/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F1b9dbbd23a9fa617ae9b110eedf915dc.jpg)
Спроби Росії поновити авіасполучення зі США зустрічають спротив у Європі - Politico
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Politico.
«Москва виступає за відкриття повітряного простору США для російських авіаліній, щоб воно стало частиною угоди про припинення вогню в Україні. Але ця схема стикається з великою проблемою – ЄС не у захваті від такої ідеї, а без участі Європи перельоти до США не будуть простим завданням для російських авіаперевізників», - йдеться в повідомленні.
Видання наводить слова неназваного представника Єврокомісії, який зауважив, що позиція ЄС щодо дотримання санкцій проти Росії залишається твердою, включаючи заборону доступу до авіапростору ЄС для російських авіакомпаній.
Окрім цього головного політичного міркування, європейці обґрунтовано вважають, що повернення російських літаків в європейське небо може призвести до проблем з авіаційною безпекою, адже жоден з таких літаків не отримував ліцензійного обслуговування більше трьох років - з початку російського вторгнення в Україну.
Зазначається, що з лютого 2022 року російським авіаперевізникам заборонили польоти над територією країн ЄС і США, також введена заборона на постачання запасних частин від провідних авіавиробників, таких як Boeing або Airbus.
Тож існує дуже висока ймовірність, що російські авіакомпанії використовували підроблені запасні частини, щоб підтримувати внутрішнє авіаційне сполучення. Виходячи з цього, допуск таких літаків до європейського авіапростору може бути не лише небезпечним, а й відкрити шлях для проникнення на європейський ринок підробленого авіаційного обладнання.
Запобігання всім цим ризикам могло б створити додаткове навантаження для Європейського агентства з авіаційної безпеки та у будь-якому випадку потребувало б кількох років для повернення російських авіаперевізників до європейських стандартів безпеки.
На додаток до міркувань безпеки та сертифікації існує ще й правова суперечка. Російські літакипросто не зможуть приземлятися в європейських аеропортах, тому що більшість із них були просто вкрадені владою РФ у європейських авіаперевізників відразу після початку російського вторгнення в Україну. Тому такі літаки будуть негайно вилучатися після приземлення в Європі.
Politico нагадує, що вимога про поновлення прямих перельотів між Росією і США пролунала від російського міністра закордонних справ Лаврова як передумова для «безумовного» припинення вогню в Україні. Ще одна «цікава» пропозиція російського міністра стосувалася закупівлі літаків американської корпорації Boeing за рахунок нині заморожених російських активів. Поки що такі забаганки російської влади залишилися без відповіді від адміністрації Дональда Трампа та не привели до скасування санкцій.
Додатковим стримуючим фактором для ЄС у поновленні авіасполучення з Росією є небезпека самого російського авіаційного простору. Кричущим прикладом такої небезпеки стала катастрофа азербайджанського пасажирського літака, який був збитий у небі над РФ російськими засобами ППО.
Як повідомлялося, під час переговорів із США Росія просила дозволу на закупівлю літаків Boeing, використовуючи гроші заморожених державних активів після припинення вогню в Україні. США відмовилися обговорювати будь-які економічні зобов'язання з Росією, доки не буде досягнуто припинення вогню в Україні.
За даними США, заморожені російські активи в цій країні становлять близько 5 млрд доларів.

