За даними популярного автомобільного онлайн-ресурсу Edmunds, власники Tesla у США в березні продали рекордну кількість машин.
Edmunds, який займається моніторингом ринку старих авто, цього місяця зафіксував «найвищу частку за всю історію» угод з продажу Tesla або обміну їх на нові машини інших виробників. Якщо тенденція збережеться, то кількість березневтх обмінів стане найбільшою за всю історію спостережень Edmunds.
Експерти пов'язують це з численними протестами проти Tesla та Ілона Маска, який зараз також є радником президента Дональда Трампа та ключовою фігурою в Департаменті ефективності уряду (DOGE). DOGE вживає суперечливих заходів щодо скорочення державних витрат.
Критики Маска організували десятки мирних демонстрацій у дилерських центрах і на заводах Tesla по всій Північній Америці та Європі. У деяких містах невідомі почали підпалювати автомобілі Tesla та атакувати заводи виробник авто. Генеральний прокурор США Пем Бонді назвала це «внутрішнім тероризмом».
Активісти в районі затоки Сан-Франциско також розвісили листівки, які закликають жителів позбутися своїх «свастикарів» – відсилка до виконання Маском нацистського вітання під час другої інавгурації Трампа в січні. Один житель Чикаго розповів, що він справді розглядає можливість продати свою Tesla після інциденту, коли на його автомобіль наліпили наклейку зі свастикою та написом «Heil Elon».
New York Times повідомляла, що водії Tesla у США почали маскувати свої автомобілі, щоб уникнути образ.
Співачка Шеріл Кроу, наприклад, вирішила продати свій електромобіль і спрямувати кошти на підтримку NPR – громадського радіо, якому Маск обрізав фінансування. Вона опублікувала відео, де її Tesla евакуюють, підкреслюючи, що більше не хоче бути пов'язаною з цією маркою.
Кінорежисер Пол Анвін, який живе в Лондоні, теж не витримав і заплатив штраф за дострокове розірвання лізингу, щоб позбутися своєї Tesla Model Y. Він втратив 500 фунтів, але вважає, що це було того варте.
У березні 2025 року на автомобілі Tesla 2017 року випуску або новіші припадало 1,4% обміну на автомобілі інших виробників — цей відсоток є рекордним для Tesla. Для порівняння, роком раніше, у березні 2024 року, цей показник становив 0,4%.
До того ж, за словами аналітиків, зацікавленість покупців новими автомобілями Tesla у лютому 2025 року впала до 1,8% з 3,3% у листопаді 2024 року. І це найнижчий показник з 2022 року.
Водночас значного зниження кількості покупців, які шукають вживані Tesla, не спостерігається. Ціни на вживані автомобілі бренду наразі впали не суттєво, але аналітики Edmunds очікують, що збільшення обміну вже незабаром вплине на ціни.
Аналітики вважають, що політичні погляди Маска та зв’язок із Трампом, відштовхнули багатьох нинішніх власників Tesla, але додають, що багато хто з них просто не може дозволити собі продати свої автомобілі заради нових, адже на відміну від зміни бренду смартфона або потокового сервісу, заміна автомобіля є серйозним фінансовим рішенням, і навіть найбільш розчаровані власники Tesla, швидше за все, залишать свої автомобілі через необхідність.
Тим часом ціни на акції Tesla зазнали падіння після різкого зростання в грудні 2024 року, втративши відтоді майже половину своєї вартості з того часу.
До реклами Tesla залучився навіть Дональд Трамп, який провів у Білому домі захід, присвячений Tesla. А міністр торгівлі Говард Лутнік закликав американців купувати акції компанії.
В опозиції слова Лутніка назвали явним порушенням стандартів поведінки.
«Це лише останній приклад використання адміністрацією Трампа ресурсів платників податків для збагачення найближчого оточення президента», — сказав Конноллі.
11 березня повідомлялося, що акції Tesla лише за попередній день втратили 15,5% вартості, а з моменту початку другого президентства Трампа здешевшали на 55%.