Огляд MG ZS HEV: найдоступніший гібрид або приклад розвитку сучасних технологій
Огляд MG ZS HEV: найдоступніший гібрид або приклад розвитку сучасних технологій

Огляд MG ZS HEV: найдоступніший гібрид або приклад розвитку сучасних технологій

Свіжий ZS HEV отримав першу в світі 3-ступінчасту гібридну трансмісію, 8 пресетів їзди, три рівні рекуперації та 5 літрів на 100 км шляху. Як сказали б наші пращури чумаки, сіль цього автомобіля не в акумуляторах, а в принципах: HEV+ може працювати і як послідовний, і як паралельний гібрид.

Хочете вірте, хочете — ні, але в Україні бум на гібриди. Падає попит буквально на все: і на електрички, і на «бензин», і на «дизель». А ось продажі двомоторних версій, якщо порівняти з першим кварталом минулого року, стрибнули в небо більш ніж на 50%. Саме те для старту продажів будь-якої автівки, в назві якої є приставка Hybrid. Але наш герой — не просто ще один кросовер із двома різноплановими двигунами, все набагато складніше. Фактично китайці перевинайшли систему заново — починаючи з компонування осередків у батареї і закінчуючи октетом пресетів.

Огляд MG ZS HEV: найдоступніший гібрид або приклад розвитку сучасних технологій - Фото 1

Бренд MG — чудовий барометр віку. Деякі з нас ще пам’ятають MG ZS, як заряджену версію Rover 45. Який, своєю чергою, був оспортивненим Rover 400. А той — підретушованою Honda Civic. Тим паче, що було це вже у XXI столітті — старожили напевно пам’ятають цей седан за часів першого заходу MG на український ринок. А от якщо в закутках вашої пам’яті причаїлися верткі родстери, то вам час оформляти пенсію…

Останні вісім років ZS — кросоверна версія хетчбека MG3. І куди більш успішна. Вона знаходиться на стику В і С-класів, де конкуренція завжди була на найвищому рівні. Але і продажі, в разі успіху, значні. Тим більше що ZS, на відміну від інших китайських виробів, тепло та радісно прийняли в Європі. На цей момент його тираж підкрадається до мільйона — для нішевого китайського бренду, орієнтованого на експорт величина гідна.

Зміст

  • 1 Зайві прикраси
  • 2 Починаючи з основ до унікальності
  • 3 Як працює система в реальному часі?
  • 4 Ціна технологій
  • 5 Висновок

Зайві прикраси

Здавалося б, третя генерація, нічого не додала і не позбавила в кросовері, але тільки для неуважних. Врівноважену зовнішність MG ZS трохи осучаснили та додали витонченості новими гранями з боків кузова та більш витягнутим силуетом, хоча в розмірах змін майже немає. З’явились нові вузькі LED фари на кшталт MG One, схожа за формою решітка радіатора та задні ліхтарі.

111111111111

В салоні свіжа архітектура: перекомпонували деталі, а матеріали на дотик та вигляд якісніші. Велика цифрова приладова панель тепер точно має достатньо інформації, якої не вистачало раніше електричній версії. Збільшили й центральний екран мультимедіа. В пропозиції тепер є темний чорний салон та в комбінації з білою обшивкою крісел та деталей торпедо.

111

Під всією красою ховаються давно знайомі мотори і коробки, а також колишня підвіска, правда трохи допрацьована. В передній багатоважільній конструкції оновили важелі та стабілізатори. Трохи укріпили підрамник та зробили міцнішими кронштейни кріплення.
Позаду залишилась торсійна балка, але тепер її теж зміцнили, встановили більш сучасні та легкі амортизатори, а також нову втулку, яка сприяє покращеному поглинанню коливань під час їзди.

Але головна обновка криється в гібридній трансмісії MG ZS HEV. За словами розробників, вона водночас унікальна за конструкцією і в маркетинговому плані — ZS обіцяє стати найдоступнішим гібридним кросовером у Європі. Так і є — гібридні версії Hyundai Kona, Nissan Juke і Renault Captur коштують трохи дорожче, водночас самі кросовери всіма ногами в класі В-SUV.

Те саме і на нашому ринку, де в ніші гібридних компакт-кросоверів Jeep Avenger, і Honda HR-V, і Toyota Yaris Cross, і Toyota CH-R. Тож щоб журналісти та користувачі не заплутались в різних типах гібридних систем та розібралися у всіх тонкощах, дилер марки MG запросив нас на спеціальний технічний тренінг.

