Україна пропонує оновити заходи безпеки та охорони судноплавства на Дунаї
Україна пропонує оновити заходи безпеки та охорони судноплавства на Дунаї

Україна пропонує оновити заходи безпеки та охорони судноплавства на Дунаї

Українська делегація на засіданні Дунайської комісії представила оновлені заходи безпеки та охорони судноплавства на Дунаї.

Про це у Фейсбуці повідомив заступник міністра розвитку громад та територій України Андрій Кашуба, передає Укрінформ.

«Вчора у Будапешті, в штаб-квартирі Дунайської комісії, на чолі української делегації представив оновлені заходи безпеки для судноплавства наДунаї. Це не просто технічні зміни - це питання безпеки наших портів, суден і людей, які працюють у надскладних умовах війни», - йдеться в повідомленні.

Кашуба зауважив, що з початку повномасштабного вторгнення росіяни понад 70 разів атакували українські порти, пошкодили або знищили 382 об’єкти портової інфраструктури, атакували 31 цивільне судно.

Попри все, у 2024 році українські порти обробили понад 97 млн т вантажів, з яких 60 млн т - це зерно. Український транспортний коридор працює, і його роль у світовій логістиці тільки зростає.

Українська делегація звернула увагу присутніх експертів з питань охорони внутрішнього водного транспорту Дунайської комісії на проблеми з виконанням чинних норм безпеки та охорони на Дунаї. Опитування судноводіїв показало, що переважна більшість суден не має необхідних документів, серед яких: план охорони судна, міжнародне свідоцтво з охорони судна.

Також часто немає спеціально призначених відповідальні особи з охорони на борту, а навчання екіпажів не проводяться належним чином.

Щоб виправити ситуацію, Україна запропонувала ухвалити оновлену редакцію документа - “Основні положення із забезпечення безпеки судноплавства на Дунаї”. Українська сторона закликала міжнародних партнерів підтримати цю ініціативу та посилити координацію зусиль для безпеки та охорони судноплавства в Дунайському регіоні.

Окремо було обговорено реформу Дунайської комісії, оновлення Конвенції про режим судноплавства, зміцнення ролі України.

«Важливий крок - повна відмова від російської мови в роботі комісії та перехід на англійську як робочу. Це більше, ніж просто зміна мови. Це про цінності, про майбутнє без впливу країни-агресора», - додав заступник міністра.

Як повідомлялося, вантажообіг портів України у 2024 році досяг рекордного показника в 97,2 млн т; на експорт Українським морським коридором відправлено 76,4 млн т вантажів до 52 країн світу.

Фото: Андрій Кашуба/Фейсбук

Джерело матеріала
loader
loader