Жінки становлять 58% працівників медіа і 51% серед топкерівників, — дослідження
Робота в медіа залишається сферою, де більшість працівників становлять жінки. Про це свідчать результати другого дослідження «Гендерний профіль українських медіа», проведеного Національною радою з питань телебачення і радіомовлення спільно з ГО «Жінки в медіа», передає «Дівоче медіа».
За даними дослідження, 58% працівників медіа є жінками і 42% — чоловіками.
Дослідники відзначають, що порівняно з попереднім роком частка жінок навіть зросла (як і розширилась вибірка для опитування).
Жінки істотно переважають у творчих професіях і неістотно переважають у керівництві медіа (51% проти 49% чоловіків). Також жінок більше серед керівників підрозділів (64%), ведучих (69%), журналістів (75%).
Натомість чоловіки традиційно становлять більшість у програмній службі (53%) та серед технічних працівників (56%). Більше жінок, ніж чоловіків, проходять професійне навчання, підвищення кваліфікації або ж перекваліфікацію.
«Зі зниженням рівня відповідальності в управлінні медіа збільшується частка жінок в групі професійних ролей. Так, у керівництві усього медіа жінок менше, ніж серед керівників середньої ланки, яких своєю чергою менше, ніж журналісток чи комунікаційниць. При цьому, хоча чоловіків у медіа загалом менше, у керівництві медіа їх може бути до 50%», — пишуть автори дослідження.
Що старша вікова група, то більше відсотково вона представлена чоловіками. У деяких категоріях професій у групах 61+ років відсотково склад чоловіків міг переважити, хоча в тій же професійній категорії молодшого віку працюють переважно жінки.
Як визначило дослідження, до жінок частіше застосовуються гнучкі політики щодо соціального захисту, батьківства, опікунства та покращення балансу між особистим життям та роботою. Зокрема, гнучкий графік застосовують до жінок у 74% редакцій, а до чоловіків — у 64%. Натомість низка редакцій не мають таких політик щодо чоловіків — вони або не застосовувалися, або взагалі не передбачені.
«Важливо розуміти, що робота в медіа вимагає високої емоційної включеності, великого інформаційного навантаження і часто не є добре оплачуваною. Тож перевагу жінок у цій сфері складно назвати позитивним явищем. Особливо якщо врахувати, що до керівних посад доходять менше жінок, ніж працюють у виконавчих ролях», — зауважили авторки дослідження.
Дослідження другий рік поспіль проводить Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення у співпраці з громадською організацією «Жінки в медіа». У 2024 році дослідження охопило ширше медійне поле: крім аудіовізуальних медіа, участь в опитуванні взяли друковані та онлайн-медіа, зареєстровані в Україні. Загалом долучились 492 редакції, у яких загалом працюють 8900 співробітників і співробітниць, що майже вдвічі більше, ніж 2023 року.
Фото з презентації дослідження / Укрінформ
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
