/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fd059e00962f36b8b4a4e4abb0daab157.jpg)
Україна представила на виставці у Японії видання друкарні «Фактор-Друк», відновленої після обстрілу
Про це повідомляє Міністерство економіки України, передає Укрінформ.
Зазначається, що у виданні зібрані 20 історій українського бізнесу, який, попри війну, руйнування та релокацію, продовжує працювати і створювати робочі місця в Україні. Серед героїв — підприємства з Краматорська, Покровська, Нікополя, Гуляйполя, Харківщини та інших регіонів.
«Це видання, як і загалом павільйон України на EXPO 2025, розповідає світові про нашу силу та цінності. Український бізнес продовжує працювати попри надскладні обставини. І навіть саме по собі "Фактор Друк" є прикладом цієї стійкості. Ми горді, що можемо розповісти історії таких українських підприємців на таку велику аудиторію, адже цьогоріч очікується, що Expo2025 відвідає 23 мільйонів людей”, — наголосила перша віцепрем’єр-міністерка України — міністерка економіки Юлія Свириденко.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fa509d2127a9579225b4072fe2ed68ae5.jpg)
Видання створене у партнерстві з Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні і є одним із перших продуктів, які «Фактор-Друк» виготовив повністю власними силами після знищення частини виробництва.
У міністерстві зауважують, що до війни «Фактор-Друк» друкував близько 40% українських шкільних підручників та іншу літературу, але після руйнування палітурного цеху працював лише частково. На початку 2025 року друкарня повністю відновила свою роботу, зокрема завдяки допомозі американського філантропа Говарда Баффета.
Серед підприємств, представлених у виданні, «Інтерпайп Ніко Тьюб», який продовжує працювати в Нікополі попри постійну загрозу обстрілів. Підприємства «Д Лайт» та UBC Group були змушені релокуватися з Харківщини, але змогли відновити свою діяльність на нових локаціях. Компанія Delta Food переїхала з Гуляйполя, а Ecosoft відновилася після значних руйнувань.
Попри близькість до фронту, «Крамтехцентр» продовжує працювати в Краматорську. Київський годинниковий завод випускає нові унікальні моделі українських годинників KLEYNOD у столиці. COLLAR Company з прикордонного з Росією Чернігова зростає і виходить на міжнародні ринки, а компанія Kronospan навіть під час війни відкриває нові виробничі потужності.
У виданні представлені історії «Керамічні маси Донбасу», більшість виробництва якого залишається у Слов'янську; ТОВ «Контакт», що релокувалося з Донеччини до центральних областей; «Сем Екопак», який запустив нову виробничу лінію попри війну; Ancientsmithy та Vitrage Art Souvenirs, які збільшили поставки своєї продукції по всьому світу; Цітіус-С та АЕРОМЕХ, що продовжують працювати після двох вимушених релокацій; та «Імпексмаш», що відновився після руйнувань. Ливарно-механізований завод у Покровську став прикладом незламності промисловості на прифронтових територіях.
Як повідомлялося, друкарня «Фактор-Друк» — найбільший в Україні поліграфічний комплекс повного циклу з виготовлення газетно-журнальної та книжкової продукції. Кожна третя книга, яка видавалась в країні, друкувалась цією типографією. Після ракетного обстрілу з боку Росії було зруйновано майже половину технологічних ліній компанії. Наразі триває відновлення повного циклу виробництва.
14 квітня Український павільйон «Not For Sale» офіційно відкрив свої двері на Всесвітній виставці EXPO 2025 в Осаці, представивши унікальну концепцію "Магазину, у якому нічого не можна купити".

