ШІ починає змінювати пошук Google до незвичного формату для користувачів
ШІ починає змінювати пошук Google до незвичного формату для користувачів

ШІ починає змінювати пошук Google до незвичного формату для користувачів

ШІ починає змінювати пошук Google до незвичного формату для користувачів - Фото 1

Після десятиліть використання десяти синіх посилань Google , щоб знайти все, починаючи від туристичних порад до джинсів, споживачі швидко адаптуються до абсолютно нового формату: чат-ботів штучного інтелекту, які здійснюють пошук за них.

Згідно з новим дослідженням Adobe , пошук AI став важливим каналом трафіку для роздрібних торговців. Компанія проаналізувала «понад 1 трильйон відвідувань роздрібних сайтів США» за допомогою своєї аналітичної платформи та провела опитування «понад 5000 респондентів у США», щоб краще зрозуміти, як люди використовують ШІ.

У звіті йдеться, що кількість рефералів у пошуковій системі штучного інтелекту зросла на 1300 відсотків під час святкового сезону 2024 року порівняно з 2023 роком, а в Кіберпонеділок – на 1950 відсотків. Незважаючи на те, що це різке зростання, це дещо очікувано, оскільки минулого року пошук ШІ все ще перебував на стадії зародження.

Що цікавіше, так це показники залученості: користувачі, яких перенаправляє пошук зі штучним інтелектом, порівняно з традиційними рефералами (як-от стандартний пошук Google або Bing), як правило, залишаються на сайті на 8 відсотків довше, переглядають різні сторінки на 12 відсотків більше, і на 23 відсотки менше шансів просто перейти за посиланням і залишити (або «відмовитися»). Це може свідчити про те, що інструменти ШІ спрямовують людей на більш релевантні сторінки, ніж традиційний пошук.

Розгортання генеративних інструментів пошуку AI не було досконалим, і було не відразу зрозуміло, чи буде це корисним інструментом чи ні. Минув майже рік, як Google запустив AI Overviews (раніше називався Search Generative Experience або SGE). Це швидко стало заплутаним: казати користувачам додати трохи клею в піцу , щоб сир прилип, або з’їсти принаймні один невеликий камінь на день , і стверджувати, що колишній президент Барак Обама був першим президентом-мусульманином, були одними з дивних помилок, які він припустився на початку.

Є також Perplexity, молодий стартап, який зараз оцінюють у колосальні 9 мільярдів доларів , який забезпечує пошук штучним інтелектом через чат-бота (з рекламою), і який загруз у суперечках. У червні минулого року редактор Forbes заявив , що стартап гуртом копіпастив звіти його команди завдяки новій функції Perplexity, яка створює веб-сторінку на будь-яку тему. Тоді генеральний директор Аравінд Срінівас сказав , що продукт «має гострі краї» і з часом він «покращиться» завдяки відгукам. Не всі прихильно сприйняли цей захист: Forbes погрожував подати до суду , тоді як News Corp активно судиться за порушення авторських прав .

Попри перші проблеми, минулого року OpenAI також запустив власну функцію пошуку у своєму флагманському продукті ChatGPT. Можливо, навчившись на помилках Google і Perplexity, OpenAI оголосив про запуск своєї функції пошуку як прототипу, сподіваючись зменшити кількість дивних крайніх випадків, які потенційно можуть стати вірусними. Він також прийшов із низкою медіа-партнерів (включно з Vox Media, материнською компанією The Verge ) і прес-релізом, у якому підкреслювалося, як видавці контролюють те, як їхні роботи з’являються в ChatGPT.

Наразі здається, що ШІ-пошук залишиться, і споживачі формують його відповідно до своїх потреб. Супровідне опитування Adobe серед 5000 споживачів показало, що 39 відсотків цих респондентів використовують пошук штучного інтелекту для онлайн-покупок, 55 відсотків використовують його для дослідження ( я також сказав, що це мій основний варіант використання ), а 47 відсотків використовують його для пошуку рекомендацій щодо того, що купити. Така статистика викликає у рекламодавців слину. Але якщо Perplexity і Google розміщують рекламу разом із результатами пошуку штучного інтелекту, OpenAI цього не робить. Згідно з TechCrunch , генеральний директор OpenAI Сем Альтман сказав, що компанія розмістить рекламу в ChatGPT як «останній засіб», оскільки він вважає, що «реклама плюс штучний інтелект викликає певне занепокоєння». Фінансовий директор Сара Фріар сказала, що стартап розглядає можливість впровадження реклами (про що представник компанії пізніше відповів). Незважаючи на те, що OpenAI дійсно міг би використовувати дохід від реклами, оскільки його продукти є машинами для спалювання грошей , це не те, чого хочуть майбутні споживачі — і відсутність реклами може бути тим, що приваблює їх до пошуку AI.

Попри те, що це ще зародок, пошук зі штучним інтелектом явно привернув увагу споживачів, оскільки вони експериментували з цим новим способом пошуку речей в Інтернеті. Багато критиків вважають, що традиційний пошук був зламаний протягом багатьох років, забитий рекламою та SEO-спамом . ШІ-пошук з’являється як потенційне рішення — якщо він зможе уникнути тих самих руйнівних сил.

Джерело матеріала
loader
loader