Огляд MG ZS HEV: найдоступніший гібрид або приклад розвитку сучасних технологій - Фото 17

Починаючи з основ до унікальності

Світ гібридних автомобілів останніми роками стрімко еволюціонує, а кожен автовиробник шукає нові ефективні підходи намагаючись уникнути копіювання. Зараз домінують два основних типи гібридних систем — паралельні та послідовні. Кожна має свої переваги, недоліки та сферу застосування. Але з появою нового MG ZS HEV картина починає змінюватися: британсько-китайський бренд представив систему, яка об’єднує краще з обох світів і додає щось нове.

Спецпроєкти

У паралельних гібридах (наприклад, Toyota Yaris Hybrid, Honda Jazz e:HEV) двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) та електромотор працюють спільно, або по черзі, залежно від умов. У місті перевагу має електропривід, тоді як на трасі — ДВЗ, іноді обидва джерела працюють одночасно для максимальної ефективності. Головна перевага — адаптивність і простота конструкції.

Послідовні гібриди (наприклад, Nissan Qashqai e-power) працюють за іншим принципом: ДВЗ не крутить колеса, а лише заряджає акумулятор або живить електромотор, який і забезпечує привід. Такі системи ближчі до електрокарів за відчуттями, забезпечують плавну тягу і стабільне прискорення.

1111

MG не пішли ні стандартним японським, ні французьким шляхом. Новий MG ZS Hybrid+ не просто поєднує дві концепції — він створює третій тип підходу. Його система працює в декількох режимах: електричному, серійному (послідовному), паралельному та гібридному. Завдяки цьому автомобіль здатен адаптуватися до будь-яких умов — від щоденного міського циклу до далеких подорожей з високими навантаженнями. Звучить цікаво, але на практиці виникають питання.

Огляд MG ZS HEV: найдоступніший гібрид або приклад розвитку сучасних технологій - Фото 22

Ключова відмінність MG ZS Hybrid+ — система iEM (intelligent Electric Management). Вона автоматично визначає оптимальний режим роботи на основі навантаження, швидкості, рівня заряду акумулятора та дорожніх умов.

В структурі гібрида MG присутні:

  • 1.5-літровий атмосферний двигун Atkinson Cycle – забезпечує високу паливну ефективність;
  • електромотор потужністю 100 к.с. – основне джерело руху у місті;
  • електрогенератор – який заряджає батарею під час роботи ДВЗ;
  • автоматична трансмісія типу EDU (Electric Drive Unit) – забезпечує безступеневу зміну тяги;
  • літій-іонна батарея з високою щільністю енергії, розміщена під підлогою багажника.

Силова установка MG ZS Hybrid+ зроблена з акцентом на електричну частину. В основі архітектури атмосферна «четвірка» (1500 куб. см. 102 к.с. і 128 Нм), стартер-генератор (45 кВт, 140 Нм), літій-іонна батарея і тяговий електромотор, вбудований в 3-ступінчасту гібридну автоматичну трансмісію. У підсумку середня ефективність гібридної системи — цілих 96,7%.
ДВЗ працює за економічним циклом Аткінсона і має кілька несподіваних рішень. Ступінь стиснення — цілих 16:1. Ланцюг ГРМ є, а приводного ременя — немає. Зате одразу двоконтурний термостат і електрична помпа системи охолодження. Високовольтний компресор кондиціонера, що не забирає потужність двигуна.

111111

Серед інших особливостей цього двигуна — технологія EGR рециркуляції відпрацьованих газів, завдяки якій авто відповідає екологічному стандарту Євро-6. У підсумку у мотора доволі висока термічна ефективність (тепловий коефіцієнт корисної дії) цілих 41%.

111

У акумуляторної батареї (Li-ion) доволі висока енергомісткість — 1,83 кВт*год, тоді як у більшості гібридів вона не перевищує 1 кВт*год. Життєвий шлях батареї складає 50 тисяч циклів зарядок. Є свої інновації і в компонуванні. Заради максимальної безпеки її корпус відлитий з надміцного GMT-композиту. Усі 96 комірок (1P96S) з’єднані в одну батарею за принципом Cell-To-Pack. Сама батарея має повітряне охолодження.

