/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F131%2F80c6aabf82d6e9874eca302be7df3938.jpg)
Окупанти провели низку масованих штурмових дій: деталі
Мото-раш...
Минулої доби РОВ провели низку масованих штурмових дій. Основними епіцентрами стали Оріхівський і Покровський напрямки. Особливістю штурмів стало те, що в них використовували велику кількість особового складу, в середньому 350-400 осіб, а також не меншу кількість мотоциклів. Наприклад, на Покровському напрямку РОВ використовували під час штурмових дій до сотні мотоциклів.
Раніше штурми були системними суїцидальними вилазками невеликих груп по 3-4 людини і зрідка накатами з технікою і десантом, замкненим у надбудовах МТ-ЛБ, ОБТ та інших ББМ, а також цивільному автомобільному транспорті. Настільки масових штурмів на мотоциклах не просто не використовувалося давно, вони взагалі не практикувалися раніше.
Коли мотоцикл у РОВ став одним із засобів пересування, його використовували під час штурмів у невеликій кількості 10-20 одиниць. Але задіяння до сотні мото-штурмовиків - це унікальне явище навіть для цієї війни, яке, не виключено, може так само стати системним.
Використання мотоцикла як штурмового транспорту здається чимось сюрреалістичним, але коли командуванню начхати на життя своїх вояків, то тут і електро-самокат може зійти за дефіцитний БТР-82А. Крім того, мотоцикли дають змогу дуже швидко долати відстані і, коли основною метою є закріплення в певній точці на карті типу "кущ", "вирва", "пагорб" і розбита в мотлох сільська зупинка, - цілком згодиться.
Велика кількість таких двоколісних суїцидників ускладнює по них роботу fpv-дронів. Те, що наші підрозділи витримали це випробування на міцність, ще не означає, що завтра або за кілька днів мотоциклістів буде вже 200 або 300, з дещо більшою вогневою підтримкою.
Така тактика вкотре порушує питання про те, чому тоді, коли була така можливість, поля й дороги за ймовірними напрямками просування РОВ не перетворювали на суцільне мінне поле, перетягнуте колючим дротом вздовж і впоперек, ушир, у глибину і в четвертий простір? Колючий дріт, до речі, як гальмівний елемент, однаково добре впливає як на піхотну компоненту, так і на легкий транспорт, особливо, такий як мотоцикл.
Ще у 2024-му році було зрозумілим, що протипіхотні загородження повинні будуть стати превалювальними та буквально гіпертрофованими, оскільки саме піхотою РОВ воюватимуть, перетворюючи її, а не танки та ББМ як основний елемент просування. Зокрема, комплексне застосування артилерії, особливо батальйонної, з касетними боєприпасами, легких РСЗВ, fpv-дронів, що детонують у повітрі з великою кількістю осколкових елементів, та інших засобів, спрямованих на ураження площі, а не поодиноких цілей, могло вплинути на ситуацію, але...
Зовсім не виключено, що російські війська найближчим часом перетворяться з механізованих на мотоциклетні. Тим більше, що багато хто з цих засобів у РОВ китайського виробництва. Китайські підприємства виробляють величезну кількість мотоциклів на добу, тому нестачі в них у Росії, яка відчуває серйозні проблеми у виробництві навіть такого виду транспорту, явно не буде.
Загроза намітилася. Як вона буде розростатися - побачимо.
Хто такий Олександр Коваленко
Коваленко Олександр народився 15 грудня 1981 року в Одесі. Закінчив Одеську Академію зв'язку ім. Попова. З 2014 року бере активну участь у протидії агресії Росії проти України. Військово-політичний оглядач групи "Інформаційний опір". Провідний експерт Українського Центру дослідження проблем безпеки. Український політичний і економічний блогер під ніком "Злий одесит".

