції автомобілів.
Volvo ECT на автосалоні RAI в Амстердамі, лютий 1996 р. Фото Леоніда Гоголєва
Силова лінія вантажівки ECT базувалася на гібридній технології. Головним джерелом енергії була газова турбіна, що працює на етанолі, з інтегрованим високооборотним генератором. А той живив електродвигуни, розташовані на задній осі. Їхня сумарна потужність становила 190 к. с.
У заводському музеї Volvo у Гетерборзі (2013 р.). Фото автора
Таке конструктивне рішення дозволяло знизити приблизно 90% шкідливих викидів СО2 порівняно зі звичайними дизельними двигунами. А при роботі на коротких дистанціях, до 25 км, коли електромотори могли живитися тільки від батарей, шкідлива емісія взагалі дорівнювала нулю.
Важливим завданням, що стояло перед творцями машини, було полегшити водіння вузькими міськими вуличками та проїздами. Для цього зробили керованими не тільки передні, а й задні колеса, що зменшувало радіус повороту і помітно покращувало маневреність. А з метою зробити більш зручним завантаження та розвантаження застосували пневматичну підвіску, яка могла опускати автомобіль нижче. Вночі покращували видимість ультрафіолетові лампи, вбудовані в LED фари головного світла.
Кузовні панелі вантажівки ECT були виконані з алюмінію, не схильного до корозії, що забезпечувало тривалий термін експлуатації. Цікаво й те, що після завершення експлуатації майже всі компоненти автомобіля були придатні для вторинної переробки.
Автобус Volvo ECB в фирменном музее Volvo в Гетерборге (2006 г.)
Компанія Volvo створила також концептуальний автобус – ECB (Environmental Concept Bus). Шасі та силова установка у нього за конструкцією були такими ж, як і на вантажівці ECT. А спеціально розроблений алюмінієвий кузов із посиленими передніми та задніми частинами був розрахований на 80 пасажирів. Габаритна довжина машини – 10,7 м. Повна маса – 15 т.
Крісло водія, на відміну від вантажівки ЕСТ, розташовувалося не зліва, а по центру кокпіту. І завдяки великій площі скління водій мав гарний огляд в обидва боки. А спостереження за задньою напівсферою, як і на вантажівці, забезпечували вбудовані відеокамери. Зовнішні дзеркала, схильні до пошкоджень в умовах інтенсивного трафіку, стали непотрібними.
Моделі ECT та ECB не були прототипами серійних машин, але низка технічних рішень, втілених у них, сьогодні вже використовуються на моделях, що виробляються компаніями Volvo Trucks та Volvo Buses.