1111111

Електродвигун на 100 кВт (250 Нм) синхронний з постійними магнітами (неодим-залізо-бор) має рідинне охолодження. Він може працювати і як генератор, і передавати крутний момент на колеса. Працює, як в парі зі стартер-генератором, так і окремо. Сам генератор на 48В також підживлює батарею, запускає двигун та працює в парі з електродвигуном.

Огляд MG ZS HEV: найдоступніший гібрид або приклад розвитку сучасних технологій - Фото 39

Унікальність гібридної трансмісії у застосуванні планетарних редукторів у 3-ступінчастій (знижена, пряма і підвищена передачі) КПП. Завдяки їй та інтелектуальному блоку управління HCU гібридна система може працювати і як послідовний, і як паралельний гібрид. Залежно від величини заряду, кута відкриття дроселя, режиму руху і температури вона активує один із восьми пресетів роботи гібридної системи.

Як працює система в реальному часі?

MG ZS Hybrid+ стартує в електричному режимі, забезпечуючи тихий запуск і рух на малій швидкості, але довго триматися на батареї не може — це не PHEV. Далі, залежно від навантаження, вмикається серійний режим, де ДВЗ генерує струм, не крутить колеса. Це добре для міста — тиша, плавність, мінімальна витрата.

Огляд MG ZS HEV: найдоступніший гібрид або приклад розвитку сучасних технологій - Фото 40

Під час активного розгону або на трасі система переходить у паралельний режим, коли обидва джерела працюють одночасно. Це забезпечує максимальну продуктивність. А в умовах стабільної швидкості на трасі можливе перемикання в гібридний режим, де ДВЗ бере на себе основну тягу, а електромотор підтримує його при потребі. Тут відчувається трохи запізніла реакція на акселератор, що притаманно гібридам, але зміна режимів досить плавна – за це окрема перевага. Рекуперація працює, але не така агресивна, як у Renault або Hyundai – водієві доведеться частіше користуватись гальмом.

Ціна технологій

Прайс на базову ZS з 1,5-літровим бензиновим мотором (114 та 116 к.с., 150 Нм) і механічною коробкою передач починається з позначки $18 680 (773 682 гривень). Версію з варіатором CVT 180 оцінено в $19 980 (827 525 грн). До того ж цей «атмосферник» може споживати А-92. Є ще його турбована (170 к.с., 230 Нм) версія Lux за $23 800 (985 741 гривень), але вона йде тільки в парі з 6-ступінчастою АКП (оновленим варіатором CVT 280). На жаль, усі вони виключно передньопривідні — версій 4х4 немає і не передбачається.

Огляд MG ZS HEV: найдоступніший гібрид або приклад розвитку сучасних технологій - Фото 41

А ось Hybrid+ продаватимуть тільки в багатій Lux-комплектації за $26 980. Тут і адаптивний круїз-контроль, і камера заднього виду, і клімат-контроль, і секстет подушок безпеки. А ось ціни на електричку поки що не озвучені, як і те чи буде вона пропонуватись у нас на ринку.

ПЛЮСИ:
Висока гнучкість гібридної системи;
Технологічна начинка за привабливу ціну;
Доволі просторе авто з добрим оснащенням у базі;
Гарна плавність руху у місті.

МІНУСИ:
Невідомо, як система поводитиметься у довгостроковій експлуатації.

Висновок

MG ZS Hybrid+ — амбітна спроба зробити гібрид «на всі випадки життя». Він наочно демонструє, яким може бути наступний крок у розвитку гібридних систем — універсальним, розумним та ефективним.

Ідея мультирежимної гібридної трансмісії виглядає цікавою, а за умовної вартості вона дає споживачу багато. Однак, у реальному світі йому ще потрібно довести ефективність, надійність та реальну економічність. Порівняно з досвідченими суперниками, MG виглядає як перспективний гравець, але не без запитань.

Огляд MG ZS HEV: найдоступніший гібрид або приклад розвитку сучасних технологій - Фото 42

Для тих, хто шукає гібрид не лише як маркетингову наліпку, а як перевірене рішення з оптимізованою витратою, — Toyota або Renault наразі залишаються більш прогнозованими виборами. Проте MG — це шанс отримати більше функцій за менші гроші, і для багатьох це може бути вирішальним.

Дякуємо за детальне знайомство «MG Motor Україна».

Джерело матеріала
loader
loader