/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fe48851d9992d7d566a5637edbada5863.jpg)
10 найочікуваніших ігор, які так і не побачив світ
Світ ігор знає чимало прикладів, коли потенційний хіт так і не дістався до релізу. Високі очікування, яскраві трейлери та амбітні механіки часом розбиваються об сумні реалії: правові суперечки, брак фінансування чи внутрішні конфлікти студій. Представляємо десять найбільш помітних і водночас драматичних скасувань, кожне з яких свого часу обіцяло гравцям щось незабутнє.
1. Batman: Gotham by Gaslight
- Розробник: Day 1 Studios (пізніше Wargaming Chicago-Baltimore)
- Жанр: пригодницький стелс-екшн у вікторіанському антуражі
- Приблизний рік релізу: 2011
Ідея про вікторіанського Бетмена виникла на основі однойменного коміксу, де Темний Лицар протистоїть сумнозвісному Джеку-Різнику на похмурих вуличках альтернативного Лондону. Розробники прагнули створити атмосферу туманних провулків, ретрофутуристичних гаджетів і містичного нуару. У прототипі вже були продемонстровані плавна анімація плаща й система бою, де вдало комбінувалася механіка серії Arkham з новим сетингом.
Проєкт зупинили через невдалі переговори щодо прав. Видавець не отримав необхідну ліцензію від Warner Bros., тож роботу довелося припинити. Хоча гравці й бачили короткі відео з демоверсії, розробка стала заручником юридичних труднощів. Саме тому готовий, хай і сируватий, прототип так і не доріс до фінального релізу.
2. StarCraft: Ghost
- Розробник: Blizzard Entertainment
- Жанр: екшн зі стелсом від третьої особи
- Приблизний рік релізу: середина 2000-х
Здавалося б, розширення всесвіту StarCraft через пригодницький бойовик — ідеальний крок. Автори прагнули дати гравцям роль Нови, елітної спецагентки із телекінетичними здібностями й навичками непомітного проникнення. Спочатку гру розробляла Nihilistic Software, пізніше естафету передали Swingin’ Ape. На кожному етапі змінювалися вимоги до геймплею: спершу хотіли повноцінний стелс, потім акцент зсунувся на активний бій із безліччю футуристичних пристроїв.
Основна проблема полягала в тому, що дата виходу постійно переносилася, а технології за цей час суттєво оновлювалися. До моменту, коли гра перейшла на фінальну стадію, стало очевидно, що наявний прототип безнадійно застарів, а для його повного перероблення не вистачить ні часу, ні грошей. Зрештою Blizzard зосередилася на інших проєктах, тож StarCraft: Ghost залишилася однією з найгучніших невдач студії.
3. Star Wars 1313
- Розробник: LucasArts
- Жанр: кінематографічний екшн від третьої особи
- Приблизний рік релізу: 2013-2014
Ще до придбання Lucasfilm компанією Disney було оголошено розроблення пригодницької гри, котра мала розкрити кримінальне підземелля Корусанту. На виставці E3 2012 представили разюче демо: рівень 1313 виглядав деталізовано, а стрілянина й акробатика нагадували найкращі блокбастери на кшталт Uncharted. Первинно планували невідомого мисливця за головами, проте згодом концепт змінили й вирішили сконцентруватися на молодому Бобі Фетті. Глядачам обіцяли сцени перегонів, скелелазіння футуристичними конструкціями та змови кримінальних банд.
Коли Disney придбала Lucasfilm, внутрішні студії LucasArts почали масово закривати, а проєкт Star Wars 1313 зупинили. Хоча більшість експертів стверджувала, що гра була на досить просунутій стадії, компанія так і не надала можливості доопрацювати її. Від цієї історії залишилися тільки технодемо та згадки в інтерв’ю, де розробники розповідали про неймовірний потенціал.
4. Silent Hills (P. T.)
- Розробник: Kojima Productions (Хідео Коджіма)
- Жанр: психологічний survival horror
- Приблизний рік релізу: 2015
P. T. з’явилася у PS Store без великих анонсів, і гравці швидко зрозуміли, що вони мають справу з нетиповим інтерактивним жахом. Коридор, який циклічно повторюється, напружений саунддизайн і загадки, що постійно лоскочуть нерви, змушували шукати будь-який вихід. Наприкінці з’ясувалося, що це був тизер Silent Hills — спільного проєкту Хідео Коджіми та режисера Гільєрмо дель Торо з Норманом Рідусом у головній ролі.
На жаль, між Konami та Коджімою вибухнув конфлікт, через який компанія відмовилася від подальших планів. Тизер видалили з PS Store, а майбутня гра залишилася недоступною. Багато хто вважає, що P. T. вже у демоформаті задала новий стандарт у жанрі психологічних горорів. Сам факт її скасування викликав обурення не лише серед прихильників жахів, а й серед усіх, хто бачив величезний творчий потенціал цього тандему.
5. Scalebound
- Розробник: PlatinumGames
- Жанр: екшн-RPG з драконом-компаньоном
- Приблизний рік релізу: 2017
Світ Scalebound мав вразити гравців поєднанням фентезійного середовища з сучасними елементами, адже головний герой Дрю водночас носив навушники й міг трансформуватися для боїв з величезними істотами. Його основним союзником виступав дракон на ім’я Тубан, якому належало розвивати вміння і навіть візуальний вигляд. Обіцяли ігровий світ з епічними босфайтами та можливістю кооперативного проходження.
