Праві онлайн-шоу захоплюють медіапростір США та впливають на вибори ‒ дослідження
Праві онлайн-шоу захоплюють медіапростір США та впливають на вибори ‒ дослідження

Праві онлайн-шоу захоплюють медіапростір США та впливають на вибори ‒ дослідження

Праві онлайн-шоу захоплюють медіапростір США та впливають на вибори ‒ дослідження

У топі подкастів США ‒ проєкти з правим ухилом. Вони про спорт, стендап і подорожі, але просувають чітку політичну лінію.

Більшість найпопулярніших онлайн-шоу у США мають чітко виражене праве ідеологічне спрямування, що суттєво впливає на формування громадської думки. Зокрема праві шоу значно переважають за кількістю підписників, переглядів і рівнем охоплення аудиторії. Підвищений інтерес до онлайн-шоу став особливо помітним у контексті виборчої кампанії 2024 року, яку іноді називають "подкастовими виборами". Інтерв'ю кандидатів, зокрема Дональда Трампа та Камали Гарріс, у популярних блогерів стали одним із ключових способів донесення меседжів до виборців.

Американська некомерційна організація Media Matters проаналізувала 320 політичних і навколополітичних програм, серед яких подкасти, стріми та інші види довготривалого аудіо- й відеоконтенту на таких платформах, як YouTube, Spotify, Rumble, Twitch, Kick, а також у соціальних мережах Facebook, Instagram і TikTok. Apple Podcasts не було включено через відсутність публічних даних про аудиторію.

Зокрема під час святкування перемоги Трампа на виборах президент UFC Дейна Вайт подякував популярним стрімерам і подкастерам, серед яких Адін Росс, Тео Вон, автори шоу Bussin' With the Boys і Джо Роган, за їхній внесок у кампанію.

За даними Edison Podcast Metrics, у тижні, що передував виборам, виступи Трампа на онлайн-платформах охопили в середньому 23,5 мільйона американців, тоді як Камала Гарріс досягла аудиторії в 6,4 мільйона осіб.

Онлайн-шоу та подкасти стають дедалі впливовішим джерелом новин. За дослідженням Pew Research 2023 року, 87% слухачів вважають обговорення новин у подкастах переважно точними, а 31% висловлюють вищий рівень довіри до подкастів порівняно з іншими джерелами інформації.

У серпні 2024 року Pew повідомив, що близько 20% американців регулярно отримують новини від інфлюенсерів у соцмережах, а тижневе охоплення найбільших онлайн-шоу часто перевищує показники традиційних телеканалів.

Аналітики зазначають, що домінування правих голосів в онлайн-просторі не завжди супроводжується декларуванням політичної позиції. Так, за даними Bloomberg, більшість впливових ютуберів, які не позиціонують себе як політичних експертів, регулярно транслюють меседжі, що зображують американських чоловіків як жертв політики демократів, спрямованої на зменшення їхньої ролі в суспільстві. Видання проаналізувало понад 2000 відео ‒ майже 1300 годин контенту ‒ від дев’яти популярних блогерів, серед яких Адін Росс, Джо Роган, Логан Пол, Тео Вон і Патрік Бет-Девід.

Інші висновки дослідження:

  • Із 320 проаналізованих шоу 191 мали праве ідеологічне спрямування, а 129 — ліве. Загальна кількість підписників усіх шоу перевищила 584 мільйони.
  • Онлайн-шоу правого спрямування об’єднали понад 480 мільйонів підписників, що майже в п’ять разів більше, ніж аналогічний показник для лівих шоу (близько 104 мільйонів).
  • Приблизно 82% загальної кількості підписників усіх оцінених шоу припадає на праві проєкти.
  • Дев’ять із десяти найпопулярніших шоу за кількістю підписників є правими. Лише одне ліве шоу потрапило до цього списку ‒ "What Now?" з Тревором Ноа, із сумарною аудиторією понад 21 мільйон підписників.
  • Значна частина контенту маскується під неполітичний: понад третина шоу самоідентифікують себе як аполітичні, попри те, що 72% з них мають чітко виражений правий ухил. Часто вони позиціонуються як комедійні, розважальні або спортивні.
  • П’ятнадцять праворадикальних шоу, класифікованих як комедійні, мають сукупно понад 117 мільйонів підписників. Серед них ‒ "The Joe Rogan Experience", "This Past Weekend with Theo Von" і "Full Send Podcast".
  • На канали правих шоу припадає близько двох третин переглядів на YouTube ‒ загалом 65 мільярдів, у той час як ліві шоу зібрали 31,5 мільярда переглядів.
  • Платформа Rumble активно використовується правими авторами для розширення охоплення ‒ йдеться про мільйони підписників і мільярди переглядів.

Нагадаємо, директор ФБР Кеш Пател отримав 25 тисяч доларів від кінокомпанії, яка поширює теорії змови про "глибинну державу" (Deep State) та проросійські наративи.

Джерело матеріала
loader
loader