/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F6d7f33f89d7f8d017ded456927e95041.jpg)
Україна стає частиною нового торгового маршруту з Китаю до Європи
Частину вантажів, які рухаються коридором Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ), що з'єднує Китай з Європою, планується спрямувати через Україну, повідомив директор з комерційної роботи та логістики АТ "Укрзалізниця" Тимофій Мураховський на засіданні Офісу експортерів.
За його словами, УЗ вже півроку задіяна в проєкті. Як один з кроків щодо його реалізації планується зареєструвати в Казахстані компанію UZ Cargo East. При цьому буде задіяно пороми "Герої Плевни" і "Герої Шипки", які УЗ планувала передати Фонду держмайна України як непрофільні активи, передає Інтерфакс-Україна.
"Відбулося засідання наглядової ради, на якій було погоджено створення нової юридичної особи UZ Cargo East в Казахстані. Це підприємство для роботи по серединному коридору з Китаю до Європи через Україну", - розповів Мураховський.
За його словами, розглядається, що пороми "Герої Плевни" і "Герої Шипки" перевозитимуть контейнерні потяги з каспійських портів до Баку, потім - з грузинського порту Поті до Одеси. Звідти вантажі вирушатимуть до Європи.
"Ми станемо оператором не лише залізничних перевезень, а ще й морських. Кінцева мета - створити такий коридор, який з Китаю до Європи надаватиме послуги нашим клієнтам під ключ", - сказав Мураховський.
Як повідомив директор з комерційної роботи та логістики УЗ, наступне засідання, на якому обговорять зазначений проєкт за участі представників УЗ, відбудеться за два тижні в Баку.
Мураховський додав, що проєкт нового Транснаціонального транспортного мультимодального коридору має підтримку з боку урядів Китаю, Казахстану, Азербайджану, Грузії. Пороми зможуть транспортувати мінімум два контейнерних потяги на добу, що дасть можливість значно наростити вантажообіг між Китаєм і Європою.
Наразі Китай та Європа підтримують транспортне сполучення через декілька основних маршрутів: один з них - Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут (ТМТМ), або "середній коридор" - пролягає через Китай, Казахстан, Каспійське море, Азербайджан, Грузію та Туреччину, забезпечуючи альтернативу північному маршруту через Росію. У 2022 році обсяг перевезень цим коридором зріс до 1,5 млн тонн, що свідчить про його зростаючу популярність.
