Як вантажівка Volvo ECT випередила свій час
Як вантажівка Volvo ECT випередила свій час

Як вантажівка Volvo ECT випередила свій час

На Міжнародному салоні комерційних автомобілів RAI, який проходив в Амстердамі в середині лютого 1996 року, сенсацію викликала представлена ​​на стенді фірми Volvo незвичайна вантажівка майбутнього – під назвою ECT. Ця абревіатура розшифровувалась як Environmental Concept Truck, що можна перекласти як «Екологічно чиста концептуальна вантажівка».

За задумом ця 15-тонна машина була призначена для розвізних робіт у міських умовах. Вона представляла лише частину великої програми Volvo з перспективного розвитку конструкції автомобілів.

Як вантажівка Volvo ECT випередила свій час - Фото 1

Volvo ECT на автосалоні RAI в Амстердамі, лютий 1996 р. Фото Леоніда Гоголєва

Силова лінія вантажівки ECT базувалася на гібридній технології. Головним джерелом енергії була газова турбіна, що працює на етанолі, з інтегрованим високооборотним генератором. А той живив електродвигуни, розташовані на задній осі. Їхня сумарна потужність становила 190 к. с.

Як вантажівка Volvo ECT випередила свій час - Фото 2

У заводському музеї Volvo у Гетерборзі (2013 р.). Фото автора

Таке конструктивне рішення дозволяло знизити приблизно 90% шкідливих викидів СО2 порівняно зі звичайними дизельними двигунами. А при роботі на коротких дистанціях, до 25 км, коли електромотори могли живитися тільки від батарей, шкідлива емісія взагалі дорівнювала нулю.

Як вантажівка Volvo ECT випередила свій час - Фото 3

Важливим завданням, що стояло перед творцями машини, було полегшити водіння вузькими міськими вуличками та проїздами. Для цього зробили керованими не тільки передні, а й задні колеса, що зменшувало радіус повороту і помітно покращувало маневреність. А з метою зробити більш зручним завантаження та розвантаження застосували пневматичну підвіску, яка могла опускати автомобіль нижче. Вночі покращували видимість ультрафіолетові лампи, вбудовані в LED фари головного світла.

Кузовні панелі вантажівки ECT були виконані з алюмінію, не схильного до корозії, що забезпечувало тривалий термін експлуатації. Цікаво й те, що після завершення експлуатації майже всі компоненти автомобіля були придатні для вторинної переробки.

Як вантажівка Volvo ECT випередила свій час - Фото 4

Автобус Volvo ECB в фирменном музее Volvo в Гетерборге (2006 г.)

Компанія Volvo створила також концептуальний автобус – ECB (Environmental Concept Bus). Шасі та силова установка у нього за конструкцією були такими ж, як і на вантажівці ECT. А спеціально розроблений алюмінієвий кузов із посиленими передніми та задніми частинами був розрахований на 80 пасажирів. Габаритна довжина машини – 10,7 м. Повна маса – 15 т.

Як вантажівка Volvo ECT випередила свій час - Фото 5

Крісло водія, на відміну від вантажівки ЕСТ, розташовувалося не зліва, а по центру кокпіту. І завдяки великій площі скління водій мав гарний огляд в обидва боки. А спостереження за задньою напівсферою, як і на вантажівці, забезпечували вбудовані відеокамери. Зовнішні дзеркала, схильні до пошкоджень в умовах інтенсивного трафіку, стали непотрібними.

Моделі ECT та ECB не були прототипами серійних машин, але низка технічних рішень, втілених у них, сьогодні вже використовуються на моделях, що виробляються компаніями Volvo Trucks та Volvo Buses.

Як вантажівка Volvo ECT випередила свій час - Фото 6

Як вантажівка Volvo ECT випередила свій час - Фото 7

 

Источник материала
loader
loader