/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2F8a941286a9b8a902af82198d83481fde.jpg)
Чому у 2025 році падає так багато літаків: експерти постаралися дати відповідь
Загалом за три місяці в авіакатастрофах загинуло понад 100 осіб, включно з останньою аварією в Карибському морі.
2025 рік ознаменувався великою кількістю авіакатастроф. Лише 17 березня внаслідок інциденту біля острова Руатан, загинули щонайменше 12 людей, серед яких був Ауреліо Мартінес, відомий гондураський музикант. І ця авіакатастрофа послідувала за низкою подібних інцидентів по всьому світу. Вчені та авіаційні експерти постаралися дати відповідь, чому кількість пригод у сфері авіаперевезень зросла, пише Daily Mail.
Аварія на Карибах сталася всього за місяць після того, як літак авіакомпанії Delta Connection перекинувся під час аварійної посадки в аеропорту Торонто, а у Вашингтоні в небі зіштовхнулися літак і військовий гелікоптер, унаслідок чого загинули всі 67 осіб, які були на борту.
Читати також
Без НАТО, зброї та двох областей: якими будуть вимоги Путіна для 30-денного перемир'я
40 золотих жил Землі: знайдено "надгігантське" родовище дорогоцінного металу (фото)
Путін підтримав ідею Трампа про 30-денну відмову від ударів по енергооб'єктах: деталі розмови
Газ в Україні подорожчає: якими будуть нові тарифи для населення
А наприкінці 2024 року літак рейсу 2216 авіакомпанії Jeju Air зазнав аварії в міжнародному аеропорту Муан у Південній Кореї, врізавшись у бетонну стіну, унаслідок чого загинуло 179 осіб.
У 2025 році кількість загиблих унаслідок авіакатастроф за участю комерційних літаків перевищить 100 осіб — це вже приблизно третина від загальної кількості загиблих за весь 2024 рік.
Однак фахівець із безпеки польотів Джон Кокс заявив, що погіршення безпеки польотів не спостерігається, а нещодавні події не пов'язані між собою.
Кокс зазначає, що хоча у 2025 році спостерігається різке зростання кількості авіакатастроф, але загальна статистика ясно показує, що авіаперельоти залишаються найбезпечнішим видом транспорту.
Арнольд Барнетт, професор статистики в Школі менеджменту Слоуна Массачусетського технологічного інституту, заявив, що вважає нещодавній сплеск аварій збігом.
"У недавніх великих аварій були абсолютно різні причини, тому вони не є доказом наявності систематичної проблеми, яка стала набагато небезпечнішою", — каже він.
Виходячи з того, що відомо, нещодавні аварії були спричинені різними факторами: від зіткнення з птахами на рейсі Jeju 2216 до снігової та вітряної погоди в Торонто, що вплинула на рейс Delta 4819. А літак на Карибах упав через механічну несправність.
"З погляду статистики, ви перебуваєте в більшій безпеці під час польоту, ніж дорогою в аеропорт на машині", — заявив експерт з авіації Ентоні Брікхаус.
Згідно з нещодавнім звітом ЗМІ, кількість авіакатастроф у січні 2025 року (52) була нижчою, ніж у січні 2024 року (58) і січні 2023 року (70).
Ба більше, за останні два десятиліття спостерігається загальна тенденція до зниження кількості авіапригод, незважаючи на зростання загальної кількості рейсів.
Найпоширеніші причини авіакатастроф:
- помилка пілота;
- механічна несправність;
- погодні умови;
- помилки управління повітряним рухом;
- зіткнення з птахами;
- виїзди за злітно-посадкову смугу.
Імовірність загинути в авіакатастрофі становить приблизно один до 11 мільйонів, але шанси вижити залежать від вибору місця. Рівень смертності серед пасажирів, які сидять на місцях біля проходу в середній частині літака, становить 44 відсотки, порівняно з 28 відсотками серед пасажирів, які сидять на центральних задніх сидіннях.
Мандрівникам, які не змогли зайняти найбезпечніші місця, може пощастити більше, якщо вони розмістяться в середній частині літака або біля вікна. Однак імовірність загинути в авіакатастрофі залежить не стільки від того, де сидить пасажир, скільки від обставин аварії.
Нагадаємо, тільки на початку лютого сталася чергова авіакатастрофа: санітарний літак розбився у США, вибухнувши біля житлових будинків і торгового центру.
Читати також
Корона радянської імперії: чому Путін не зупиниться, поки не відновить СРСР
Котел для Путіна. Коли і чому Трамп почне нафтову війну з Росією
Путін заявив про повернення західного бізнесу у РФ і порадив "не слухати" Пєскова
Перемир'я по-російськи: чому Путіну і Трампу не вдалося домовитися про припинення вогню в Україні

