В Україні створили перший посібник із протидії дезінформації в соцмережах на основі воєнного досвіду
В Україні створили перший посібник із протидії дезінформації в соцмережах на основі воєнного досвіду

В Україні створили перший посібник із протидії дезінформації в соцмережах на основі воєнного досвіду

Посібник покликаний унормувати відносини між компаніями бігтеку, медіа та громадянським суспільством в Україні.

В Україні створили перший посібник із протидії дезінформації в соціальних медіа на основі власного воєнного досвіду. Про це повідомляється на сайті ГО «Інтерньюз-Україна».

Посібник з управління ризиками в контексті надзвичайних ситуацій, збройних конфліктів та криз представили 12 березня експерти «Інтерньюз-Україна» та IMS (International Media Support)

Цей посібник покликаний унормувати відносини між компаніями бігтеку, медіа та громадянським суспільством в Україні. Він надає рекомендації для компаній-власників соціальних медіа щодо захисту прав українських користувачів на доступ до інформації. Це перші напрацювання у цій сфері, які враховують умови повномасштабної війни, повідомляють розробники.

«Наша мета — досягти ефективної протидії дезінформації та мові ворожнечі й водночас забезпечити доступ користувачів до інформації», — розповіла стратегічна радниця IMS Нюнне Сторм Рефсінг.

Документ розробляли 24 представники державних інституцій, громадських організацій та медіа. Серед них — голова комітету Верховної Ради з питань свободи слова Ярослав Юрчишин; директорка департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки Міністерства культури та стратегічних комунікацій України Ганна Красноступ; заступник директорки ЦЕДЕМ Ігор Розкладай.

Експерти дослідили контент, який обмежують у Meta, TikTok та Google через повномасштабне вторгнення Росії. На основі цього аналізу підготували 10 рекомендацій для компаній бігтеку, що допоможуть послабили тиск на свободу слова в мережі. Серед ключових рекомендацій:

  • Зберігати контент, що документує воєнні злочини.
  • Оперативно видаляти неправдивий або шкідливий контент, зокрема згенерований ШІ.
  • Забезпечити доступ до перевіреної публічної інформації під час конфлікту.
  • Враховувати місцевий контекст під час рішень щодо модерації контенту.
  • Активніше співпрацювати з місцевими представниками, щоби мати доступ до перевіреної інформації на тимчасово окупованих територіях.

«Посібник має не лише стати інструментом для роботи в сучасних українських реаліях, а й допомогти тим країнам, до яких так само може прийти війна», — коментує один з авторів посібника, експерт із цифрової безпеки «Інтерньюз-Україна» Павло Бєлоусов.

Після презентації посібника команда IMS співпрацюватиме з компаніями-власниками соціальних медіа над втіленням експертних рекомендацій.

Нагадаємо, раніше ГО «Інтерньюз-Україна» запустила соціальну кампанію «ДезАут», покликану допомогти українцям стати більш стійкими до дезінформації та розвинути критичне мислення. Кампанія триватиме до липня 2025 року в онлайн- та офлайн-форматах.
ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
війна Соцмережі
Джерело матеріала
loader