/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F7bb92102f39817e64c481ab25981598b.jpg)
Ілон Маск є одним із небагатьох переможців від тарифів Трампа на автомобілі
«Ми збираємося ввести 25% мито на всі автомобілі, вироблені не в Сполучених Штатах», — сказав Трамп у Білому домі. «Ми будемо стягувати з країн плату за ведення бізнесу в нашій країні та забирання наших робочих місць, забирання наших багатств, забирання багатьох речей, які вони забирали роками».
Заплановані Дональдом Трампом мита на імпорт автомобілів завдадуть шкоди автовиробникам у всьому світі та підвищать ціни для споживачів у США. Серед багатьох невдах виділяється один переможець: Tesla Inc. Ілона Маска.
Виробник електромобілів має великі заводи в Каліфорнії та Техасі, які випускають усі автомобілі, які він продає в США, більшою мірою ізолюючи його від нових зборів Трампа на імпортні автомобілі та ключові компоненти. Основні суперники від південнокорейської Hyundai Motor Co. до німецької Volkswagen AG і американської General Motors Co. тим часом незабаром зіткнуться з різко вищими витратами.
Tesla «найменше піддається» новим обов'язкам через свої внутрішні виробничі операції, написав аналітик CFRA Research Гаррет Нельсон в аналізі цього тижня.
«Переможців дуже мало», — сказав у телефонному інтерв’ю Сем Фіорані, віце-президент із глобального прогнозування транспортних засобів AutoForecast Solutions. «Споживачі будуть у програші, оскільки вони матимуть менший вибір і вищі ціни».
Ford Motor Co. також може зіткнутися з менш серйозним впливом, ніж деякі конкуренти, оскільки близько 80% автомобілів, які вона продає в США, виготовляються всередині країни.
Починаючи з наступного тижня, нові 25% мита будуть застосовуватися до всіх імпортованих легкових транспортних засобів і легких вантажівок, а також до ключових частин, таких як двигуни, трансмісії та електричні компоненти, на додаток до будь-яких мит, які вже діють. Збори застосовуватимуться лише до неамериканської частки транспортних засобів та запчастин, імпортованих згідно з угодою про вільну торгівлю з Канадою та Мексикою.
Мита на запчастини з Канади та Мексики, які відповідають торговій угоді, не набудуть чинності, доки США не встановлять процес збору цих зборів.
Іноземні бренди, які сильно залежать від імпортних автомобілів, зіткнуться з найбільшим тиском. Південнокорейський Hyundai ризикує опинитися серед найбільш постраждалих. Незважаючи на те, що автовиробник і його дочірня компанія Kia мають заводи в Алабамі та Джорджії — і цього тижня оголосили про план розширення в США на 21 мільярд доларів — за даними Global Data минулого року він імпортував більше мільйона автомобілів до США, що становить більше половини його продажів у країні.
Hyundai і Kia, можливо, доведеться платити до 7 мільярдів доларів щороку за мита США, якщо мита в розмірі 25% будуть виконані, це становить майже 40% загального операційного прибутку, отриманого двома автовиробниками у 2024 році.
Незважаючи на наявність чотирьох складальних заводів у Кентуккі, Індіані, Міссісіпі та Техасі, а також заводів двигунів у Західній Вірджинії та Алабамі, Toyota Motor Corp., найбільший у світі автовиробник, імпортує близько половини того, що продає в США.
GM імпортує деякі пікапи Chevrolet Silverado із заводів у Мексиці та Канаді, компактний позашляховик Chevy Trax початкового рівня з Південної Кореї та свій сімейний автомобіль, кросовер позашляховик Chevrolet Equinox. Минулого року GM продала більше 200 000 екземплярів Equinox і Trax, які є одними з найдешевших автомобілів. Автовиробник також виготовляє електричні версії Equinox і Blazer у Мексиці.
Незважаючи на те, що Ford більше покладається на США, ніж його міські конкуренти, він стикається з власним болем. Виробник автомобілів будує свій невеликий пікап Maverick початкового рівня в Мексиці, а також компактний позашляховик Bronco Sport і електромобіль Mustang Mach-E.
Маск каже, що Tesla не залишиться цілком неушкодженою. У дописі X у середу він описав тарифи як такі, що мають «значний» вплив на компанію.
Трамп наполягав на тому, що конфлікту інтересів немає, незважаючи на видатну роль виконавчого директора Tesla в адміністрації.
«Він ніколи не просив мене про послугу в бізнесі», — сказав Трамп під час заходу в Овальному кабінеті в середу, підписуючи прокламацію про введення тарифів на автомобілі.

