З 1 травня на заправках буде нове паливо: у баки заливатимуть дивну "бовтанку"
З 1 травня на заправках буде нове паливо: у баки заливатимуть дивну "бовтанку"

З 1 травня на заправках буде нове паливо: у баки заливатимуть дивну "бовтанку"

Уже з цієї дати кожен літр бензину в країні обов’язково міститиме щонайменше 5% спирту — біоетанолу. Таку норму передбачає закон, ухвалений Верховною Радою в червні 2024 року.

І хоча офіційно це крок назустріч європейській інтеграції, насправді за ним ховається чимало ризиків — і для двигунів, і для гаманців, і навіть для безпеки на дорогах. Про це повідомляє Телеграф.

АЗС. Фото: скрін youtube

Бензиновий коктейль без рецепту

Біоетанол — це не якась космічна технологія. Це звичайний етиловий спирт, вигнаний із зерна та добре висушений. Його давно використовують у світі як екологічну добавку до пального. Проблема не в самій ідеї, а в тому, як саме її реалізують в Україні.

"У нас поки що немає ні стандартів якості, ні органу, який би контролював процес змішування спирту з бензином", — каже аналітик Консалтингової групи А-95 Артем Куюн. Тобто, умовно кажучи, вам можуть залити у бак невідомо який "коктейль" — з домішками, брудний або нестабільний. А ви навіть не знатимете, що сталося з вашим двигуном через пару тижнів.

Що може піти не так?

  • Ризики для старих авто: не всі двигуни однаково добре реагують на спиртове паливо. Особливо ті, що були випущені до 2010 року. Біоетанол може роз’їдати гумові ущільнювачі, викликати корозію, погіршувати запуск в холодну погоду.
  • Витрати зростають: спирт має меншу енергетичну цінність, ніж бензин. Це означає, що витрата пального може зрости — а отже, і ваші витрати на поїздки.
  • Контрафакт рулить: без чітких критеріїв і перевірок на ринок можуть хлинути тонни неякісного або навіть небезпечного спирту, який виробляють у гаражах, а не на сертифікованих підприємствах.

ЄС нам такого не пробачить?

Це — частина зобов’язань України перед Євросоюзом. У ЄС давно вже використовують біоетанол як екологічну альтернативу, але там діють жорсткі регламенти, стандарти і регулярний контроль якості. В Україні ж це виглядає як чергове "давайте зробимо, а там буде видно".

АЗС. Фото: скрін youtube

Що робити водіям?

  1. Слідкувати за якістю пального — заправлятись лише на перевірених АЗС, навіть якщо це дорожче.

  2. Читати про сумісність авто з біоетанолом — особливо якщо ваша машина має більше 10 років.

  3. Запасатись терпінням і грошима — бо перехідний період, швидше за все, буде тернистим.

Раніше ми повідомляли, що водії в Україні можуть отримати штраф за "пияцтво", навіть якщо вони тверезі: які продукти "зашкалять" алкотестер.

Джерело матеріала
loader
loader