Москва намагається переконати США відкрити повітряний простір для російських авіакомпаній у межах домовленостей про припинення вогню з Україною. Але з цим планом виникає серйозна проблема — ЄС не підтримує таку ідею, а без згоди Європи російським авіаперевізникам буде складно дістатися до США, повідомляє POLITICO.
"По-перше, санкції ЄС проти Росії залишаються чинними, зокрема заборона на польоти російських авіакомпаній над повітряним простором ЄС", — зазначив представник Єврокомісії на умовах анонімності.
Окрім політичних рішень щодо санкцій, чиновник ЄС також вказав на "серйозні питання безпеки", пов'язані з можливим відкриттям повітряного простору ЄС для російських літаків, оскільки "невідомо, чи належним чином обслуговувалися російські авіакомпанії та служби повітряного руху протягом останніх трьох років, що ставить під сумнів справність російського повітряного флоту".
"Як наслідок, існує висока ймовірність того, що в літаки, які експлуатуються на внутрішньому ринку Росії, встановлюються підроблені деталі. Дозвіл на комерційну експлуатацію цих літаків в Європі не тільки небезпечний, але й створює ризик потрапляння підроблених деталей до Євросоюзу", — сказав Сандер Старревельд, директор консалтингової компанії SIG Aviation.
З практичного погляду, відкриття неба Європи для російських авіакомпаній, таких як "Аерофлот", також покладе величезний тягар на Агентство з авіаційної безпеки ЄС (EASA).
Агентство буде зобов'язане забезпечити рівень безпеки російських літаків, еквівалентний рівню безпеки літаків, які вже експлуатуються в ЄС, сказав Старревельд.
"Цей процес потребує часу, особливо враховуючи обсяг роботи", — додав Старревельд.
Крім проблем із безпекою та сертифікацією, багато російських літаків, можливо, ніколи більше не зможуть приземлитися в Європі, тому що насправді вони не російські, а були вкрадені в орендодавців після початку війни.
"Деякі літаки можуть бути конфісковані відразу після приземлення в Європі через одностороннє рішення Росії націоналізувати орендовані літаки", — сказав Старревельд, зазначивши, що "існують величезні борги перед західними лізинговими компаніями, і я очікую, що вони намагатимуться стягнути якомога більше активів".
Будь-які спроби послабити обмеження для американських і російських авіакомпаній спричинять тиск на ЄС, щоб він також зробив подібні кроки. Європейські перевізники давно скаржаться на додаткові витрати через обхід російського повітряного простору під час рейсів до Азії, що дає перевагу китайським авіалініям.
Попри ці економічні труднощі, Брюссель обережно ставиться до ідеї переговорів із Москвою щодо доступу до її повітряного простору — зокрема через те, що польоти над Росією вважаються небезпечними.
Раніше речниця Держдепу Теммі Брюс заявляла, що Сполучені Штати не укладатимуть з Москвою угод та не послаблюватимуть санкції, поки не буде досягнуто припинення вогню в Україні.