/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2Ff98df606285483c2d450220b66f4283b.jpg)
Європейський союз планує заборонити використання вуглецевого волокна в автомобілях, і автовиробники серйозно хвилюються
У новому проєкті ЄС може класифікувати вуглецеве волокно як небезпечний матеріал для автомобілів.Заборона може загрожувати виробникам автомобілів, які використовують вуглецеве волокно для зменшення ваги електромобілів та покращення дальності подорожування.Навіть якщо закон буде прийнято, він не набуде чинності до 2029 року, що дозволить час на внесення змін.Матеріали, такі як свинець, ртуть, кадмій та шестивалентний хром, вже давно класифікуються як небезпечні. Незважаючи на це, вони все ще дозволяються у секторі автомобільної промисловості за винятками, які не стосуються інших товарів споживання. Тепер інший матеріал може стати об’єктом повного заборону в європейських автомобілях: вуглецеве волокно.Згідно з новим звітом, Європейський парламент, відповідальний за закони унії, нещодавно підтвердив чернетку перегляду Директиви про відходи від автомобілів (ELV), яка регулює розбирання та переробку автомобілів та має на меті зробити їх більш екологічно чистими. В ньому вуглецеве волокно вперше в світі класифікується як шкідливий матеріал.Вуглецеве волокно широко використовується в автомобілебудуванні, а також у багатьох інших галузях, таких як лопаті вітрових турбін, автомобілі та, в меншій мірі, мотоцикли, через свою вищу міцність у порівнянні зі сталлю та легкість у порівнянні з алюмінієм. Хоча воно дорожче обох вищезгаданих матеріалів, його вигоди зачасту переважають недоліки.Чи Загрожує Ринку На Мільярди Руйнування?Світовий ринок вуглецевого волокна, який був оцінений в 5,48 мільярда доларів у 2024 році, очікується, що за оцінками американської дослідницької фірми Roots Analysis, буде щорічно зростати в середньому на 11% до 17,08 мільярда доларів до 2035 року. Наразі автомобілі становлять 10-20% усіх застосувань відповідно до звіту. Ця цифра має експоненційно збільшуватися, оскільки виробники прагнуть зменшити вагу своїх електромобілів.Додаткова вага електромобілів порівняно з транспортними з ДВЗ виникає через необхідність перевозити великий батарейний блок, зазвичай на підлозі. Використання вуглецевого волокна розглядається як ідеальний варіант рішення цієї проблеми, особливо для преміум-виробників, для яких ціна далеко не є першим пріоритетом, на відміну від керованості та дальності, які постраждали від усієї цієї ваги і які для них мають значно більше значення.Обережно: При Видаленні Вуглецеве Волокно Може Бути НебезпечнимЧому ж ЄС вважає матеріал небезпечним? Проблема полягає в тому, що при викиді вуглецевого волокна, яке зв’язане з смолою, волокна можуть стати пилом у повітрі, що приводить до коротких замикань у механізмах та, що ще важливіше, до болю людей у разі контакту зі шкірою та слизовими оболонками.Як вказує Nikkei Asia, найбільше від цієї заборони можуть втратити три японські компанії: Toray Industries, Teijin та Chemical, які разом утримують 54% світового ринку вуглецевого волокна. Для Toray Industries, після авіації та виробництва вітрової енергії, автомобілі є третім найбільшим сегментом бізнесу. Більш того, 50% з них припадає на Європу, отже, ця компанія суттєво постраждає, якщо цей проект закону буде прийнято.Окрім електромобілів, багато брендів використовують вуглецеве волокно у своїх автомобілях з ДВЗ або гібридних автомобілях, навіть виготовляючи з нього весь шасі своїх суперкарів. Хороша новина полягає в тому, що навіть якщо ця заборона буде прийнята в Європі (і це велике “якщо”, оскільки вона зустріне багато опору), вона не набуде чинності до 2029 року.

