/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F68%2F56081736e10b1b3675bc2e6e6fba95d7.jpg)
Овочі, м'ясо та молочка: які продукти найбільше подорожчали у березні
Тенденція до зростання цін на продовольчі товари продовжується в Україні у березні 2025 року.
Про це свідчать результати продуктового моніторингу асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ).
Фахівці вважають, що причинами коливання цін на продукти здебільшого є зміни в попиті та пропозиції, а також сезонні фактори, що впливають на ринок.
«Найбільше зростання цін зафіксовано в категорії овочів. Лідером серед подорожчання стали томати (+39% за місяць), що пов’язано з низькими обсягами власного виробництва та переважним імпортом із Туреччини, який останнім часом трохи скоротився. Також суттєво подорожчала морква, яка додала 30% у роздрібній ціні за місяць. Її вартість зросла через високий рівень імпортної залежності та сезонний дефіцит вітчизняної продукції», — уточнили в асоціації.
До товарів, що помітно подорожчали у березні, варто віднести курятину. Куряча тушка додала 10%, філе — 7%, стегно — 5%. Таке здорожчання викликане стабільно високими витратами на корми, вартість яких поступово має стабілізуватись. Водночас свинина демонструє помірне зростання (1-2%), а яловичина додала 4%.
«Ріст цін демонструють і яйця, що подорожчали на 10% за місяць, досягнувши середньої ціни 73,1 грн за десяток, майже зрівнявшись із ціною 2023 року за аналогічний період. Основні фактори впливу — вартість кормів і погодні умови», — пояснили в УКАБ.
За даними аналітиків, молочні продукти продовжують дорожчати, але темпи зростання дещо сповільнилися. Найбільше підвищились ціни на: молоко (+11%), сир голландський (+7), вершки (+5%). Основними причинами зростання цін були: сезонний фактор, який підкріплювався коливанням температурних і кліматичних умов. Проте збільшення надоїв молока повинно змінити цінову ситуацію на ринку з настанням тепла (орієнтовно кінець квітня), прогнозують вони.
Ціни на бакалійні товари залишаються відносно стабільними, за винятком соняшникової олії. Вона подорожчала на 4% за місяць, що пов’язано зі зростанням цін на насіння соняшнику, констатують експерти.
«Єдиним продуктом, що помітно подешевшав, стало пшеничне борошно, яке втратило 16% у вартості за місяць. Це можна пояснити передсвятковими акціями в супермаркетах і маркетинговими стратегіями мереж для збільшення обсягів продажів напередодні великодніх свят», — підсумували в УКАБ.
