/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F5ec9855935834b0e350c8870c5082c91.jpg)
Bosch успішно випробував систему гальмування без механічного з’єднання
- Система brake-by-wire повністю замінює механічний зв’язок між педаллю гальма та гальмівною системою на електричні сигнали.
- Bosch вже отримала замовлення від різних автовиробників і планує випустити рішення на ринок восени 2025 року.
- Компанія очікує, що до 2030 року 5,5 мільйона автомобілів по всьому світу будуть обладнані системою електронного гальмування.
Шість днів, понад 3 300 кілометрів, різні кліматичні зони — таким був незвичайний тест-драйв, у який вирушила команда розробників Bosch. Вони вперше успішно випробували нову електронно-гідравлічну систему гальмування, діставшись дорогами загального користування до Полярного кола.
Система brake-by-wire повністю усуває механічний зв’язок між педаллю гальма та гальмівною системою. Запит водія на гальмування передається в систему brake-by-wire виключно у вигляді електричного сигналу резервними сигнальними лініями. Для цього принципово нового підходу Bosch пропонує надійне та ефективне рішення з двома незалежними гідравлічними гальмівними приводами: гальмівним приводом по проводам та ESP®. Сучасні гальмівні системи, такі як інтегроване підсилювальне гальмо від Bosch, забезпечують необхідне дублювання в разі несправності завдяки механічному з’єднанню з педаллю гальма. У новому рішенні Bosch brake-by-wire це з’єднання через механічну тягу з педаллю гальма усунуто.
Як провідна компанія в галузі розробки гальмівних і кермових систем, Bosch постійно працює над інноваційними бездротовими рішеннями. Щодо нової електрогідравлічної гальмівної системи, то її планується вивести на ринок з осені 2025 року. Окрім електрогідравлічного рішення, Bosch також розробляє суто електромеханічну систему. Компанія вже отримала замовлення від різних автовиробників і очікує, що до 2030 року понад 5,5 мільйона автомобілів у всьому світі будуть обладнані системою brake-by-wire.
Переваги системи гальмування без механічного з’єднання від Bosch
Завдяки відсутності механічного з’єднання більше немає потреби встановлювати компоненти гальмівної системи на захисній перегородці автомобіля. Замість цього їх можна монтувати там, де це найбільш вигідно з погляду безпеки під час зіткнення, при оптимізації шуму, вібрацій, жорсткості, а також з точки зору виробництва. Гнучкість у виборі місця встановлення гальмівних приводів дозволяє уникнути необхідності розробляти окремі варіанти для автомобілів із лівим і правим кермом. Бездротова технологія також дає можливість створювати нові конструкції педалей зі значно коротшим ходом, що відкриває простір для переосмислення дизайну салонів автомобілів.
Гідравлічне brake-by-wire рішення від Bosch базується на перевіреній гальмівній технології та являє собою комбінацію електропривода гальм та системи ESP®. Його компактна конструкція вимагає менше місця для встановлення та знижує вагу гальмівної системи.
Оскільки електропривод гальм і ESP® підключені до різних каналів резервної електричної системи, вони можуть незалежно один від одного створювати необхідний гальмівний тиск на всіх чотирьох колесах у разі несправності. Тому це рішення Bosch також підходить для високоавтоматизованих транспортних засобів, забезпечуючи захист гальмівної системи, необхідний з міркувань безпеки.
Успішне випробування на великій відстані надало важливі дані для подальшого розвитку технології
Система brake-by-wire створюється в центрі розробок Bosch в Абштатті, Хайльбронн. Команда розробників вирушила в далеку подорож із південного заходу Німеччини та проїхала через Гамбург, Копенгаген і Стокгольм, дісталася до Полярного кола та фінішувала в зимовому випробувальному центрі Bosch Vaitoudden на півночі Швеції. Аби здійснити таке довготривале випробування, Bosch подала заявки й отримала дозволи проїхати на тестовому автомобілі дорогами загального користування декількох країн. «Вся команда працювала, аби це сталося, із неймовірною мотивацією і пишається цим досягненням. Під час подорожі наша гідравлічна електронна гальмівна система працювала бездоганно. Першим же багатокілометровим тестуванням ми переконливо продемонстрували, що можемо безпечно й успішно перенести цю систему гальмування із випробувального треку на дорогу», — говорить Хаген Кукерт, керівник проєкту з розробки електроприводної гальмівної системи на заводі Bosch в Абштатті. «Ми виконали тисячі гальмівних операцій під час подорожі, отримали важливу інформацію та дані про поведінку системи в найрізноманітніших дорожніх ситуаціях і змогу порівняти їх з нашими попередніми моделями. Все це буде враховано для подальшої оптимізації нашого рішення».

