Побутові споживачі в Україні мають своєчасно оплачувати комунальні послуги. Зокрема, необхідно платити за воду та опалення, а також передавати показники лічильників. У Київській міській державній адміністрації (КМДА) розповіли, коли треба проводити повірку водомірів та тепломірів та що може загрожувати, якщо це не робити.
Як часто лічильники води і тепла мають проходити повірку
В Україні міжповірочний інтервал для лічильників води і тепла становить чотири роки від дати виробництва пристрою. У технічному паспорті лічильника має бути вказана дата його виробництва, або дати останньої повірки, яку зазначено в свідоцтві про повірку.
«Якщо лічильник відповідає встановленим технічним вимогам, то споживач отримує відповідне свідоцтво про повірку. При невідповідності лічильника технічним вимогам надається довідка про непридатність приладу. У такому випадку лічильник необхідно замінити на новий», – йдеться у повідомленні
Важливо не плутати дату від якої розраховується міжповірочний інтервал лічильника з датою опломбування/встановлення на облік.
Що може загрожувати, якщо вчасно не пройти повірку лічильників
У побутових споживачів, які вчасно не пройшли повірку лічильника, прилад знімають з абонентського обліку. Це означає, що постачальники послуг надалі не зможуть використовувати його показання як підставу для обсягу нарахувань.
Нарахування здійснюватиметься за іншими алгоритмами, які визначаються особливостями технічних характеристик будинку, а саме:
- при наявності вузла комерційного обліку (загальнобудинкового лічильника) за його показаннями;
- при відсутності загальнобудинкового лічильника – за нормою.
Нарахування у такому випадку будуть вищими, ніж за показаннями квартирного лічильника.
Нагадаємо, як побутовим споживачам передати показники лічильника газу.