Популярний у соцмережах шоколад спричинив світовий дефіцит фісташок
Несподівана популярність дубайського шоколаду в соцмережах призвела до світової кризи поставок фісташок, спричинивши різке зростання цін і дефіцит цього горіха. Причиною став вірусний успіх плиток від еміратського бренду FIX, які поєднують фісташковий крем, тісто катаїфі та молочний шоколад. Як інформує «Главком» , про це повідомило видання Financial Times.
Хоча цей десерт існує з 2021 року, справжній бум почався вже 2024 року. Це спровокувало хвилю підробок і ажіотажний попит, через який виробники шоколаду масово скуповували фісташки.
Запаси горіхів і так скоротилися через слабкий урожай у США – головного експортера фісташок. Але після вірусного успіху дубайського шоколаду ціни на ядра злетіли з 316 грн до 451 грн за 0,45 кг.
«Наразі світ фісташок практично вичерпаний», – заявив Джайлз Хакінг із компанії з торгівлі горіхами CG Hacking.
Іран, другий за обсягами виробництва, збільшив експорт до ОАЕ на 40% лише за півроку. Однак навіть цього виявилося недостатньо: шоколатьє по всьому світу стикаються з нестачею не тільки фісташок, а й катаїфі – тонкого хрусткого тіста.
Оригінальний виробник, FIX, продає свої плитки лише дві години на день і лише в ОАЕ. Проте соціальні мережі перетворили цей десерт на глобальний тренд, що викликало хвилю копій. У компанії заявили, що пишаються своїм впливом, але стурбовані випадками використання їхнього бренду для обману покупців.

