У МОЗ відреагували на дзвінки від фальшивих лікарів через eHealth
У Національній службі здоровʼя (НСЗУ) відреагували на шахрайську схему, пов'язану з системою eHealth, яка передбачає викрадення особистих даних пацієнтів через телефонні дзвінки від фальшивих "лікарів". Про це повідомляє Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки SPRAVDI.
- Національна служба здоров’я України наголошує, що в електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ) не передбачена жодна «тимчасова перереєстрація» та її підтвердження через SMS, - йдеться в повідомленні.
Раніше Центр стратегічних комунікацій повідомив про телефонних шахраїв, які видають себе за "лікарів" і крадуть особисті дані пацієнтів, запитуючи код з SMS нібито для тимчасової перереєстрації в системі eHealth. У проєкті BRAMA зазначили, що аферисти можуть прив’язати свій номер телефону до цифрового запису, отримавши код, і отримати доступ до персональних даних жертви.
Щоб не стати жертвою шахрайства, важливо знати:
- сімейні лікарі не дзвонять пацієнтам для запиту кодів;
- дані пацієнтів у системі eHealth залишаються незмінними та не потребують "відновлення";
- будь-які зміни в системі охорони здоров'я здійснюються лише за вашої особистої присутності.
eHealth - електронна система охорони здоров'я в Україні, яка об'єднує різні медичні послуги та інформацію в цифровому форматі
- Експерти НБУ та кіберполіції розповіла Коротко про про фішинг, вішинг та скімінг: як шахраї полюють за банківськими картками українців.
- Журналісти Коротко про раніше вже попереджали українців про нові схеми шахрайства, які застосовують аферисти. Традиційно вони базуються на тому, щоб в різний спосіб виманити персональні дані у довірливої людини.