За лаштунками виникла низка труднощів: рушій не давав бажаної продуктивності, робота над бойовою системою затяглася, а терміни, узгоджені з видавцем Microsoft, щоразу порушувалися. Врешті проєкт закрили, пояснивши це сумішшю фінансових та технічних проблем. Багато фанатів досі згадують яскраві трейлери та шкодують, що Scalebound так і не стала справжнім проривом у жанрі екшн-RPG.
6. Prey 2
- Розробник: Human Head Studios (під крилом Bethesda)
- Жанр: футуристичний шутер із відкритим світом
- Приблизний рік релізу: 2013
Перша Prey 2006 року була незвичайним проєктом з індіанською міфологією та просторовими загадками, тому анонс другої частини зацікавив багатьох. У Prey 2 обіцяли роль маршала Кілліана Семюелса, який після авіакатастрофи опиняється на чужій планеті і стає там мисливцем за головами. Справжній інопланетний нуар: вуличні базари під неоновим світлом, різноманітні замовлення й відкритий світ, де гравець міг укладати угоди з різними фракціями.
Однак Bethesda була незадоволена темпом виробництва та якістю проміжних версій, тому гру врешті закрили. Пізніше студія Arkane випустила власну Prey (2017), але вона зовсім не нагадувала той вільний мисливський екшен, якого всі очікували після перших показів.
7. Fable Legends
- Розробник: Lionhead Studios
- Жанр: кооперативна action-RPG
- Приблизний рік релізу: 2016
Історія Альбіону завжди була сповнена казкових мотивів і гумору, притаманного серії Fable. У Fable Legends планували нестандартний кооперативний формат, де четверо гравців протистоять одному «лиходію», який керує монстрами й розставляє пастки. Завдяки такій асиметричній механіці кооператив міг стати надзвичайно захопливим. Гравці, що виступали на боці добра, об’єднували зусилля, а «злий» персонаж діяв з тіні, псував їм життя та споруджував нові перешкоди.
Втім, проєкт, що був майже на завершальній стадії, скасували після рішення Microsoft закрити Lionhead Studios. Офіційно говорили про фінансову невиправданість і сумніви щодо окупності. Так один із найцікавіших експериментів у всесвіті Fable залишився нереалізованим.
8. Agent
- Розробник: Rockstar North
- Жанр: шпигунський стелс-екшн про часи холодної війни
- Приблизний рік релізу: 2010-2011
Take-Two та Rockstar свого часу голосно заявили, що планують проєкт Agent як ексклюзив для PlayStation 3. Ідея передбачала політичні інтриги, приховані вбивства та темні операції в сетингу холодної війни. Чимало хто сподівався на гігантський світ на кшталт Grand Theft Auto, тільки без вуличних банд і з професійними шпигунами замість гангстерів.
Після першого оголошення новин майже не було. Пліткували, що розробка десь застопорилась, а Rockstar вирішила перекинути ресурси на більш перспективні тайтли. Урешті інформацію про Agent зняли з офіційного сайту, й проєкт без жодних заяв канув у Лету.
9. Van Buren (попередня версія Fallout 3)
- Розробник: Black Isle Studios
- Жанр: ізометрична ролівка у всесвіті Fallout
- Приблизний рік релізу: 2003-2004
До того, як Bethesda випустила власний Fallout 3, Interplay планувала продовжити класичну формулу перших двох ігор. Проєкт із кодовою назвою Van Buren мав розгорнутися у Колорадо, Юті та частині Невади. Гравець починав би як ув’язнений, котрий несправедливо (або справедливо, залежно від сюжету) опинився за ґратами, а події брунькувалися через серію виборів у постапокаліптичних пустках. Передбачали розвиток фракційних конфліктів, зокрема розширення впливу Нової Каліфорнійської Республіки, та більш поглиблену історію мормонів.
На жаль, Interplay мала серйозні фінансові проблеми, що призвели до ліквідації Black Isle Studios. Розробка зупинилася майже на порозі завершення. Чимало ідей Van Buren згодом реалізувалися у Fallout: New Vegas, зокрема лінія про Легіон Цезаря та історії східних територій США.
10. Mortal Kombat: Fire & Ice
- Розробник: Paradox Development (Midway)
- Жанр: пригодницька гра з елементами файтингу
- Приблизний рік релізу: 2006
Після успіху несподівано якісної екшн-адаптації Shaolin Monks студія Midway мала намір зробити спіноф про Скорпіона та Саб-Зіро, двох найпопулярніших представників серії Mortal Kombat. Це мав бути кооперативний бойовик, де закляті суперники рятують світ від значно більшої загрози. Ідея полягала в тому, щоб синхронізувати їхні контрастні здібності полум’я та льоду, одночасно розповідаючи цілісний сюжет із поглибленою взаємодією персонажів.
Утім, видавець переорієнтував команду Paradox на розробку гри про реслінг TNA Impact. Після фінансових проблем Midway студію закрили, а проєкт Mortal Kombat: Fire & Ice так і не побачив світ.
